Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By hubson77 -  03 mar 2016, 8:14
 mazowieckie
#218251
BRUNO55 pisze:Jeżeli tuleje będą wprasowane prawidłowo a na to trzeba zwrócić uwagę bo jest to bardzo istotne to nic sie nie przestawi i nie trzeba regulować zbieżności. Ja wymieniałem tuleje przed przeglądem a na przeglądzie poprosiłem aby szczególna uwagę zwrócili na zbieżność i wszystko było OK
też mi się tak wydaje, ale zobaczymy :) na geometrię za bardzo bym nie chciał jeździć ponieważ w tylnym zawieszeniu wszystkie śruby, które odpowiadają za ustawienia na bank są już zapieczone i bez wymiany tulejek się nie obędzie :bad: a to dodatkowe koszty.
Awatar użytkownika
By Rumak -  11 cze 2016, 21:20
 pomorskie
#230922
Nie lepiej wsadzić sobie poliuretanowe ?? jesli nie chcesz by był beton to wersje w kolorze czerwonym ma twardość podobna do ori. Jest tez łatwiejsza w montażu . Stosowałem je w kilu autach i po wymianie można zapomnieć że ma się gumy w zawieszeniu ,mowa o trwałości oczywiście.
By Bartas -  12 cze 2016, 11:32
 kujawsko-pomorskie
#230969
Rumak pisze:Nie lepiej wsadzić sobie poliuretanowe ?? jesli nie chcesz by był beton to wersje w kolorze czerwonym ma twardość podobna do ori. Jest tez łatwiejsza w montażu . Stosowałem je w kilu autach i po wymianie można zapomnieć że ma się gumy w zawieszeniu ,mowa o trwałości oczywiście.
O chłopie poleciałeś :P czerwone są twardsze od pelnych gum z cupry, nie mówiąc juz ze te z cupry sa kilka razy twardsze od oryginalnych z dziurami.
Awatar użytkownika
By Rumak -  12 cze 2016, 11:46
 pomorskie
#230970
To jeśli mówisz ze czerwone sa taka twarde to załóż żółte :roll: i wtedy porównaj. Nie będę się sprzeczał zakładałem te i te , użytkowałem od pełnych poprzez czerwone na złotych kończąc . Na rożnych zawieszeniach ,markowych jak i ''ping-pongach''.
By Bartas -  12 cze 2016, 12:16
 kujawsko-pomorskie
#230976
Rumak pisze:To jeśli mówisz ze czerwone sa taka twarde to załóż żółte :roll: i wtedy porównaj. Nie będę się sprzeczał zakładałem te i te , użytkowałem od pełnych poprzez czerwone na złotych kończąc . Na rożnych zawieszeniach ,markowych jak i ''ping-pongach''.
Ja jezdziłem na niebieskich i te sa beton :D
Awatar użytkownika
By pitt52 -  19 paź 2016, 21:25
 śląskie
#241247
Jedno pytanko odnośnie tylnego górnego wahacza poprzecznego. Czy spodziewać się jakiś trudności przy wyciąganiu? Bawił się ktoś tym? Trzeba całe zawieszenie opuszczać? Pzdr
By Bartas -  19 paź 2016, 23:02
 kujawsko-pomorskie
#241256
pitt52 pisze:Jedno pytanko odnośnie tylnego górnego wahacza poprzecznego. Czy spodziewać się jakiś trudności przy wyciąganiu? Bawił się ktoś tym? Trzeba całe zawieszenie opuszczać? Pzdr
Daj foto o co chodzi ;)
Awatar użytkownika
By pitt52 -  20 paź 2016, 11:16
 śląskie
#241271
Bartas pisze:
pitt52 pisze:Chodzi mi o te wahacze z tej aukcji
http://allegro.pl/wahacz-tyl-tylny-vw-g ... 80419.html
albo inaczej, o nr 13
https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php
Moze być problem z odkreceniem + obowiązkowa geometria ze zbieżnością bo na tym wahaczu jest śruba do ustawien katow.
Do cięcia to ja jestem przygotowany. Chodzi mi tylko o to, czy jest tam na tyle miejsca żeby sanek nie ściągać. :sad:
By Bartas -  20 paź 2016, 11:52
 kujawsko-pomorskie
#241273
pitt52 pisze:
Bartas pisze:
pitt52 pisze:Chodzi mi o te wahacze z tej aukcji
http://allegro.pl/wahacz-tyl-tylny-vw-g ... 80419.html
albo inaczej, o nr 13
https://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php
Moze być problem z odkreceniem + obowiązkowa geometria ze zbieżnością bo na tym wahaczu jest śruba do ustawien katow.
Do cięcia to ja jestem przygotowany. Chodzi mi tylko o to, czy jest tam na tyle miejsca żeby sanek nie ściągać. :sad:
Spokojnie :P (w plusie jest moze w v mniej, ale watpie :P)
Awatar użytkownika
By pitt52 -  31 paź 2016, 18:57
 śląskie
#241925
Bartas pisze:
pitt52 pisze:
Bartas pisze:
Moze być problem z odkreceniem + obowiązkowa geometria ze zbieżnością bo na tym wahaczu jest śruba do ustawien katow.
Do cięcia to ja jestem przygotowany. Chodzi mi tylko o to, czy jest tam na tyle miejsca żeby sanek nie ściągać. :sad:
Spokojnie :P (w plusie jest moze w v mniej, ale watpie :P)
No i zrobione! Oczywiście trzeba było ciąć. Żałuję tylko, że nie zabezpieczyłem sobie wcześniej większej kątówki. Małą taką 125 mm też się da, ale trzeba się trochę nagimnastykować tzn. obracać śrubę bo tarcza nie dostanie do końca jej grubości. Prasa obowiązkowo potrzebna, a tą to mam. Ściągaczy do sprężyn nie trzeba, bo wychodzą po wyjęciu śruby z wahacza tej przy kole. Trzeba jedynie podeprzeć wahacz podnośnikiem żeby nam sprężyna zębów nie wybiła. Pozostała geometria i lpg. :)
Słuchajcie. Byłem na regulacji, czyli pełnej geometrii. Niby po regulacji wszystko w normie, ale w drodze powrotnej zauważyłem, że kierownica jest ustawiona lekko w lewo przy jeździe na wprost. Dzwoniłem do ustawiacza i stwierdził żebym trochę pojeździł to się zobaczy. Osobiście wątpię żeby się to jakoś ułożyło i ustawiła się kierownica prawidłowo. Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 04 lis 2016, 17:12 przez pitt52, łącznie zmieniany 1 raz.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9