Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By fredric -  14 sty 2013, 22:00
 mazowieckie
#90651
Jednak coś powoduje że wali w kierownicę i całe auto drży. Poszukaj czego przyczyną jest zła geometria tego jednego koła. To że blachy masz ori nie znaczy że auto nie wpadło na krawężniki z prędkością 100km/h i nie wyrwało mu koła albo nie położyło. Szkoda trochę że nie udało ci się tej usterki dopisać do tej stłuczki bo w aso by naprawili.
By hubson77 -  15 sty 2013, 8:57
 mazowieckie
#90679
fredric pisze: Szkoda trochę że nie udało ci się tej usterki dopisać do tej stłuczki bo w aso by naprawili.
wtedy jeszcze wszystko było w porządku.. to zaczęło się 2-3 tygodnie temu i nie przypominam sobie, żebym w tym czasie wjechał w taką dziurę, która mogłaby coś uszkodzić..

będę szukał dalej bo nie da się w ten sposób jeździć, tylko irytuje trochę fakt, że dwóch mechaników stwierdziło że niby wszystko jest ok a nie jest i obawiam się, że naprawa będzie polegała na tym, że po kolei będą wymieniać cały przodek a okaże się jakaś część za nieduże pieniądze.. (miałem już podobną sytuację, gdzie wymienili mi w samochodzie części za 800zł a nawalił czujnik za 100zł)

jak uporam się z tym problemem to napiszę na forum, może komuś oszczędzi to wydatków.

Dzięki za dotychczasową pomoc.
By worch -  13 lut 2013, 16:26
 -------
#92531
Witam,
Mam do wymiany łożysko w tylnym kole. Problem w tym, że ETKA podaj dla mojego auta dwa rodzaje łożysk: ze średnicą wewn. 30mm i 32mm Nie wiem jakie kupić. Może ktoś się orientuje w temacie i mi doradzi. Golf V Comfortline 2004 rok 1.9 TDi silnik BKC. Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  13 lut 2013, 17:40
 dolnośląskie
#92534
łożyska tył - trafiło mi się ostatnio dokładnie to samo. Stawiałem raczej na przód a okazało się że 2 tylne do wymiany. Niestety nie znam symboli ani wymiarów - zlecam to warsztatowi. Za kp tylnych łożysk zapłaciłem 760 zł + 300 za wymianę (SKF). Znalazłem owszem taniej ale.. no właśnie ale musiałbym również znać ich średnicę - czyli demontaż i jazda po części i strata czasu za 100 zł nie wiem czy ma to sens. Mi padły przy 130 kkm.
Awatar użytkownika
By fredric -  13 lut 2013, 19:44
 mazowieckie
#92541
W 2.0tdi jest większa średnica może koledzy co wymieniali w 1.9 się wypowiedzą. Tam też może być różnie bo 1.9 nawet amory ma różne 55mm jak w 2.0 i 50mm więc może to być też wyznacznikiem średnicy łożyska.
By leoncjo -  14 lut 2013, 20:33
 małopolskie
#92629
to zależy od rocznika- ja mam 1.9 tdi 2006 rok i jest ta większa średnica 32mm. Wymiana łożyska jest można powiedzieć bardzo łatwa (ktoś na forum dokładnie opisał to ) za łożysko SKF płaciłem ok 240 zł. Wymieniałem ze względu na skorodowany pierścień abs. W sklepie wcześniej zastrzegłem ze może nie pasować i miałem możliwość wymiany piasty.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2013, 20:38 przez leoncjo, łącznie zmieniany 1 raz.
By hubson77 -  25 lut 2013, 15:01
 mazowieckie
#93236
Chciałbym jeszcze raz nawiązać do mojego tematu odnośnie drżenia kierownicy. Już miałem jechać na zmianę łożyska z przodu, kiedy mechanik powiedział żebym zmienił koła i sprawdził, czy drgania występują. Założyłem alusy z letnimi oponami i drgania znacznie się zmniejszyły. Są wyczuwalne ale mniej. W sumie nie wymieniłem łożyska tylko zacząłem dalej próbować, robiłem przekładki innych kół, nawet założyłem stalówkę od Passata szwagra i wynik jest taki:

na stalówkach (3 różne koła stalowe 195/65/15) drgania są bardzo silne narastają wraz z prędkością powyżej 120 km/h
na alusach 205/55/16 drgania są, ale mniejsze.

Co o tym myślicie? czy felgi stalowe ( z mniejszymi i węższymi zimowymi oponami) mogą bardziej przenosić drgania niż szersze i cięższe alusy?

Oczywiście pomijam to że któraś felga jest krzywa czy wyważona, to sprawdzałem.
Chodzi mi o drgania pod kątem łożyska (bo ono jest u mnie głównym podejrzanym). Wiem, że najłatwiej byłoby wymienić, ale chciałbym mieć jak największą pewność.

Podam nowe objawy, które są zauważalne:

- koło prawe (na którym występują drgania) podczas obracania na podnośniku, zatrzymuje się szybciej niż lewe,
- samochód delikatnie ściąga w prawo,
- drgania prawie nie występują do 100km/h (wówczas słychać jedynie delikatne stukanie w prawym kole)
- przy wyższych prędkościach drgania przenoszone są na kierownicę i karoserię.

Wiem, że znowu wracam do tego samego tematu ale problem nadal nie został rozwiązany.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
By pszczolek -  25 lut 2013, 17:39
 mazowieckie
#93247
Moze masz krzywą tarczę hamulcowa prawą i przenosi Ci wibracje na kiere przy wyższych predkosciach oraz sciąga Ci akurat w tą strone :P
By kupszczelisty -  25 lut 2013, 18:31
 wielkopolskie
#93252
...albo pod tarczą hamulcową jest korozja?
By hubson77 -  25 lut 2013, 20:14
 mazowieckie
#93265
wiecie, że chyba sprawdzę tarczę. na początku nie brałem jej pod uwagę bo przy hamowaniu drgania znikają, ale sam już nie wiem, warto sprawdzić. najprościej byłoby podjechać do mechanika, który ma przyrząd do pomiaru bicia tarczy bez zdejmowania, ale w ostateczności zdejmę i założę na tokarkę. jak to nic nie wykaże chyba zdecyduję się na wymianę łożyska..
jest jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem,
prawe koło minimalnie nie trzyma kątów, jest minimalny negatyw, może przez to łożysko było źle obciążone i padło?
(fakt że jak ustawiali mi geometrię to powiedzieli, że to jest minimalne odchylenie, które nie powinno wpływać na jazdę, ale już na wszystko patrzę)
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  03 mar 2013, 17:10
 śląskie
#93604
podjedź do jakiegos znajomego co ma zakłąd tokarski .
mają czujniki takie zegarowe na ramieniu z magnesem.

ja sobie takim czymś sprawdziłem w poprzendim aucie tarcze i jedna tylna miała bicie ok 0.4mm

jedynie koło musiałem odkręcić do sprawdzenia.
By hubson77 -  03 mar 2013, 21:59
 mazowieckie
#93618
w sobotę sprawdziłem tarcze - proste bez żadnego bicia. Raz jeszcze sprawdzone były też przednie koła na tej maszynie, która rozpędza koło do 100km/h i też niby wszystko ok. felgi opony proste. A podczas jazdy wszystko drży.
nie mam już siły do tego samochodu. w sobotę miałem też przegląd i wyszło, że amory sprawne, luzów brak.
By worch -  16 mar 2013, 14:25
 -------
#94322
Sprawdź gumy w mocowaniach wahacza kół przednich do karoserii. Ja u siebie wymieniałem bo gumy były lekko wybite co objawiało się drganiami w podłodze (czuć było pod nogami) i kierownicy.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8