Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By M4rcin -  05 paź 2016, 18:32
 śląskie
#240254
tłoczek wymieniony chociaż stary nie był w złym stanie.
Po wymianie zauważyłem,że hamulec trzeba zdecydowanie głębiej wcisnąć.
Przed wymianą wystarczyło wcisnąć na 3/4 wysokości a teraz ok 1/2.
Po kilku wciśnięciach pod rząd pedału widać,że pompa ABS pompuje bo pedał robi się sztywniejszy za każdym wciśnięciem.

Mechanik twierdzi, że odpowietrzył hamulce i dolał płynu. Po czym się przejechał i znowu odpowietrzył.

Czy to, że wcześniej pedał szybciej reagował mógł mieć wpływ zacinający się tłoczek?
Czy ten bardziej starty klocek hamulcowy(strona tył pasażer) może powodować to, że pedał niej wchodzi, bo jedno koło ma bardziej zużyte klocki?
#240321
M4rcin pisze: Przed wymianą wystarczyło wcisnąć na 3/4 wysokości a teraz ok 1/2.
Po kilku wciśnięciach pod rząd pedału widać,że pompa ABS pompuje bo pedał robi się sztywniejszy za każdym wciśnięciem.
Typowe objawy zapowietrzenia. Niestety, ale tylne zaciski mają tendencję do nie-do-końca odpowietrzenia i zostaje jakiś zabłąkany pęcherzyk, który powoduje objawy o których piszesz (przerabiałem osobiście). Lekarstwo na to, jakie znalazłem, to odpowietrzenie zacisków w pozycji "odpowietrznikiem pionowo w górę, czyli zdjętych z jarzma i z wkleszczonym np. drewnianym klockiem (żeby tłoczek nie wyskoczył). Drugie rozwiązanie to odpowietrzenie automatem (czyli maszynowo), co możnaby połączyć w sumie z wymianą płynu hamulcowego.