Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
#263710
Witam, od pół roku mam problem z moim Golfem V Kombii. Z tylnej prawej czesci auta słychać metaliczne stuki. Pojawiają się one przy wjeździe na jakakolwiek większa nierówność drogi. Przy wjeździe na progi zwalniające dźwięk słychać podczas najazdu przednią jak i tylną osią. Byłem już na 2 stacjach diagnostycznych - zawieszenie niby 100% sprawne. Bujalismy samochodem, szarpalismy i chwytaliśmy wszystko co się dało. Łączniki i amorki niby okej - na obu stacjach stwierdzili że nie ma do czego się przyczepić. Auto nie miało nigdy żadnej większej przygody. Dodam, ze częstość stuknięć jest dużo mniejsza podczas opadów deszczu. Moj znajomy mechanik nie chce się podjąć szukania przyczyny stuków - twierdzi że trzeba wymienić „połowę” samochodu metodą prób i błędów żeby problem wyeliminować.
Poradzicie mi co w tej sytuacji zrobić? Olać temat i zagryzać żeby podczas jazdy czy szukać dalej przyczyny?

https://youtu.be/6QtN248RsoM

Na tym filmiku bardzo dobrze słychać dźwięk stuknięcia.

Jestem z Zielonej Góry. Może ktoś z was ma ogarniętego mechanika na terenie Lubuskiego który się zna na golfach?

. :fluff:
#263782
Łączniki sprawdzone. Diagnosta powiedział że w zawieszeniu nie ma żadnych luzów :(.

Myślicie że te odboje mogą być przyczyną? Mechanik jak i diagności powiedzieli że na bank to nie to... Te dźwięki pojawiają się nawet przy delikatnych nierównościach.

Warto już teraz wymienić te odboje czy poczekać aż jeszcze bardziej się zużyją?
#267750
Hej.
4 miesiące nie dawały mi te stuki w moim kombi spać.
Poruszaj zaciskami hamolcow- u mnie klocki już chude były a jako że prowadnice luźno chodza - zacisk ma luz i drga. Zawieszenie 5 razy przeglądałem i wszystko było ok, aż wymyśliłem te zaciski i teraz mam ciszę w aucie.
Od kilku miesięcy przeglądam forum i po przeczytaniu twojego postu postanowiłem się w końcu zarejestrowac i zabłysnąć .
Pozdrawiam :)
#267759
W moim kombi są blaszki - stuka cały zacisk.
Klocki są w jażmie w blaszkach a zacisk- prowadnice zacisku stukają jak grzechotki :tooth: . Górna prowadnica na dodatek dużo krótsza od dolnej u mnie byla.
Nie wiem czy to wymysł meksykańskich monterów czy się zapiekały i dawali inne na gorze.
Kupiłem prowadniczki nowe, doły zostawiłem Ori,górę wsadziłem dluższa- w nowych sklepowych górne miały taką samą długość jak dolne.
Nowe gumki, klocki i nastała cisza :hi:

Dodano po 10 minutach 1 sekundzie:
@Mettenoos
Mojego varianta kupiłem z musu- nic innego nie znalazłem :blush: .
Moja mama jeździ już z 10 lat a3 z 2004 też 1.6 - myślałem że skoro Audi jest bezproblemowe to Golf będzie też ok.
Nie wiem czy to tylko meksykańskie kombi czy normalne też , ale a3 a Golf Variant to inny swiat.
A3 - 210 tys km i chodzi jak zegarek ,
A golf 130 niecałe i taki jakiś niedorobiony :laugh:
Pozdrawiam

Dodano po 2 godzinach 14 minutach 15 sekundach:
pitt52 pisze:
28 sie 2018, 7:42
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... 56#p253856
To dotyczy przodu ale nie ma znaczenia.
Sorki Pitt nie załapałem o co ci chodzilo.
Masz rację co do tego że tył i przód bez różnicy :hi: