Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Domin94 -  29 sie 2017, 21:36
 dolnośląskie
#256339
Witam dzisiaj wracając z długiej trasy(500 km) ok 40 km od domu przy hamowaniu zaczęło trzeć coś z tyłu. Z początku myślałem że to obciążenie samochodu ale się myliłem bo to coś związane z hamulcami a dokładnie gdy dojeżdżałem do skrzyżowania to przy hamowaniu występuje coś takiego jakby hamulce się zakleszczyły i głośniejsze tarcie wydobywało się chyba ze strony od pasażera z tyłu. Przy ruszaniu jeszcze przez chwilę słychać tarcie ale po chwili one ustępuje. Czy ktoś miał taki problem lub wie co to może być ? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  29 sie 2017, 21:49
 pomorskie
#256346
Przytarty tłoczek, osłona gumowa do wymiany, czyszczenie itp... standard, nic nowego, tylko dziwne że po 500km trasie, może klocki tak jak wyzej kolega napisal
By Domin94 -  29 sie 2017, 21:51
 dolnośląskie
#256348
michael pisze:Może klocki sie kończą, trzeba zdjąć koło i zerknąć co i jak
tego nie przewidziałem przed wyjazdem byłem na stacji diagnostycznej i nie przyczepili się do klocków ogólnie zrobiłem ponad 1000 km. Jutro to sprawdzę.
kuba94 pisze:Tłoczek może nie wracać ( stać ) , chwile po trze a później cisza do następnego hamowania
a to coś groźnego ? tzn trzeba to robić czy po prostu potrze i wróci wszystko do normy ?
By Domin94 -  29 sie 2017, 21:58
 dolnośląskie
#256353
Mettenoos pisze:Z reguły samo się nc nie naprawia
w prawdzie masz racje :) OK dzięki panowie za szybkie odpowiedzi. Jutro podjadę na warsztat jak się dowiem co i jak to dam znać. Miłego wieczoru HEJ !
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  30 sie 2017, 0:16
 śląskie
#256362
PO dłuższej jeździe sprawdź czy nie jest gorąca felga.
Mnie kiedyś chwyciło i po przejechaniu ok 50km i zaparkowaniu na parkingu pod marketem idę i myślę co za wieś ludzie kable opalają. Po powrocie do domu wysiadam i znów ten sam zapach. Myślę niemożliwe .
Po dotknięciu felga była gorąca i zapach wydobywał się z klocków.
Taki sam przypadek mieliśmy jak dojechaliśmy z ekipą na koncert ok 100km. Wysiadamy i coś śmierdzi , dotykam felgi w tyle w signium a tam jak patelnia na smażenie jajek.
Awatar użytkownika
By Tyson -  30 sie 2017, 8:09
 mazowieckie
#256363
To ja opiszę swój przypadek. Z przodu Odkleił się ciężarek od felgi i spadł gdzieś w okolicy zacisku/tarczy. Podczas hamowania i czasami podczas skrętu było takie szorowanie jakbym jechał na samej feldze.
By pako538 -  30 sie 2017, 8:47
 małopolskie
#256366
Mi kiedyś wpadł mały kamyczek na przedni zacisk a tarcze . Co dziwne przy zakrętach się zgrzyt zwiększał . Pewnie jakbym szybko cofnął to sam by wyleciał

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
By Domin94 -  31 sie 2017, 20:04
 dolnośląskie
#256417
Problem rozwiązany. Wymieniony został cały tył Lewa+Prawa klocki tarcze zaciski i układ jakiś naprawczy. Koszt z robocizną 450 zł dużo ?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  31 sie 2017, 21:09
 śląskie
#256421
Domin94 pisze:Problem rozwiązany. Wymieniony został cały tył Lewa+Prawa klocki tarcze zaciski i układ jakiś naprawczy. Koszt z robocizną 450 zł dużo ?
Coś za tanio jak na wymianę kompletu hamulców. Może masz na myśli zestaw naprawczy zacisku hamulcowego. Nowy zacisk to około 250-300 zł jeden. Jakiej firmy klocki i tarcze?Pzdr
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  31 sie 2017, 21:16
 pomorskie
#256422
Domin94 pisze:Problem rozwiązany. Wymieniony został cały tył Lewa+Prawa klocki tarcze zaciski i układ jakiś naprawczy. Koszt z robocizną 450 zł dużo ?
Dodano po 1 minucie 42 sekundach:
pitt52 pisze: Coś za tanio jak na wymianę kompletu hamulców. Może masz na myśli zestaw naprawczy zacisku hamulcowego. Nowy zacisk to około 250-300 zł jeden. Jakiej firmy klocki i tarcze?Pzdr
spokojnie z robocizną można to zrobić w tej cenie, wszystko zależy od uzytych tarcz i klocków, np. z Mikodą spokojnie się zmieścisz w tej cenie, same reperaturki zacisków nie są drogie
Awatar użytkownika
By ducho -  25 lut 2019, 19:38
 lubelskie
#272091
Podepnę się do tematu, u mnie również jest słychać tarcie przy hamowaniu diagnoza po sprawdzeniu oczywiście do wymiany klocki z tyłu jak nie i tarcze, ale zastanawia mnie jednak co innego otóż cały tył był robiony w styczniu 2016 (160tys przebiegu) dwa lata wcześniej czyli w 2014 (120tys. przebiegu) robiłem cały przód. W tym momencie zarówno klocki jak i tarcze z przodu wyglądają o niebo lepiej (na oko maja jakies 6-7mm warstwy ścieralnej, poza tym są z czujnikiem zużycia to będzie widać jak się zużyją) od układu z tyłu (zakładane było TRW).
Czy takie zjawisko jest czymś normalnym, bo w mojej ocenie szybciej powinny zużyć się klocki i tarcze z przodu a nie z tyłu, czy jest gdzieś możliwość ustawienia korekty siły hamowania? A może wszystko jest ok a ja trafiłem na jakiś trefny materiał, może ktoś miał podobną sytuację chętnie bym sie zapoznał. :pepsi: Obecny przebieg 240 tys. :burp: