Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By przemq -  07 cze 2018, 17:03
 świętokrzyskie
#265516
takie trochę głupie pytanie bo przymierzam się do wymiany zewnętrznego przegubu. Kupiłem przegub skf za 250 zeta i dopiero w domu się połapałem że chyba coś jest nie tak.
Otóż, czy przegub do samochodów z absem nie powinien mieć czasami takiego dodatkowego pierścienia zębatego z którego czujnik spisuje dane?
Tak wygląda kupiony, jest dobry czy jechać wymienić?
Obrazek
By orh -  28 lip 2018, 11:55
 małopolskie
#267055
przemq pisze:
07 cze 2018, 17:03
takie trochę głupie pytanie bo przymierzam się do wymiany zewnętrznego przegubu. Kupiłem przegub skf za 250 zeta i dopiero w domu się połapałem że chyba coś jest nie tak.
Otóż, czy przegub do samochodów z absem nie powinien mieć czasami takiego dodatkowego pierścienia zębatego z którego czujnik spisuje dane?
Tak wygląda kupiony, jest dobry czy jechać wymienić?
Obrazek
Cześć,
możesz podać jaki konkretnie przegub SKF kupiłeś ?
By przemq -  28 lip 2018, 15:28
 świętokrzyskie
#267058
W jakim sensie "konkretny przegub skf" ? Poszedłem do sklepu z częściami, podałem numery nadwozia i poprosiłem o jakiś lepszy, zaproponowali mi skf i lobro a jako że cena lobro przekraczała 300zł to wybrałem skf.
Awatar użytkownika
By Cimek -  28 lip 2018, 22:57
 opolskie
#267067
Co do ABS, to masz w obudowie łożyska.
Jak do 300zł, to polecam METELLI (jakoś tak), ja dałem coś koło 280pln.

Dodano po 1 minucie 30 sekundach:
Co do abs, nie popatrzyłem na date :tooth:
By crim -  19 sie 2018, 9:32
 mazowieckie
#267517
Podłącz się do tematu. Jaka nasadke potrzebuje by odkręcić srube w piascie od przegubu zewnętrznego. Jest tam śruba na jakąś (gwiazdkę) ? Czy to będzie jakiś torx spline ? Zwykła nasadka nie pasuje 27-32
Czy to będzie wielokat 24?
By hoses -  19 sie 2018, 10:26
 mazowieckie
#267519
Potrzebujesz nasadkę 24, 12-kątną.
Ja SKF-a skreśliłem z listy firm produkujących przeguby. Ostatnio wymieniałem wewnętrzny i kupiłem własnie SKF-a jako, że uznałem to za najlepszy wybór. Niestety przegub miał luz sam w sobie. Zareklamowałem i dostałem drugi, który tez miał luz. Spojrzałem na pudełko, a tam był napis "Made in China". To chyba wszystko wyjaśnia.
By crim -  19 sie 2018, 13:29
 mazowieckie
#267527
Dzięki. Ja kupiłem miałem do wyboru jakiś zinger ew gsp . Wziąłem gsp z tym że ja wymieniam wewnętrzny . ( mam drgania wibracje w podłodze przy 100-120km/h) nie zależnie czy przyspieszeniem czy zwalniam , hamuje, czy na luzie. Kola wyważane przekładane (przód tył). Zobaczymy może pomoże (drogi nie był 88zł)
Awatar użytkownika
By Cimek -  01 kwie 2020, 10:10
 opolskie
#280660
No albo te 3 między końcówką a wahaczem lub ta między końcówką a zwrotnicą (więcej zabawy). Piasty nie musisz demontować, wystarczy żeby odsunąć mcpersona. No i jeszcze wiadomo 1 śruba co trzyma przegub w piaście.
By Tomyyy -  19 kwie 2020, 22:53
 podlaskie
#280999
Cimek pisze:
01 kwie 2020, 10:10
No albo te 3 między końcówką a wahaczem lub ta między końcówką a zwrotnicą (więcej zabawy). Piasty nie musisz demontować, wystarczy żeby odsunąć mcpersona. No i jeszcze wiadomo 1 śruba co trzyma przegub w piaście.
przegub zmieniłem, mam jednak pytanie. jak odkręciłem śrubę trzymającą przegub w piaście to ona byla mokra w smarze/oleju już od samej podkładki, gnaizdo tak samo. tak miało być czy to coś z łożyskiem ? pomimo wymiany nadal mam klekot przy dodawaniu/puszczaniu gazu oraz skręcaniu - chyba, że to druga strona teraz do wymiany ?

odcień żółty, a smar do przegubów jest raczej czarny/szary ?