Gdybać można.. ale czasami warto posprawdzać, może akurat to to. Mi przychodzą do głowy na początek dwie rzeczy. Oczywiście to tylko sugestie.
- Tłoczek na którymś z kół się zapiekł, bo np. nie był dawno tak daleko wysuwany. Podnieś wszystkie cztery koła po kolei i sprawdź czy możesz je swobodnie obracać.
- Druga sprawa to przy naprawdę awaryjnym hamowaniu przy dużej prędkości, to hamulce zarąbiście się grzeją. Możliwe, że miałeś słaby, lub zużyty płyn hamulcowy, i miał niską temperaturę wrzenia, i przy tak ostrym hamowaniu.. może, któryś hamulec się zapowietrzył.
edit: nie zauważałem postu
Zapomniałem dopisać - Żadne tłoczki nie blokują, koła kręcą się bez oporu, więc kwestia blokowania któregoś koła również odpada.
Następna sprawa tak do główkowania może coś przyjdzie do głowy
w piątce oprócz ABS'u, ESP są takie systemy jak:
- MSR - system zapobiegający poślizgowi kół napędzanych podczas hamowania silnikiem
- EDS (niem. Elektronische Differentialsperre) lub EDL (ang. Electronic Differential Lock) elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (przyhamowuje poszczególne koło gdy traci przyczepność podczas przyspieszania)
- EPS – Electric Power Steering (golf V ma po części elektryczne wspomaganie kierownicy, w którym można ustawić siłę wspomagania (podobno się utwardza wraz z większą prędkością), ma też funkcję, która koryguje jazdę na wprost gdy manewrujemy na granicy poślizgu podczas przyspieszania, normalnie bez tego systemu, kierownicą rzuca na lewo i prawo w samochodzie z większą mocą, w piątce jest od tego system, który koryguje to sam, że kierownica trzyma się sztywno, jedynie delikatnie minimalnie potrafi odbić w którąś stronę.