Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2010, 15:40
 pomorskie
#23806
wychodzi na to że mają niezłą promocję u Plichty, ja w Kościerzynie na stacji diagnostycznej (de facto jedna z nielicznych która ma odpowiedni sprzęt w okolicy) płaciłem 120 zł.
By AdamekS -  20 cze 2010, 13:36
 -------
#26821
No i byłem na ustawianiu geometrii zawieszenia w warsztacie (nie ASO). Pomiaru dokonano czujnikami laserowymi, całkiem ciekawie to wyglądało. Okazało się, że walnięta była zbieżność z przodu jak i z tyłu. Po ustawieniu kierownica jest hmmm prościej niż była, ale idealnie jeszcze nie jest :lol: Chyba odpuszczę już temat, bo nie mam czasu jeździć do warsztatów. Wieczorem wrzucę skan z wydruku pomiarów.
Aha, za pełny pomiar wraz z regulacją skasowali 150zł, sporo chyba... W ASO wołali 180zł.
Awatar użytkownika
By krz_p -  20 cze 2010, 19:56
 wielkopolskie
#26837
skasowali cię mniej więcej w normie, jednak nie zrobili poprawnie geometrii, powinni poprawiać do skutku
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 cze 2010, 23:24
 pomorskie
#26851
AdamekS pisze: Po ustawieniu kierownica jest hmmm prościej niż była, ale idealnie jeszcze nie jest

no to powinieneś w ten sam dzień jechać do poprawki bo musi być idealnie, skasowali 150 zł a roboty nie wykonali jak należy
By AdamekS -  20 cze 2010, 23:52
 -------
#26856
mettenos pisze:no to powinieneś w ten sam dzień jechać do poprawki bo musi być idealnie, skasowali 150 zł a roboty nie wykonali jak należy
A może być tak że kiera jest przestawiona i 1 ząbek i dlatego jest lekko krzywo? W ASO pierwsze co chcieli robić to demontować kierownicę i przestawiać :? Dobrze, że powiedziałem żeby odpuścili, bo jak się okazało zbieżność była trochę rozjechana, więc tak czy siak trzeba było to zrobić. A jutro będę tam dzwonił i jednak umówię się na poprawkę.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 cze 2010, 0:26
 pomorskie
#26857
AdamekS pisze:
A może być tak że kiera jest przestawiona i 1 ząbek i dlatego jest lekko krzywo?.
jeśli ktoś kiedyś grzebał to może tak być, sam demontując kierą przy ponownym montażu źle spojrzałem na punkt i założyłem ją o jeden ząbek w lewo a efekt był wiadomy

AdamekS pisze: W ASO pierwsze co chcieli robić to demontować kierownicę i przestawiać :?
sprawdzić nie zaszkodzi
Awatar użytkownika
By krz_p -  21 cze 2010, 18:19
 wielkopolskie
#26879
AdamekS pisze:a może być tak że kiera jest przestawiona i 1 ząbek i dlatego jest lekko krzywo? W ASO pierwsze co chcieli robić to demontować kierownicę i przestawiać :? Dobrze, że powiedziałem żeby odpuścili, bo jak się okazało zbieżność była trochę rozjechana, więc tak czy siak trzeba było to zrobić.
jak kierownica jest krzywo to nie ustawia jej się prosto poprzez przestawienie o 1 ząbek, reguluje się to na drążkach
By chomik -  21 cze 2010, 18:49
 warmińsko-mazurskie
#26884
mettenos pisze:
AdamekS pisze:
A może być tak że kiera jest przestawiona i 1 ząbek i dlatego jest lekko krzywo?.
jeśli ktoś kiedyś grzebał to może tak być, sam demontując kierą przy ponownym montażu źle spojrzałem na punkt i założyłem ją o jeden ząbek w lewo a efekt był wiadomy
Ale była lekko krzywa? przestawienie kierownicy o 1 ząbek to spora różnica przynajmniej mi tak się wydaje ;)

Swoją drogą jakby tak przestawiał za każdym razem to kiedyś by się obróciła o 360 stopni :mrgreen:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 cze 2010, 0:22
 pomorskie
#26904
po wymianie modułu kierownicy przeoczyłem właśnie punkt i założyłem o jeden ząbek źle, była tylko delikatnie skrzywiona
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 cze 2010, 0:24
 pomorskie
#26905
krz_p pisze:
jak kierownica jest krzywo to nie ustawia jej się prosto poprzez przestawienie o 1 ząbek, reguluje się to na drążkach
już wyżej byłą o tym mowa, ale nie zaszkodzi sprawdzić punktu montażowego bo być może ktoś kiedyś grzebał i źle założył
By AdamekS -  22 cze 2010, 7:20
 -------
#26908
mettenos pisze:już wyżej byłą o tym mowa, ale nie zaszkodzi sprawdzić punktu montażowego bo być może ktoś kiedyś grzebał i źle założył
Nikt w tym nie grzebał, auto jest u mnie od momentu wyjazdu z salonu. Kiera zawsze była leciutko krzywa, ale po wymianie gum na letnie była jakby troszkę bardziej w lewo. Może to być wina opon? Ciśnienie w ogumieniu oczywiście jednakowe po obu stronach auta :wink: Oponki pirelli P7.
By chomik -  22 cze 2010, 14:14
 warmińsko-mazurskie
#26933
Może być wina opon ale wtedy by Ci ściągało w prawo lub lewo samochód, wtedy zamiana miejscami powinna pomóc albo będzie ściągać w drugą stronę.
By AdamekS -  22 cze 2010, 17:56
 -------
#26939
No i po korekcie- kierownica jest prosto :D
Pan z serwisu powiedział, że ten układ jest dość wrażliwy nawet na niewielkie rozregulowanie. Chyba coś w tym jest, bo dziś po podłączeniu do przyrządu wszystkie pomiary mieściły się w tolerancji.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  22 cze 2010, 19:30
 pomorskie
#26951
AdamekS pisze:
Pan z serwisu powiedział, że ten układ jest dość wrażliwy nawet na niewielkie rozregulowanie.

czego też oni nie wymyślą - "wrażliwe" :lol: prawie 100 tyś zrobiłem (łącznie ma 230 tyś km) i jakoś nigdy mi się nie rozlegulowało :wink:

a po drugie, jak wrażliwe skoro sam mówisz że tak było od wyjazdu od dealera, czyli od samego początku było źle wyregulowane