Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Bartas -  04 sie 2015, 20:36
 kujawsko-pomorskie
#187613
Mettenoos pisze:Zimą może zarzucać z uwagi na zbyt skuteczny tył względem przodu, chodzi mi o prawidłowy rozdział sił
Niby tak, ale od tego jest ABS / ESP :p
By gop_8 -  05 sie 2015, 0:06
 zachodniopomorskie
#187654
Mettenoos pisze:Zimą może zarzucać z uwagi na zbyt skuteczny tył względem przodu, chodzi mi o prawidłowy rozdział sił
Jak narazie zrobiłem na tym około 3 tys km w niecały miesiąc. Były różne warunki zarówno asfaltowe (deszcz i sucho) jak i wiatrowe. Zauważyłem pewniejsze hamowanie, lepsze trzymanie. Mam wrażenie, że rozkład sił jest dobrze dobierany przez pompkę.
Awatar użytkownika
By Budżak -  14 sty 2016, 22:32
 mazowieckie
#210328
To w końcu z tyłu wychodziły 282 i 286 w mocniejszych wersjach? Czy tylko 286? I w jakich wersjach? W GTI? GT ?
Z 256 na 286 trzeba całe zaciski wymieniać czy tylko jarzma?
By gop_8 -  14 sty 2016, 22:38
 zachodniopomorskie
#210330
Budżak pisze:To w końcu z tyłu wychodziły 282 i 286 w mocniejszych wersjach? Czy tylko 286? I w jakich wersjach? W GTI? GT ?
Z 256 na 286 trzeba całe zaciski wymieniać czy tylko jarzma?
Mam wsadzone 282 tarcze oraz nowe zaciski i jarzma. Jarzma od 256 są całkiem inne. Te co ja mam mają dużą powierzchnię klocków. Porównywałem z tarczami i zaciskami od Tourana. Tarcze niemal identyczne (wielkości nie pamiętam), jednak powierzchnia klocków w moim przypadku prawie 2x większa, moje to alumanium TRW, tamte to stal.
Pozdr
Awatar użytkownika
By Budżak -  15 sty 2016, 18:49
 mazowieckie
#210409
Gietek vw pisze:
Budżak pisze:Dzięki za info.

Pójdę dalej. Z R32 tylne podejdą do ośki? Pytam, bo pamiętam, że w mk IV z 4motion nie pasowały do FWD.
Skoro do 4motion pasują z GTi to z r32 też powinny, jedynie co to nie będą pasować osłony tarcz, bo tam jest inne mocowanie :)
Nigdzie w temacie nie ma info, że ośka pasuje do 4motion i odwrotnie, ale dzięki za przydatne info. :super:
Awatar użytkownika
By Budżak -  16 sty 2016, 10:47
 mazowieckie
#210478
Gietek vw pisze:
Forest pisze:286mm wychodziło w MK5 GTI a 282mm w MK6 GTI.
Pewny jesteś? ja z kolei słyszałem że jest odwrotnie :hmmm:
Budżak pisze:
Gietek vw pisze: Skoro do 4motion pasują z GTi to z r32 też powinny, jedynie co to nie będą pasować osłony tarcz, bo tam jest inne mocowanie :)
Nigdzie w temacie nie ma info, że ośka pasuje do 4motion i odwrotnie, ale dzięki za przydatne info. :super:

Jak to nie ma jak jest taki temat :) :
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=25&t=13276
Ahh Gietek co ja bym bez Ciebie zrobił na forum. :oczko: Dzięki za link. :ok: :tooth:
Awatar użytkownika
By Forest -  16 sty 2016, 13:12
 wielkopolskie
#210502
Gietek vw pisze:
Forest pisze:286mm wychodziło w MK5 GTI a 282mm w MK6 GTI.
Pewny jesteś? ja z kolei słyszałem że jest odwrotnie :hmmm:
No kiedyś ktoś tu pisał, że właśnie MK5 GTI ma większe, ale np patrzę na katalog textara lub ATE i tam mają tarcze tylko 282mm czy to do MK6 czy MK5 GTI.
Awatar użytkownika
By dark55 -  16 sty 2016, 21:37
 wielkopolskie
#210625
Wątpię aby Vw się cofał w rozwoju i do nowszego modelu montował mniejsze heble :hmmm:
a jednak się cofa i montuje coraz mniejsze tarcze z tył ;)

MK5 GTI miało 286mm
http://vorsicht.org.hk/forums/showthread.php?t=3076
mk6 GTI 282mm
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=196801
MK6 GTI Edition 35 272mm
http://www.zeperfs.com/en/fiche4083-vw- ... ion-35.htm

w każdym linku są podane średnice tarcz
wychodzi na to ze czym młodsze auto to średnica tarczy z tył mniejsza
Awatar użytkownika
By Forest -  17 sty 2016, 12:47
 wielkopolskie
#210682
E tam nie przesadzajcie. Inżynierowie sobie wszystko obliczają. Nie jest sztuką wsadzić wielkie tarcze. Sztuką jest by to wszystko ze sobą współgrało. Większe tarcze to też większa waga a sam Golf z generacji na generacje szczupleje, więc nie potrzebuje potężnych hebli do wyhamowania go ;) Może i w tym jest trochę oszczędności, ale trzeba brać wiele czynników pod uwagę dlaczego tak jest. Większa tarcza to większa powierzchnia tarcia itd, ale kontakt z asfaltem ma opona i to ona też w głównej mierze jest odpowiedzialna za to z jaką siłą jest się w stanie "przykleić" do asfaltu podczas hamowania bez konieczności blokowania kół. Więc za siłę i jakość hamowania nie zawsze odpowiadają tylko hamulce i ich wielkość ;)