Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By krz_p -  04 lip 2010, 14:24
 wielkopolskie
#27614
mam pytanie o klocki na tył, czy w komplecie z klockami są zawsze te blaszki, w których one siedzą
czy jest różnie, w zależności od firmy?
By chomik -  04 lip 2010, 18:05
 warmińsko-mazurskie
#27617
tylne klocki nie siedzą razem z blaszkami tylko są tam "sprężynki" i sprzedają w komplecie z klockami
By kaputo -  17 lut 2011, 7:54
 -------
#38326
Trochę of topic ale też było powyżej. Odnośnie płynu hamulcowego, tzn jego pomiaru przyrządem.

-Gdzie mierzymy ten płyn? W zbiorniczku.
-A gdzie płyn najbardziej się grzeje i może się zagotować? Przy zaciskach.
-Gdzie najszybciej dotrze wilgoć? Przy zaciskach.
-Gdzie najlepiej żeby był świeży płyn? Przy zaciskach.

Ja przeciskam stary płyn jak bozia przykazała co 2 lata w ilości wg manuala.
Jak już ktoś chce wyjątkowo oszczędzić na płynie, to niech kupi 0,5l i przepchnie chociaż ten płyn ze zbiorniczka w stronę zacisków, i uzupełni nowym płynem. Pewnie że producenci skracają terminy z wiadomych powodów i zapewne co 3 lata by i wystarczyło.

I jeszcze spostrzeżenia odnośnie aut z ESP. Najlepiej jest zastosować płyn o obniżonej lepkości, np. ATE SL6, lub CASTROL DOT 4 RESPONSE.