Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By fredric -  07 maja 2010, 8:40
 mazowieckie
#24839
Więc panowie i panie jestem po wymianie. Opiszę cały zabieg aby uzmysłowić każdemu jak to proste jest.
1. zdejmujemy koło
2. odkręcamy zacisk 13 i 15 potrzebna
3. zdejmujemy zacisk(pamiętajcie aby nie był na ręcznym)
4. zdejmujemy tarczę okręcamy torxem chyba 25 i parę młotków powinna dostać
5. wybijamy dekielek który zaślepia dostęp do śruby
6. wykręcamy śrubę( tu są problemy bo po pierwsze nie wszyscy mają taką nasadkę a po drugie zajebiaszczo dokręcone)
7. zdejmujemy łożysko z piastą powinno zejść lekko
8. zaoszczędzamy jakieś 150zł na stronie, w servisie powiedzieli mi 180, a 30 to koszty piwo dla kolegi i właściciela warsztatu za pożyczenie nasadki)

Kwestia łożyska na rynku jest parę rodzai, ja wybrałem fag(w komplecie śruba i nowy dekielek) zapłaciłem za sztukę 290zł. Przy zakupie trzeba uważać bo są dwa rodzaje i różnią się otworem jedne 30mm a drugie 32mm. U mnie są 32 i nowe łożysko wyglądało tak samo jak stare te same numery.
Nie mam foto story ale może komuś pomoże ten opis.
Awatar użytkownika
By fredric -  07 maja 2010, 14:18
 mazowieckie
#24864
mettenos pisze:do tego trzeba zrobić geometrię zawieszenia :wink:
Taaa i auto na ramę wsadzić i prostować.
W moim przypadku winne były łożyska i teraz jest błoga cisza :]
By chomik -  07 maja 2010, 18:05
 warmińsko-mazurskie
#24883
fredric pisze:
mettenos pisze:do tego trzeba zrobić geometrię zawieszenia :wink:
W moim przypadku winne były łożyska i teraz jest błoga cisza :]
W takim razie mnie też czeka wymiana ;)

dzięki za info :!:
Awatar użytkownika
By Neosternik -  09 wrz 2011, 17:57
 dolnośląskie
#49597
Witam.Odświerze temat.Jak zdejmujecie zacisk podczas wymiany,to zostaje mocowanie zacisku w którym siedzą klocki hamulcowe.Jak sie pozbyć tego mocowania bo tarcza nie zejdzie?U mnie w golfie Variancie 2007 całe mocowanie zacisku przykrecone jest na dwie śruby sp-line chyba M14.Szlak mnie trafia bo ledwo zdobyłem nasadke do piasty,rozebrałem wszystko a tu zonk i chyba poskładam wszystko do kupy:(
By kuba94 -  09 wrz 2011, 20:47
 pomorskie
#49602
najlepiej później włożyć nową śrubkę moja była mocno zapieczona i została przy wykręcaniu z masakrowana kupiłem nowe w ASO sztuka 0,60 za sztukę a co nówka to nówka :D
Awatar użytkownika
By Neosternik -  12 wrz 2011, 18:21
 dolnośląskie
#49735
Jestem już po wymianie piasty.Tarcza oczywiście po wykręceniu śrubki nie chciała zejść przez jarzmo,dopiero jak odkręciłem piaste i zsuwałem ją wraz z tarcza,bicie młotkiem pozwoliło zejść tarczy wraz z piastą.Ogólnie nie polecam tej metody,bo przypomina prace kowala a nie mechanika.Co gdy chcemy wymienić tylko tarcze?Przecież paranoją jest odkręcać wtedy również piastę.Dużo lepiej jest jednak odkręcić górną śrube jarzma,popuścić dolną i zsunać jarzmo na dół co skutkuje praktycznie bezsiłowym zdejmowaniem tarczy.
Ciekawostką jest że u mnie w golfie siedziało oryginalnie łożysko SNK z logo VW.Gdy kupowałem nową piaste SNK zaciekawiło mnie miejsce na którym drukowane są oznaczenia,ponieważ za nimi było coś zeszlifowane,zapytałem sprzedawcy czy to może wada,a on że prawdopodobnie ta piasta miała iść oryginalnie do VW.Gdy porównywałem starą piaste i nową to na nowym ewidentnie zostalo zeszlifowane logo VW,ponieważ dokładnie w tym miejscu gdzie szlif na nowym,na starym jest logo VW.
Do opisu wymiany piasty dodałbym jeszcze punkt z opuszczeniem jarzma,ponieważ bardzo ułatwia to wymiane czy to piasty czy to samej tarczy hamulcowej.
Jarzmo prawdopodobnie odkręca się kluczem Spline M14.
Pozdro:)
Awatar użytkownika
By Neosternik -  12 wrz 2011, 20:13
 dolnośląskie
#49743
Nie wiem od czego to zależy,ale może są inne jarzma w golfie Variancie i zwykłej piątce.Jeśli chodzi o np piasty to inne są do roku 2007 i po.Do mojego szła o śr.wew.łożyska 32mm.
Zobacz..na fotce może będzie widać jak mało miejsca jest pomiędzy jarzmem a tarcza.
http://imageshack.us/photo/my-images/22 ... 163459.jpg
na drugim zdjęciu moment w którym nie odbyło się już bez odkręcenia piasty.
http://imageshack.us/photo/my-images/14 ... 163442.jpg
By kupszczelisty -  12 wrz 2011, 20:41
 wielkopolskie
#49750
W Plusie też da się zdjąć tarczę bez odkręcania jarzma, tarcza 255mm.
By darecki -  01 gru 2011, 8:11
 mazowieckie
#55691
Witam
Teraz ja odświeżę temat.

Neosternik jaką tarczę kupowałeś na tył? Mam takie samo jarzmo jak u Ciebie na fotkach. I mam również Varianta 2007r.

Wczoraj wziąłem się za wymianę i niestety nie udało mi się zdjąć tarczy. Nie miałem takiego klucza, żeby odkręcić jarzmo. a poza tym koleś sprzedał mi złe tarcze i klocki. Na przód pasowało wszystko, ale tył niestety nie.

Kupiłem tarcze 255-256mm.

Czy ten klucz SPINLINE M14 pasuje na pewno?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8