Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  09 lip 2017, 21:02
 lubelskie
#254386
Jakiś fraj*r wymusił na mnie pierwszeństwo. Ledwie ominąłem go. Hamowanie z mijaniem ostre z 60 do 0. Po zjeżdzie do garażu zauważyłem buczenie w kole z przodu od kierowcy. Po podniesieniu koła coś buczy jakby pod akumulatorem, co to moze być ? :(
Awatar użytkownika
By pitt52 -  09 lip 2017, 21:41
 śląskie
#254389
W czasie jazdy też buczy? Sprawdzałeś na łukach i zakrętach? Jeśli buczy pod akumulatorem, to tak jakby łożysko w skrzyni biegów. Pytanie tylko to buczenie stwierdziłeś jak już podniosłeś auto czy w czasie jazdy? Czy wciśnięcie sprzęgła, jeśli silnik pracuje coś zmienia?
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  09 lip 2017, 23:24
 lubelskie
#254396
Buczy w skrecie w prawo. Krece kolem po podniesieniu i slychac jakby za kolem. Trudno to zdiagnozowac bez podnosnika. Do przodu krece to jakby mocniej a jak do tylu to mniej.

Dodano po 1 minucie 5 sekundach:
Wcisniecie sprzegla jak jest na lewarku nic nie zmienia. Mozna krecic i oporow tez nie ma.

Dodano po 1 minucie 38 sekundach:
Jade na wprost na dowolnym biegu i nic nie huczy lub trze. Skrece lekko w prawo tez nic, tak troszke mocniej to juz slychac to...
Awatar użytkownika
By pitt52 -  10 lip 2017, 7:08
 śląskie
#254401
Z Twojego opisu wynika, że masz lewą piastę do wymiany. Przerabiałem to ostatnio. Koszt do około 300 zł jak zrobisz sam. Mechanik mi powiedział 480 zł. Decyzja należy do Ciebie. Ja zrobiłem sam. Jest jeszcze taka opcja, że to łożysko w skrzyni, ale to ciężko sprawdzić. Ja wymieniłem piastę i nadal mi buczy na łukach w prawo co wskazuje na łożysko mechanizmu różnicowego, ale na razie nie ruszam, bo nie jest to znowu tak upierdliwe. Poczekam, aż sprzęgło padnie i zrobię kompleksowo. Pzdr
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  10 lip 2017, 9:15
 lubelskie
#254405
pitt52 pisze:Z Twojego opisu wynika, że masz lewą piastę do wymiany. Przerabiałem to ostatnio. Koszt do około 300 zł jak zrobisz sam. Mechanik mi powiedział 480 zł. Decyzja należy do Ciebie. Ja zrobiłem sam. Jest jeszcze taka opcja, że to łożysko w skrzyni, ale to ciężko sprawdzić. Ja wymieniłem piastę i nadal mi buczy na łukach w prawo co wskazuje na łożysko mechanizmu różnicowego, ale na razie nie ruszam, bo nie jest to znowu tak upierdliwe. Poczekam, aż sprzęgło padnie i zrobię kompleksowo. Pzdr
Obydwa łożyska maja 2 lata i niecale 19 tys.km... markowe FAG w dodatku. To nie za szybko ?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  13 lip 2017, 7:01
 śląskie
#254538
Lukasz89 pisze:Wszystko ok. Zblokowała się prowadnica zacisku. Brak smaru na prowadnicach zacisku...
O ile wiem tego się nie smaruje!!! Trzeba wyczyścić i użyć ewentualnie preparatu na bazie silikonu. Jeśli nawalisz tam smaru to za jakiś czas znowu będziesz miał ten sam problem.
Awatar użytkownika
By Cimek -  13 lip 2017, 11:32
 opolskie
#254547
pitt52 pisze:
Lukasz89 pisze:Wszystko ok. Zblokowała się prowadnica zacisku. Brak smaru na prowadnicach zacisku...
O ile wiem tego się nie smaruje!!! Trzeba wyczyścić i użyć ewentualnie preparatu na bazie silikonu. Jeśli nawalisz tam smaru to za jakiś czas znowu będziesz miał ten sam problem.
Co Ty gadasz? Ja tam zawsze cieniutką warstwę miedzianego daję.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 lip 2017, 12:51
 pomorskie
#254554
Cimek pisze:
Co Ty gadasz? Ja tam zawsze cieniutką warstwę miedzianego daję.
chyba tylko po to aby pył na nim osiadał a pyłu i innego syfu jest tam sporo, jedni dają inni nie dają, poza tym smar miedziany nie jest powłoką smarującą a zabezpieczającą przed zapiekaniem w szczególności śrub i gwintów
Awatar użytkownika
By Cimek -  13 lip 2017, 13:06
 opolskie
#254555
Mettenoos pisze:
Cimek pisze:
Co Ty gadasz? Ja tam zawsze cieniutką warstwę miedzianego daję.
chyba tylko po to aby pył na nim osiadał a pyłu i innego syfu jest tam sporo, jedni dają inni nie dają, poza tym smar miedziany nie jest powłoką smarującą a zabezpieczającą przed zapiekaniem w szczególności śrub i gwintów
Gdzie się go daje, a gdzie go dajemy... Ja tak robię od :hmmm: dawna i żadnych problemów nie ma. Może szczęście, może nie. Każdy metody swoje ma.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 lip 2017, 13:12
 pomorskie
#254556
jedni dają smar montażowy, pasty, jedni nie, ja nigdy nie dawałem, czyściłem "do białego" i też nigdy się nic nie zapiekło, Generalnie elementy chronione gumowymi osłonami się smaruje smarem montażowym /warunek całe gumki/ ale wszystko co jest niechronione jest jakoby na wierzchu, nie smarujemy, ja nie smarowałem, może błąd ale działało. Oczywiście nie smarujemy samego jarzma, gdzie chodzi klocek :)
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  14 lip 2017, 23:06
 lubelskie
#254603
sidewinder3 pisze:Panowie, jak robimy, a jak powinno się robić to różne tematy. Ja do prowadnic stosuję taki jeden smar, więcej TYM OTO PORADNIKU do którego można się stosować albo i nie...
Ale przeczytać można... :cool:

Wymienilem tarcze i klocki na Textara Pro. Nie widzialem wczesniej tego poradnika ale wszystko zrobilem jak w nim i przy uzyciu tego samego smaru. :D