Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By golfer_1984 -  09 sty 2016, 13:44
 podkarpackie
#209469
Panowie pytanie do was co może być przyczyną i co ma wpływ na zużycie tylnych opon szybciej niż przednich.
By arianm -  09 sty 2016, 14:45
 mazowieckie
#209474
- gorsza jakość opon w stosunku do przednich
- zła geometria zawieszenia ( szczególnie zbyt duża zbieżność lub odwrotnie)
- stan amortyzatorów
- jazda na "flakach" - ciśnienie.
By golfer_1984 -  09 sty 2016, 16:47
 podkarpackie
#209488
Opony kupowane w komplecie 4 od razu, zbieżność ok, amorki ok, jedynie może ciśnienie opon ma wpływ ale zawsze staram się mieć dobre, flaka na pewno nie ma.

Opony zużywają się równomiernie
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 sty 2016, 17:39
 pomorskie
#209494
dziwną masz przypadłość, najczęsciej na tylnej osi w samochodach z zawieszeniem wielowahaczowym opony mają tendencje do ząbkowania, najczęsciej szybka jazda bez obciążenia /pasażerów/ to powoduje ale żeby tył szybciej od przodu i równomiernie pierwsze słyszę,
Awatar użytkownika
By przemo564 -  09 sty 2016, 20:02
 łódzkie
#209522
Przeciążony bagażnik też robi swoje
Ale to byś musiał codziennie cement wozić

A patrzyłeś może na podnośniku czy lekko się kreca kola na tyle?
Może zużyte lożyska, może lekko trzyma hamulec i opona bardziej trze o podłoże
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  09 sty 2016, 20:30
 lubelskie
#209525
arianm pisze:- gorsza jakość opon w stosunku do przednich
- zła geometria zawieszenia ( szczególnie zbyt duża zbieżność lub odwrotnie)
- stan amortyzatorów
- jazda na "flakach" - ciśnienie.
golfer_1984 pisze:Opony kupowane w komplecie 4 od razu, zbieżność ok, amorki ok, jedynie może ciśnienie opon ma wpływ ale zawsze staram się mieć dobre, flaka na pewno nie ma.

Opony zużywają się równomiernie
Zależy jaka marka opon, w służbowym jedna nagle starła się na zero, druga i trzeci i czwarta ok. Diagnosta stwierdził, że w kole zero luzów, auto proste, geometria ok, a winna jest opona (ta sama marka i model, data produkcji, ale pewnie rożnie się udają partie...bo to tzw.budżetówka) opony BARUM to były.

Po tym auto dostało dwie nowe opony na przód - problem się już nie pojawił przez ok.30 000km. Teraz mam Dębice i letnie i zimowe w służbowym.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  10 sty 2016, 16:56
 lubelskie
#209652
golfer_1984 pisze:Wszystkie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, tylne dwie lecą szybciej niż przód
A auto nie było bite ? Może jest krzywe poprostu ?
By golfer_1984 -  10 sty 2016, 16:57
 podkarpackie
#209653
Lukasz89 pisze:
golfer_1984 pisze:Wszystkie opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, tylne dwie lecą szybciej niż przód
A auto nie było bite ? Może jest krzywe poprostu ?

Nic z tych rzeczy :laugh:
By hubson77 -  13 sty 2016, 8:31
 mazowieckie
#210062
wystarczy spojrzeć na samochód z tyłu i widać różnicę w pochyleniu kół. u mnie też geometria jest ok i tylne koła są bardziej pochylone (negatyw to sie chyba nazywa) niż przednie. może tu leży przyczyna.

(na marginesie ktoś usunął mój komentarz o drifcie ;) )