Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By AdamekS -  10 kwie 2010, 13:14
 -------
#23759
Witam, ostatnio zaczęło mnie irytować to, że podczas jazdy na wprost kierownica jest skręcona w lewo. Dziś w serwisie powiedzieli mi, że lekarstwem na to jest przestawienie kiery o 1 ząbek, na co się nie zgodziłem. Po puszczeniu kierownicy auto jedzie prosto, nie ma wyraźnego ściągania na którąkolwiek stronę.

Bawić się w geometrię czy przestawić kierę o ten jeden ząbek?
Awatar użytkownika
By krz_p -  10 kwie 2010, 13:33
 wielkopolskie
#23762
ustawić poprawnie geometrię, zaczyna się od ustawienia kierownicy na wprost i wtedy dopiero się wszystko reguluje
przestawienie kierownicy o 1 ząbek to droga na skróty
By bastianek1 -  11 kwie 2010, 10:37
 -------
#23782
Przerabialem to...kierownicy sie nie rusza, jak przestawimy o 1 zabek to tez bedzie krzywo tylko w 2 strone. Ustawia sie to u dobrego typa od zawieszen, reguluje on to drazkami ( jakies minimalne ruchy ) i wszystko OK.
By AdamekS -  11 kwie 2010, 11:35
 -------
#23783
bastianek1 pisze:Przerabialem to...kierownicy sie nie rusza, jak przestawimy o 1 zabek to tez bedzie krzywo tylko w 2 strone. Ustawia sie to u dobrego typa od zawieszen, reguluje on to drazkami ( jakies minimalne ruchy ) i wszystko OK.

W takim razie wolną chwilą wybiorę się na jakąś dobrą stację diagnostyczną. W ASO chcą za to 180zł, wydaje mi się trochę drogo. Tam gdzie mam zamiar jechać ponoć mają dobry sprzęt z laserowym pomiarem geometrii.
By Jedi -  11 kwie 2010, 11:39
 -------
#23784
dokładnie regulacja na drążkach załatwi sprawę, w tym wypadku prawy drążek lekko rozkręcić, lewy o tyle samo dokręcić. Mam diagnoste, który precyzyjnie potrafi to zrobić.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2010, 11:46
 pomorskie
#23786
absolutnie nie reguluje się poprzez przestawienie kierownicy i o "ząbek", czyjnik położenia G85 będzie powodował, że auto będzie ściągać do jednej strony, tylko i wyłącznie w grę wchodzi regulacja na drążkach
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2010, 11:46 przez Mettenoos, łącznie zmieniany 1 raz.
By AdamekS -  11 kwie 2010, 11:46
 -------
#23787
Jedi pisze:dokładnie regulacja na drążkach załatwi sprawę, w tym wypadku prawy drążek lekko rozkręcić, lewy o tyle samo dokręcić. Mam diagnoste, który precyzyjnie potrafi to zrobić.
A gdzie ten diagnosta przyjmuje? Dobrze kojarzę, że jesteś z moich okolic, czyli z Cz-wy?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2010, 11:49
 pomorskie
#23789
nie każdy diagnosta potrafi dobrze ustawić geometrię w Mk5, trzeba mieć stosowny sprzęt i program komputerowy pod Mk5 ze względu na tylne zawieszenie wielowahaczowe, które jest regulowane w przeciwieństwie do belki skrętnej, kiedyś jeden magik ustawiał mi programem od Mk4, więc mu podziękowałem
By Jedi -  11 kwie 2010, 11:54
 -------
#23790
AdamekS pisze:
Jedi pisze:dokładnie regulacja na drążkach załatwi sprawę, w tym wypadku prawy drążek lekko rozkręcić, lewy o tyle samo dokręcić. Mam diagnoste, który precyzyjnie potrafi to zrobić.
A gdzie ten diagnosta przyjmuje? Dobrze kojarzę, że jesteś z moich okolic, czyli z Cz-wy?

SKP w Żarkach. Ja po wyjechaniu z salonu mialem krzywą kierownicę i właśnie on mi ustawił idealnie, zresztą nie w pierwszym aucie.
By AdamekS -  11 kwie 2010, 11:56
 -------
#23791
mettenos pisze:nie każdy diagnosta potrafi dobrze ustawić geometrię w Mk5, trzeba mieć stosowny sprzęt i program komputerowy pod Mk5 ze względu na tylne zawieszenie wielowahaczowe, które jest regulowane w przeciwieństwie do belki skrętne
A da radę ustawić sam przód, bez ruszania tylnej zawiechy? Co do tyłu nie mam zastrzeżeń, opony zdziera równo i pewnie trzyma się drogi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2010, 11:59
 pomorskie
#23792
da radę, ale to że nie masz obiekcji do tylnego zawieszenie wcale nie oznacza że wszystko z nią jest OK, w Mk5 raz do roku powinno się co najmniej kontrolować pochylewnie, wyprzedzenie itp...
By TotenKopf -  11 kwie 2010, 13:27
 -------
#23794
W Gdańsku w ASO robią pełna geometrię za 50 PLN. Godzinka i po kłopocie. Już sprawdziłem zapłaciłem dokładnie 54,60 PLN.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 kwie 2010, 13:41
 pomorskie
#23797
hm, dziwne, bo w ASo VW Kulikowski w Gdyni za kompleksową geometrię łącznie z tylną osią kasują 200 zł, dodam że u Plichty w Gdańsku jest podobnie
By KriSSo -  11 kwie 2010, 14:33
 zachodniopomorskie
#23800
Dokładnie, to dziwne. Ja również płaciłem za pełną geometrię blisko 200 pln !!!, więc te 50 to dla mnie jakaś abstrakcja, chyba, że skończyło się na sprawdzeniu tylko zbieżności?
By TotenKopf -  11 kwie 2010, 15:12
 -------
#23805
Może ja coś pokręciłem ale podaję dane z f-ry z dnia 30.03.2010- Plichta Gdańsk
1. Kąt zbieżności kół przednich- regulacja- 27,30 PLN
2. Kąt zbieżności kół tylnych- regulacja- 27,30 PLN

W ramach powyższej usługi:
-sprawdzenia luzów przedniego i tylnego zawieszenia.
-wydruk z zamieszczonymi danymi obrazującymi stan przed jak i po regulacji wraz z przyjętą przez producenta samochodu tolerancją dla poszczególnych kątów.

Dostałem wydruk sprzed i po regulacji, więc regulacja była ;)
Normalnie to kosztuje ok. 200 PLN to prawda, ale Plichta otworzył nowy salon w Gdańsk- Szadółki gdzie przegląd standartowy zawieszenia jest robiony gratis a geometria z 30% upustem wynosi właśnie tyle. Poza upustem pytałem ile wynosi u nich roboczogodzina 95-125 PLN. Promocja. No chyba, że ta geometria to coś innego niż ja o tym piszę, nie wiem.