#227476
Cześć,
Nie widziałem jeszcze oddzielnego tematu dotyczącego mojego pytania, a dyskusje zazwyczaj są dość krótkie i głównie w kartotekach, więc do rzeczy
Jak wiemy, ile Golfów tyle różnych wersji było jednak dla większości domyślny rozmiar to 205/55R16. Oczywiście śmiało można wrzucić 17 czy 18 cali, ale średnica koła nigdy nie będzie identyczna. Mając na przykład 18 cali i oponę 225/40 całe koło jest kilkanaście mm wyższe.
Tutaj moje pytanie - jak duży wpływ mają większe koła na odczyty prędkościomierza, i czy jednocześnie zaburzony jest licznik przebiegu ? I drugie pytanie, czym te różnice zniwelować, lub inaczej - czym różnią się GTI / R32 (lub ew. 'zwykłe' odmiany z większymi kołami seryjnie) pod kątem naliczania kilometrów i wskazania liczników, jeżeli w ogóle się różnią ?
Nie widziałem jeszcze oddzielnego tematu dotyczącego mojego pytania, a dyskusje zazwyczaj są dość krótkie i głównie w kartotekach, więc do rzeczy
Jak wiemy, ile Golfów tyle różnych wersji było jednak dla większości domyślny rozmiar to 205/55R16. Oczywiście śmiało można wrzucić 17 czy 18 cali, ale średnica koła nigdy nie będzie identyczna. Mając na przykład 18 cali i oponę 225/40 całe koło jest kilkanaście mm wyższe.
Tutaj moje pytanie - jak duży wpływ mają większe koła na odczyty prędkościomierza, i czy jednocześnie zaburzony jest licznik przebiegu ? I drugie pytanie, czym te różnice zniwelować, lub inaczej - czym różnią się GTI / R32 (lub ew. 'zwykłe' odmiany z większymi kołami seryjnie) pod kątem naliczania kilometrów i wskazania liczników, jeżeli w ogóle się różnią ?