Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By beka112 -  06 sty 2016, 15:59
 kujawsko-pomorskie
#208921
witam, Podczas zmiany opon z aul 18, na zimowe nie moglem odkrecic jednej sruby, gdy na nia spojrzalem zauważyłem ze jest ona okrągla i klucz sie na niej slizga :/ Wie ktos jak mozna rozwiazac ten problem ? Prosze o porade Pozdrawiam
By rutyn -  06 sty 2016, 16:04
 małopolskie
#208922
możesz spróbować rozwiercić łeb śruby tak żeby felga zeszła z niej, a później coś dospawać. No chyba że uda Ci się dospawać do śruby coś, z tym że felge możesz przypalić.
By arianm -  06 sty 2016, 16:15
 mazowieckie
#208925
Nabić na nią nasadkę o jeden nr. mniejszą najlepiej 12 kątną i próbować odkręcić
Nabijana nasadka ma ciasno wcisnąć się na łeb śruby ,jednocześnie " odbić "-poruszyć ją
- jeżel nie pójdzie . wywiercić centralnie ( osiowo ) otwór / 4 -5 mm następnie poprawić wiertłem o średnicy śruby .
wiercić ciut głębiej niż długość łba śruby .
W ten sposób usuniesz łeb i felga zejdzie .
Pozostanie usunąć pozostałość szpilki z piasty - szczypcami , w ostateczności przyspawując nałożoną nakrętkę
W ten sposób usuwałem śruby tzw. zabezpieczjące - były sfatygowane i dedykowany do nich klucz nie dawał szansy na odkręcenie
By beka112 -  06 sty 2016, 16:32
 kujawsko-pomorskie
#208926
dziekuje za rady, jutro bede z nią walczyl, jezeli ktos ma jakis dodatkowy pomysl to prosze o podzielenie sie nim, bede bardzo wdzieczny.
By krystek.l -  06 sty 2016, 18:10
#208938
Potwierdzam to co koledzy wyżej piszą...
U nas na firmie już mieliśmy kilka razy podobne sytuacje, ale problem był tego typu że szpilka po prostu była ukręcona....
Ale to ta sama sytuacja...

Wywiercić dziurę i najlepiej za pomocą wykrętaków wykręcić szpilkę.
A i jeszcze jedno nie polecam dospawać nic do szpilki. Chyba że jesteś specjalistą w spawaniu i na ciężko dostępnych / krótkich odcinkach umiesz obspawać szpilkę :)

Obrazek
Awatar użytkownika
By Tyson -  06 sty 2016, 18:52
 mazowieckie
#208947
krystek.l pisze:Potwierdzam to co koledzy wyżej piszą...
U nas na firmie już mieliśmy kilka razy podobne sytuacje, ale problem był tego typu że szpilka po prostu była ukręcona....
Ale to ta sama sytuacja...

Wywiercić dziurę i najlepiej za pomocą wykrętaków wykręcić szpilkę.
A i jeszcze jedno nie polecam dospawać nic do szpilki. Chyba że jesteś specjalistą w spawaniu i na ciężko dostępnych / krótkich odcinkach umiesz obspawać szpilkę :)

Obrazek
Mam takie wykretaki. Kiedyś uzylem ich do wykręcenia urwanej kalamitki smarowniczej. Te wykretaki mają lewy gwint, czyli wkręcając je w lewo automatycznie działacz siłą wykrecającą na wkręcany element, w Twoim przypadku na śrubę.
Awatar użytkownika
By tajpej -  06 sty 2016, 19:49
 małopolskie
#208959
do takich wykrętaków jak koledzy pokazali muszą być specjalne wiertła stożkowe
bo jak wywiercisz normalnym nie będzie dobrze
aha kup sobie jakieś wiertła kobaltowe lub inne twarde a nie zwykłe czarne bo będzie ci ciężko wiercić w twardej śrubie
Awatar użytkownika
By qbq903 -  06 sty 2016, 20:02
 dolnośląskie
#208964
tajpej pisze:do takich wykrętaków jak koledzy pokazali muszą być specjalne wiertła stożkowe
bo jak wywiercisz normalnym nie będzie dobrze
aha kup sobie jakieś wiertła kobaltowe lub inne twarde a nie zwykłe czarne bo będzie ci ciężko wiercić w twardej śrubie
Właśnie miałem o tym pisać - warto zakupić jedno wiertło ale dobre i w odpowiednim rozmiarze, zwykłymi marketowymi czarnuchami za wiele nie podziałasz.
Wykrętak pójdzie Ci po zwykłym wiertle, o ile dobrze rozmiary są dobrane, stożkiem lepiej ale po zwykłym wiertle też powinno trochę złapać.
Nabicie większego klucza (nawet spline) chyba nic nie da, tak mocno w śrubę go chyba nie wbije, chociaż nie wiem na 100% - mi się z reguły nie udawało :p

Zawsze jak śruba była na wierzchu (np. w zacisku hamulcowy) to spawałem nakrętkę, a jak śruba była w środku (właśnie w feldze) to dobre wiertło do metalu i rozwiercanie, potem po zdjęciu felgi spawanie do wystającej śruby nakrętki (o ile udało się tak, żę coś wystaje) i cola, wd-40 i dużo siły :) albo wykrętaki i szczypce :p
By beka112 -  07 sty 2016, 11:52
 kujawsko-pomorskie
#209062
Nabilem mniejszą nasadke na srube i naszczescie poddała sie i wyskoczyla z jamy ;) Dziekuje wszystkim za pomoc. Temat do zamkniecia Pozdrawiam ! :)
By arianm -  07 sty 2016, 12:52
 mazowieckie
#209079
arianm pisze:Nabić na nią nasadkę o jeden nr. mniejszą najlepiej 12 kątną i próbować odkręcić
beka112 pisze:Nabilem mniejszą nasadke na srube i naszczescie poddała sie i wyskoczyla z jamy
To fajnie , mi z trzech poszły dwie, jedną musiałem odwiercić :pepsi:
Tak przy okazji - Proponowane wykrętaki są ryzykowne w zastosowaniu do taj operacji .
Koło jest dokręcone znacznym momentem a średnica śruby pozwoli zastosować dość cienki wykrętak.
Co zrobić jak się wykrętak ułamie ? dopiero mamy problem . :wall:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  15 sty 2016, 21:37
 zachodniopomorskie
#210430
Ja robię inaczej jak śruba antywłamaniowa jest ukręcona na ząbkach i schowana w feldze. Wtedy dotaczam tulejkę lub dobieram która nachodzi na zewnątrz śruby i mieści się w przestrzeń w feldze. Wtedy do środka wkładam elektrodę i przspawuje od środka śrubę do tulejki. Na zewnątrz przyspawają nakrętkę i odkrecam- zawsze szybko, bez rozwiercania i problemu.