Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By jasiok -  30 lis 2011, 0:28
 -------
#55580
Witam

Mam problem, mianowicie chodzi o to ze po kilku hamowaniach pedał hamulca robi się twardy, hamowanie staje się mało efektywne i da się zauważyć, że tylni hamulec hamuje mocniej, słychać ze tył chwyta i przód słabo, tak jakby tylko lekko ocierał o tarcze, czy może o być objaw padniętej pompy hamulcowej? na raz hamuje dosyć fajnie, aczkolwiek odbiega to od tego co było kiedyś, hamulec zrobił się kiepski, jak hamuje z 5km do 0, nie czuć już tego szarpnięcia co kiedyś, hamulec jest słaby, czy możne to być nieszczelny przewód? poradźcie bo już sam nie wiem :| a jest to sprawa denerwująca...
Jak można namierzyć problem? jak to sprawdzić ? w wagu może się jakoś da to rozszyfrować ?
Czasami jeszcze pompując pedał, zapada się on w podłogę, czy tak powinno być ? czekam na informacje

Pozdrawiam jasiek
By jasiok -  30 lis 2011, 9:29
 -------
#55593
A w jakiej cenie taka vacum pompa u Ciebie ? ja mam silnik 2.0TDI 140KM ale BKD, podejdzie to do mnie ? Nie wiem czy to vacum pompa, mam mieszane uczucia co do szczelności przewodu i jak czasami pedał idzie w podłogę jak go podpompuje na postoju, to biorę też pod uwagę pompę hamulcową. I też pytanie, czy da się to sprawdzić w vagu ? Bo nie chce się okupywać, wpadać w koszta, żeby na końcu się okazało ze to np. przewód bądź pompa hamulcowa :|
By Kiler -  30 lis 2011, 10:40
 wielkopolskie
#55603
zanim wymienisz pompę podciśnieniową sprawdziłbym szczelność przewodów podciśnieniowych . W moim poprzednim golfie miałem podobne objawy i okazało się ze pęknięte było jedno "kolanko" (koszt w serwisie coś koło 13 zł )
niestety ja nie znam innego sposobu na sprawdzenie szczelności jak po prosto dokładne obejrzenie wszystkiego ( CZASAMI pomaga słuchanie zaraz po zgaszeniu silnika kiedy uchodzi podciśnienie )
pedał wpadający w podłogę bardziej sugeruje uszkodzenie samej pompy hamulcowej ale w takim przypadku powinien tak się zachowywać zawsze a nie czasami
By stefdeath -  20 kwie 2012, 10:03
 -------
#70243
Odgrzewam. Pytanie - czy twardy pedał hamulca po długim postoju- np po nocy to jest normalne? w innych autach miałem tak że po nocy moglem wcisnąć pedał kilka razy zanim stwardniał. W gti po nocy jest twardy od razu do momentu odpalenia silnika. Trochę to wqrwia jak mam auto na pochyłym podjeździe ale w serwisie twierdzą że wszystko jest ok...
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  16 sty 2015, 9:28
 dolnośląskie
#160957
otóż dziś w trakcie jazdy pedał hamulca zesztywniał...
po prostu przy którymś tam przyhamowaniu w korku pedał hamulca jest na samej gorze, sztywny jak diabli. Mimo wszystko da sie nim trochę przyhamowywać bo do roboty dojechałem. Na liczniku 0 błędów i felgi zimne...
Czyżby same się zapowietrzyły??:hmmm:
Zaraz schodzę z VCDSem do samochodu tylko co mam zrobić??
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  16 sty 2015, 11:08
 śląskie
#160965
Jakby sie zapowietrzył układ to byłby gumowaty. Jeśli jest twardy to niema podciśnienia do serwa.
sprawdź szczelność tej rurki co wchodzi do serwa lub odłącz rurkę od serwa na odpalonym silniku i sprawdź czy jest podciśnienie.
Awatar użytkownika
By bazylek -  16 sty 2015, 11:39
 mazowieckie
#160975
no i właśnie jeśli nie ma cisnienia jak Dex i Rumak mówą to sprawdź przewody hamulcowe przy pompie ABSU może masz gdzieś nieszczelność, i powoli jedź do domu bo to różnie bywa
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  16 sty 2015, 11:58
 śląskie
#160977
bazylek pisze:no i właśnie jeśli nie ma cisnienia jak Dex i Rumak mówą to sprawdź przewody hamulcowe przy pompie ABSU może masz gdzieś nieszczelność, i powoli jedź do domu bo to różnie bywa
hehe o co innego zupełnie chodzi :)
chodzi o tą rurkę. w dizlu za podciśnienie odpowiada pompa wacum czy jakoś tak.
Obrazek