Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
#229139
Temat przerabiałem, rzeczywiście odpowietrzenie tylnych zacisków to kawał męskiej przygody, tradycyjnie są małe szanse na skuteczne pozbycie się pęcherzyków powietrza.
Pisałem o tym jakiś rok temu, ale przypomnę. W moim przypadku odpowietrzyłem za pomocą urządzenia w postaci zbiorniczka od ogrodowego opryskiwacza połączonego wężykiem przez zaadaptowany korek wlewu płynu do zbiorniczka wyrównawczego (drugi korek kupiony na szrocie). Ciśnienie ok 1,5 - 2,0 bar a potem już normalnie popuszczanie odpowietrzników. A teraz najważniejsze - zacisk musi być odkręcony i trzeba nim obracać, potrząsać itp, wtedy na 100% odpowietrzysz. Oczywiście trzeba wsadzić jakiś klocek żeby tłoczek nie wyskoczył.
By Demid54 -  25 maja 2016, 17:45
 mazowieckie
#229181
Powiedzcie mi, co może powodować, że klocki delikatnie trzymają tarczę i co za tym idzie nagrzewa się do tego stopnia, że felga staje się ciepła po ok. 50km.. Wszystko co zrobiłem:

Nowe tarcze Textar Pro.
Nowe klocki Textar.
Zacisk zregenerowany (nowy tłoczek i wszystkie uszczelniacze itp.) W środku zacisku lekko porysowana gładź od wkręcania zapieczonego tłoczka.
Śruby które wchodzą w jarzmo (te które chodzą) nasmarowane i założone nowe gumki..

A koło jak się grzało tak się grzeje.. Jakieś porady? Czy od razu na starcie kupić cały nowy zacisk? A i jeszcze. Myślałem, że hamulec ręczny powoduje to "grzanie się" ale niestety po odpięciu linki nadal to samo.
By Demid54 -  25 maja 2016, 18:49
 mazowieckie
#229195
Dexter23pl pisze:A może grzeję się łożysko piasty a nie tarcza od klocków?
Tarcza od strony kierowcy jest bardziej ciepła niż ta od strony pasażera (TYŁ).. Chociaż czasami to już sam głupieje.. Kiedy podnoszę go na lewarku i zakręcę kołem to od razu słychać, że klocki trą o tarczę bardziej niż z drugiej strony.
By M4rcin -  28 wrz 2016, 19:24
 śląskie
#239917
Witam,
Dzisiaj zauważyłem, że tylna tarcza hamulcowa od strony pasażera jest gorąca a z drugiej strony ledwo co ciepła. Mam wrażenie, że klocek hamulcowy jest też bardziej starty. Podczas jazdy słychać tak jakby tarcie i piszczenie. Mam wrażenie, że auto jedzie jakby w bagażniku miało dodatkowo 300kg.
Mechanik coś mówił o tłoczku, który może się zacinać....
Czy warto to czyścić czy lepiej wymienić go na nowy?
Możecie jakiś polecicć do Golfa z 2007 BLS?
Widziałem, że są różne średnice...która będzie odpowiednia do mojego samochodu?
Awatar użytkownika
By sidewinder3 -  28 wrz 2016, 20:15
 pomorskie
#239919
M4rcin pisze:Witam,
Dzisiaj zauważyłem, że tylna tarcza hamulcowa od strony pasażera jest gorąca a z drugiej strony ledwo co ciepła. Mam wrażenie, że klocek hamulcowy jest też bardziej starty. Podczas jazdy słychać tak jakby tarcie i piszczenie. Mam wrażenie, że auto jedzie jakby w bagażniku miało dodatkowo 300kg.
Mechanik coś mówił o tłoczku, który może się zacinać....
Czy warto to czyścić czy lepiej wymienić go na nowy?
Możecie jakiś polecicć do Golfa z 2007 BLS?
Widziałem, że są różne średnice...która będzie odpowiednia do mojego samochodu?
Jeżeli mechanik mówił, że może się zacinać, to pewnie tak jest... Żeby zobaczyć jak toto wygląda, trzeba rozebrać. Najprawdopodobniej korozja jest tak zaawansowana, że nie obędzie się bez wymiany całego tłoczka wraz z uszczelkaimi (wg mojej wiedzy na 90% jest to średnica 38mm; koszt zestawu rzędu 50- 6o zł) co wiąże się z użyciem odpowiednich smarów, narzędzi, oraz odpowietrzeniem układu.
TUTAJ możesz poszukać zestawu odpowiedniego dla Twojego auta,
a TUTAJ trochę więcej na temat regeneracji hamulców.
Jak nigdy się w to nie bawiłeś, to proponuję zlecić mechanikowi.
Awatar użytkownika
By Kuki -  28 wrz 2016, 23:22
 śląskie
#239932
sidewinder3 pisze:
M4rcin pisze:Witam,
Dzisiaj zauważyłem, że tylna tarcza hamulcowa od strony pasażera jest gorąca a z drugiej strony ledwo co ciepła. Mam wrażenie, że klocek hamulcowy jest też bardziej starty. Podczas jazdy słychać tak jakby tarcie i piszczenie. Mam wrażenie, że auto jedzie jakby w bagażniku miało dodatkowo 300kg.
Mechanik coś mówił o tłoczku, który może się zacinać....
Czy warto to czyścić czy lepiej wymienić go na nowy?
Możecie jakiś polecicć do Golfa z 2007 BLS?
Widziałem, że są różne średnice...która będzie odpowiednia do mojego samochodu?
Jeżeli mechanik mówił, że może się zacinać, to pewnie tak jest... Żeby zobaczyć jak toto wygląda, trzeba rozebrać. Najprawdopodobniej korozja jest tak zaawansowana, że nie obędzie się bez wymiany całego tłoczka wraz z uszczelkaimi (wg mojej wiedzy na 90% jest to średnica 38mm; koszt zestawu rzędu 50- 6o zł) co wiąże się z użyciem odpowiednich smarów, narzędzi, oraz odpowietrzeniem układu.
TUTAJ możesz poszukać zestawu odpowiedniego dla Twojego auta,
a TUTAJ trochę więcej na temat regeneracji hamulców.
Jak nigdy się w to nie bawiłeś, to proponuję zlecić mechanikowi.
Jak jest mocno zapieczony to nie ma szans abyś go sam wydarł.. Temat przerabiałem miesiąc temu, też tył od strony pasażera. Tak jak kolega wyżej pisał, zestaw do regeneracji i gra. BTW - mierzyłem termometrem laserowym tarcze, aby sprawdzić czy jest duża różnica temperatur - była ogromna - na tarczy która tarła..