Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Wojtek(Alf) -  03 sty 2018, 17:04
 śląskie
#260673
Może komuś się przyda.

Specyfikacja Golf 5 GT rok pro.2007 modelowy 2008
G07 AMORTYZACJA PRZEDNIA
L55 CHARAKTERYSTYKA ZAWIESZENIA 55
1JC AMORTYZACJA TYLNA DLA POJAZDÓW SPORTOWYCH
0YB KLASA MASY POJAZDU 2
2UC WERSJA SPORTOWA

przód
-Wahacz przedni tył dwie śruby M10 x1,5 x 76 (N10579702) 50 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

-Wahacz przedni tył śruba M12 x 1,5 x 90 (N91039802) 70 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

-Wahacz przedni przód śruba M12 x 1,5 x 110 (N10141003) 70 Nm i obrócić dodatkowo o 180°

-Wahacz do sworznia 3 nakrętki M10 (N10332002)
W przypadku wahacza z odlewu staliwnego: 60 Nm
W przypadku wahacza kutego z blachy stalowej i wahacza kutego z aluminium: 100 Nm

Kolumna resorująco-tłumiąca nakrętka M14 x 1,5 60 Nm
Trzy śruby 15 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

Dół amortyzatora do obudowy łożyska koła (mocowanie 4-punktowe) - hamulec FS III
Nakrętka M12 x 1,5 70 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

Przyłączenie stabilizatora do kolumny resorująco-tłumiącej nakrętka górna+dolna 65 Nm

Stabilizator do wspornika zespołu napędowego M8x75 (N91073401) 20 Nm + 90°

Wspornik wahacza M12 x 1,5 x 90 (N91039802) 70 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

Przekładnia kierownicza (II generacja) do wspornika zespołu napędowego M10 x 1,5 x 76 (N10579702) 50 Nm + 90°
z lewej są tulejki w przekładni M10 (1K0423121B), a z prawej obejma (zestaw naprawczy 1K0498884)

Końcówka drążka kierowniczego nakrętka M12 x 1,5 20 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

tył

Wahacz poprzeczny górny nakrętka zew M14 x 1,5 130 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

-nakrętka wew M12 x 1,5 95 Nm z nasadką T10179 80 Nm


Dolny wahacz poprzeczny wew nakrętka M12 x 1,5 95 Nm

-nakrętka zew M12 x 1,5 x 75 90 Nm i obrócić dodatkowo o 90°


Drążek kierowniczy zew nakrętka M14 x 1,5 130 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

-nakrętka wew M12 x 1,5 90 Nm i obrócić dodatkowo o 90°

Z wahaczem wzdłużny dam na wstrzymanie, chyba że ktoś będzie potrzebował.

Amortyzator tył do nadwozia 50 Nm +45°
do obudowy łożyska koła 180 Nm
Łożysko amortyzatora do amortyzatora nakrętka M10 x 1,0 25 Nm

Przyłączenie stabilizatora dwie nakrętki 45 Nm

Elementy osi z tulejkami metalowo-gumowymi muszą być przed dokręceniem ustawione w pozycji odpowiadającej ich normalnej pracy (nieobciążony samochód).
Prześwit w mm
Standardowe podwozie (2UA) 380 ± 10 mm
Podwozie przystosowane do złych nawierzchni (2UB) 400 ± 10 mm
Podwozie sportowe oprócz kół 18” (2UC) 365 ± 10 mm
Podwozie sportowe z kołami 18” (G02/G05/G07/2UC) 365 ± 10 mm
Podwozie sportowe GTI (G08) 365 ± 10 mm
Podwozie sportowe R32 (G09) 360 ± 10 mm
Podwozie sportowe GTI; wersja dla USA (G11) 380 ± 10 mm
BlueMotion (G04/2UC) 365 ± 10 mm
Ostatnio zmieniony 27 sie 2018, 21:28 przez Wojtek(Alf), łącznie zmieniany 1 raz.