Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By RandallPL -  13 sty 2018, 21:56
 kujawsko-pomorskie
#260976
Cześć! Mam dosyć skomplikowany problem... Któregoś razu w lato miałem awaryjne hamowanie(aż do włączenia się systemu ABS) i od tego czasu zaczął się problem, mianowicie auto zaczęło ściągać w prawo. Myślałem że będzie to kwestia opon, aczkolwiek na zimówkach problem pozostał. Byłem u 2 diagnostów i w zawieszeniu nie stwierdzono żadnych luzów, na szarpakach jedynie tuleja wahacza wydawała się podejrzana, ale dla świętego spokoju została wymieniona na nową oryginalną i bez zmian. Byłem również na sprawdzeniu geometrii kół i kąty są idealne. Nie mam już pojęcia co może być problemem, miał już ktoś może z Was taki problem i udało mu się go rozwiązać?
Awatar użytkownika
By Mar_vin -  13 sty 2018, 22:42
 kujawsko-pomorskie
#260980
Może trzeba zajrzeć w prowadnice zacisków, strona w którą ściąga zależy od uszkodzonej prowadnicy. Koło się grzeje? Raczej to bym obstawiał. Ale można gdybać. Skoro już pospraedzałeś.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
By pitt52 -  14 sty 2018, 8:23
 śląskie
#260986
Jeśli solidnie sprawdzono to co pisałeś, to wielkiego pola manewru nie masz. Problem może tkwić w ciśnieniu w oponach lub w hamulcach. Innej opcji nie ma. Sprawdź jeszcze błędy może czujnik abs przyhamowuje koło.
Awatar użytkownika
By Slavo_RZ -  14 sty 2018, 11:12
 pomorskie
#260990
Gdybać można.. ale czasami warto posprawdzać, może akurat to to. Mi przychodzą do głowy na początek dwie rzeczy. Oczywiście to tylko sugestie.
  • Tłoczek na którymś z kół się zapiekł, bo np. nie był dawno tak daleko wysuwany. Podnieś wszystkie cztery koła po kolei i sprawdź czy możesz je swobodnie obracać.
  • Druga sprawa to przy naprawdę awaryjnym hamowaniu przy dużej prędkości, to hamulce zarąbiście się grzeją. Możliwe, że miałeś słaby, lub zużyty płyn hamulcowy, i miał niską temperaturę wrzenia, i przy tak ostrym hamowaniu.. może, któryś hamulec się zapowietrzył.
edit: nie zauważałem postu
Zapomniałem dopisać - Żadne tłoczki nie blokują, koła kręcą się bez oporu, więc kwestia blokowania któregoś koła również odpada.

Następna sprawa tak do główkowania może coś przyjdzie do głowy :hmmm: w piątce oprócz ABS'u, ESP są takie systemy jak:
  • MSR - system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem
  • EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (przyhamowuje poszczególne koło gdy traci przyczepność podczas przyspieszania)
  • EPS – Electric Power Steering (golf V ma po części elektryczne wspomaganie kierownicy, w którym można ustawić siłę wspomagania (podobno się utwardza wraz z większą prędkością), ma też funkcję, która koryguje jazdę na wprost gdy manewrujemy na granicy poślizgu podczas przyspieszania, normalnie bez tego systemu, kierownicą rzuca na lewo i prawo w samochodzie z większą mocą, w piątce jest od tego system, który koryguje to sam, że kierownica trzyma się sztywno, jedynie delikatnie minimalnie potrafi odbić w którąś stronę.
Awatar użytkownika
By RandallPL -  14 sty 2018, 12:11
 kujawsko-pomorskie
#260993
@wojtek-e30
Dzięki za sugestię, temu się akurat nie przyglądałem. Na pewno sprawadzę.
@Slavo_RZ
Jeżeli któreś koło z tyłu byłoby blokowane, to również może ściągać auto? Bo akurat tyłu nie sprawdzałem, jedynie przód.

Dodano po 9 godzinach 43 minutach 57 sekundach:
@pitt52
@Slavo_RZ
Tak sobie teraz myślę... Przed tym awaryjnym hamowaniem, jakoś praktycznie zaraz po kupnie auta pękł mi stabilizator na tyle, nie kupowałem nowego, bo różnicy w jeździe nie czułem i tak jeździłem, było wszystko ok. Zastanawia mnie to czy po tym gwałtownym hamowaniu coś się nie przestawiło na tylnym zawieszeniu... Bo na geometrii tylko przód był sprawdzany, a wszystkie tuleje na tyle są w idealnym stanie.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  15 sty 2018, 8:17
 śląskie
#261019
Dziwna sprawa. Geometrię sprawdza się i reguluje zaczynając od tyłu własnie. Jak ja miałem zapieczone śruby regulacyjne na tylnych wahaczach to mechanik nie chciał i nie mógł przeprowadzić regulacji. Sprawdź to jeszcze raz po wymianie stabilizatora. Przypuszczam, że śruby i tuleje na tylnym zawieszeniu też będziesz miał do wymiany.
Awatar użytkownika
By RandallPL -  05 maja 2018, 22:44
 kujawsko-pomorskie
#264594
Po wielu wizytach w serwisach, gdzie w każdym słyszałem że zawieszenie mam w idealnym stanie i zbieżność również mam idealnie ustawioną, doszedłem w końcu sam do "usterki". Postanowiłem skalibrować na nowo układ kierowniczy i przeszło jak ręką ujął. Okazało się że zerowe położenie kierownicy się rozkalibrowało i według czujnika w którym kierownica powinna być prosto była jednak skierowana w prawą stroną, po kalibracji kierownicę mam idealnie prosto. :)