Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By morcin123 -  06 lut 2018, 20:03
 łódzkie
#261772
Witam,
czy ktoś z forumowiczów regenerował pompę hamulcową ?
Szukam zestawu do pompy hamulcowej ATE 22,2 mm i nie mogę niczego znaleźć.
Widziałem zestawy 22,2 mm ale do Boscha a do ATE są pod 23,8.
Czy może lepiej kupić nową pompę ?
By kupszczelisty -  07 lut 2018, 11:36
 wielkopolskie
#261787
Ja kiedyś kupiłem dobrany z katalogu zestaw i nie pasowały wszystkie uszczelki. Bez odpowiednich narzędzi trudno rozebrać pompę. Jaki masz przebieg że musisz ją robić. W moim przypadku dwóch mechaników błędnie zdiagnozowało przyczynę mówiąc że pompa przepuszcza, a w rzeczywistości nie potrafili odpowietrzyć prawidłowo układu.
By morcin123 -  12 lut 2018, 19:24
 łódzkie
#261919
Okazało się że jednak była założona pompa Boscha. Znalazłem zestaw naprawczy który pasuję i założyłem. Jednak to nie pompa jest winna wpadającego pedału w podłogę po odpaleniu silnika, bo właśnie z tym mam problem. Będę dalej walczył z tym problemem

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka

By kupszczelisty -  12 lut 2018, 19:30
 wielkopolskie
#261920
Jakie masz objawy?
By kupszczelisty -  13 lut 2018, 0:31
 wielkopolskie
#261936
Na odpalonym wpada w podłogę, ale działa przy samej podłodze i da się jeździć? Miałem to samo. U mnie źle odpowietrzone hamulce. Dałem w zimie auto do mechanika na wymianę zacisków z tyłu i nie umieli odpowietrzyć tradycyjnym sposobem. Pojechałem do Norauto na wymianę płynu hamulcowego i też polegli. Teraz wymieniam sam ciśnieniowo i wszystko działa. Wtedy jednak odpowietrzyłem inaczej. Wstawiłem auto do ciepłego garażu, nalałem płynu hamulcowego do maksimum. Założyłem długi przeźroczysty wężyk na odpowietrznik i odkręcałem żeby grawitacyjnie spłynęło trochę płynu. Tak przy każdym kole po kilka razy, przy tylnych zaciskach robiłem to po 5 razy i zrobiłem. Po prostu w tylnych zaciskach ten odpowietrznik jest chyba w złym miejscu. Gościu w filmie mówi jaki jest problem z tymi zaciskami
https://www.youtube.com/watch?v=JEvPrFTj-vI
By kupszczelisty -  13 lut 2018, 15:17
 wielkopolskie
#261948
Warto kupić czy zrobić takie urządzenie. Dwa razy wymienisz płyn i koszty się zwrócą.
Ja kupiłem gotowca http://www.sealey.co.uk/PLPageBuilder.a ... uctid=9320
By morcin123 -  13 lut 2018, 16:23
 łódzkie
#261952
Dexter23pl pisze:
morcin123 pisze:
12 lut 2018, 22:09
Silnik zgaszony to pedał jest twardy, gdy odpalę wpada do podłogi Obrazek

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=52&t=8596
Mam zrobiony :D zrobiłem odpowietrzanie zgodnie z całą procedurą opisaną w temacie ale pedał wpadał dalej. W sobotę wymieniłem uszczelniacze w pompie i znowu cała procedurę przeszedłem od nowa i znowu nic się nie poprawiło. Mam wrażenie że kupszczelisty ma rację że te tylne zaciski są tu winne. Będę dalej badał ObrazekObrazek

Wysłane z mojego FRD-L09 przy użyciu Tapatalka


By kupszczelisty -  13 lut 2018, 16:45
 wielkopolskie
#261953
Nie wiem od czego u Ciebie się zaczął problem, więc trudno mi coś podpowiedzieć. Gdzieś w necie ktoś pisał żeby odpowietrzać na włączonym zapłonie żeby zaworki w pompie ABS działały i ja tak zawsze robię. Elastyczne przewody hamulcowe w dobrym stanie? U mnie w golfie z 2005 roku tylne były trochę spękane.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  13 lut 2018, 19:33
 śląskie
#261963
Też miałem z ty problem.
rok po regeneracji zacisku z tyłu podniosłem na lewarku tył i powaliłem młotkiem i poszarpałem tylnym zaciskiem i przy odpowietrzaniu poleciało kilka drobinek jak w szampanie.
potem zdjąłem zacisk napompowałem pedałem prawie do końca i nim potrzepałem i na odpowietrzniku dałem wężyk wypełniony płynem.
poluzowałem odpowietrznik i wkręcałem tłoczek zestawem do wkręcania, i jeszcze z dwa lub trzy takie kropki powietrza poleciały.
Duży problem jest w tym zacisku w konstrukcji tłoczka. są tam puste miejsca i powietrze nie ma jak uciec.
dopiero po wstrząśnięciu zaciskiem to wylatuje.