Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By krz_p -  23 cze 2010, 21:10
 wielkopolskie
#27048
Jakjuż zapewne wiele osób na forum się domyśliło zanabyłem hamulce z R32
w związku z tym mam parę pytań, mam nadzieję, że znajdę na forum pomoc
zaciski i jarzma mają niebieski kolor, mam zamiar je przemalować na czerwono, auto ma wyglądać jak najbardziej seryjnie, i niebieski jakoś mi nie pasuje do srebrnego auta

mam o te hamulce sporo pytań, mamnadzieję, że pomożecie
najpierw o przód:
przeglądając zdjęcia w necie doszedłem do wniosku, że przedni zacisk składa się z dwóch części, jedna jest lakierowana, druga nie
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jakimi śrubami to jest skręcone? torx? jaki? niestety ETKA nic tutaj nie wyjaśnia
mogę sobie bezkarnie rozpołowić ten zacisk i po pomalowaniu ponownie skręcić tymi samymi śrubami? (nie ma ich nr w ETCE), jakim momentem muszą być dokręcone?
kolejne pytanie to jakimi śrubami skręcony jest zacisk z jarzmem?, z blogu maluszka wiem, że jest to M7 imbus (moment jakim są dokręcone to 190 Nm), ale przydałby się jeszcze nr z ETKI, trzeba je wymienić na nowe po odkręceniu zacisku od jarzma?
co do śrub, którymi przykręca się jarzmo do zwrotnicy to posiadają one zabezpieczenie przed odkręceniem i wszędzie się spotkałem z opinią, iż są one jednorazowe, także należy je wymienić, tutaj sprawa jest jasna wg. ETKI mają nr N90948802
należy jeszcze wymienić przewody hamulcowe, te z R32 są dłuższe, przewody mają nr 1K0 611 701 L
blachy osłaniające tarczę też muszą być wymienione,tu nie ma problemu, nr blach 1K0 615 311 C i 1K0 615 312 C, pasują plug&play

chyba wyczerpałem pytania jeśli chodzi o przednie hamulce, teraz tył:
czy zacisk da się rozkręcić tak samo jak przedni?
tutaj mam podobne pytanie jakdo przednich zacisków, jakimi śrubami są przykręcone do jarzm? tu trzeba użyć kluczy M13 i M15 i to wszystko co wiem, wg ETKI wydaje mi się, że mają nr WHT 003 250
śruby, którymi przykręca się jarzmo wymienię na nowe, nr N 910 815 01 tu mam jasność, sprawa wygląda podobnie jak ze śrubami mocującymi jarzma z przodu, śruby należy dokręcić momentem 90 Nm + 90 stopni
pozostaje jeszcze sprawa blach osłaniających tarczę (nr 5N0 615 611 E i 5N0 615 611 E, rozmieszczenie śrub w osłonach od R32 jest inne niż w GTI u maluszka osłony dało się przykręcić tylko na dwóch śrubach, u mnie będzie podobnie?
przewody hamulcowe pozostają te co mam, chyba we wszystkich wersjach są takie same

jeszcze mam wątpliwości jeśli chodzi o malowanie zacisków, najchętniej oddałbym je do wypiaskowania i malowania proszkowego, mam wątpliwości czy przy piaskowaniu nie uszkodzą tłoczków w tylnich zaciskach
drugą opcją jest nabycie zestawu motipa lub samego spreju tej firmy, objechanie jarzm i zacisków drucianą nakładką do wiertarki i papierem ściernym i pomalowaniu ich samemu
koszty malowania są w obu przypadkach porównywalne
Awatar użytkownika
By team-am -  24 cze 2010, 21:21
 łódzkie
#27122
Z osłonami tylnego hamulca wszystko bedzie tak samo jak u Maluszka, 4x4 ma inne mocowania. Rozwiązaniem podobno jest zmiana zwrotnic od Paska FWD.
Odnosnie rozkręcania zacisku nie pomogę, nie mialem takiej potrzeby ;)

Pozdr
Awatar użytkownika
By krz_p -  24 cze 2010, 21:34
 wielkopolskie
#27127
dzięki team-am, czyli mogę te blachy zamówić bo są one dość drogie, a gdzieś wyczytałem, że nie pasują i miałem obawy przed ich zakupem
jak dostanę zaciski i uda mi się je rozkręcić to wszystko opiszę
obawy mam jedynie co do tylniego zacisku, do piaskowania i malowania proszkowego musiałbym go rozkręcić w "drobny mak", a i tak mam wątpliwości czy po piaskowaniu nie zostanie w nim trochę piasku
będę miał je w rękach to będę kombinował
takie mam jeszcze pytanie, czy to duży problem wyjąć kompletnie tłoczki i je ponownie włożyć? głównie chodzi mi o tylni zacisk
to, że tłoczek się wkręca to wiem
By Hulaj -  24 cze 2010, 22:08
 mazowieckie
#27130
krz_p pisze:dzięki team-am
obawy mam jedynie co do tylniego zacisku, do piaskowania i malowania proszkowego musiałbym go rozkręcić w "drobny mak", a i tak mam wątpliwości czy po piaskowaniu nie zostanie w nim trochę piasku
jak będziesz malował proszkiem, to jak zakład będzie porządny, to przed malowaniem wrzucą to do myjki ultradźwiękowej więc pozostałości po piaskowaniu nie będzie.
Awatar użytkownika
By krz_p -  24 cze 2010, 22:32
 wielkopolskie
#27132
a jak wygląda sprawa zabezpieczenia niektórych powierzchni w przypadku malowania proszkowego?
nie spali się taśma malarska podczas wygrzewania farby w piecu? bo jeśli tak to lipa
problem jest jedynie z tylnimi zaciskami, jarzma i zaciski na przód nie stanowią problemu
By Hulaj -  28 cze 2010, 13:46
 mazowieckie
#27307
W piecu jest 200C taśma się może spalić, trzeba by jakoś inaczej zabezpieczyć. proszkowo raczej się maluje całe elementy bez zaklejania taśmami ze względu na samą specyfikę malowania proszkiem. nie wiem czy nie dałoby rady tak zrobić że do proszkowania zakleić a do pieca oderwać maskowanie. bo przecież nic i tak nie spłynie. zapytam...

EDIT:
jest tak jak napisałem, można zakleić i oderwać przed wygrzewaniem, są też specjalne taśmy i 3 metoda to odsysanie proszku z powierzchni nie malowanej np. odkurzaczem ;) wybór zależy od malowanej powierzchni.
By golfer_1984 -  20 cze 2015, 18:50
 podkarpackie
#182684
Dla potomności osłony tarcz tylnych 5N0 615 611 E i 5N0 615 612 E nie pasują do GTI, pasuje tylko na jeden otwór. Ja je zamontowałem ale musiałem dorabiać uchwyty żeby to się jakoś trzymało :)
By Bartas -  10 paź 2015, 9:29
 kujawsko-pomorskie
#195804
RoBeRTo91 pisze:orientuję się ktoś jaki jest zbliżony koszt swapu hebli od r32 do zwykłej V ?
Kiedyś znalazłem kompletny swap z audi a3 3.2 za 1200.
By mich_10 -  21 paź 2015, 20:46
 mazowieckie
#197511
RoBeRTo91 pisze:orientuję się ktoś jaki jest zbliżony koszt swapu hebli od r32 do zwykłej V ?

Trochę kosztów i zabawy jest , ciężko powiedzieć jakie koszta zależy ile dasz za zaciski lub za zestaw do swapu , przykładowe ceny (mogą się różnić) bo już jakiś czas temu się bawiłem w zakupy przewody na przód to jest jakieś 180zł sztuka w aso , osłona sztuka okolice 80zł , nowe tarcze w zamienniku ate gładkie plus klocek ceramiczny około 1000zł a do kompletu potrzebujesz zaciski z jarzmami , tarcze klocki , przewody hamulcowe , osłony tarcz to podstawa , plus do tego nie wiem czy nie będziesz musiał zmienić zwrotnicy , ale jak jestem w błędzie to niech ktoś mnie poprawi , jak coś to mam w bardzo ładnym stanie tarcze i klocki do r32 używki na minimum 30k przelotu w dobrym '''prajsie'' klocek ferrodo ten bardziej skuteczny a tarcza gładka oem :pepsi:
By JohnTitor -  22 sty 2016, 23:35
 lubelskie
#211597
Ja cały zestaw wyrwałem za 1600zł pochodzący a A3. Cały 4 zaciski, jarzma, tarcze, osłony, przewody, śruby. Pomalowałem wszystko proszkowo i jedynie kupiłem nowe klocki. Co do cen nowych części to jak komuś nie chce się poszukac na mieście po sklepach motoryzacyjnych to jedzie do ASO i tam trzy razy przepłaca. Nowe tarcze na przód ok 500zł kpl nie pamiętam nazwy ZImmerman chyba. Przewody na przód 100zł komplet TRW. Klocki TRW na całe auto ok 470zł. Są to ceny z początku 2015r. Jak się chce to mozna wszysko kupic tanio. Moje tarcze miały dużo mięsa wiec zostały przetoczone. Musisz polowac na taki zestaw na portalach aukcyjnych. Ludzie często sprzedają je za psie pieniądze. Osłony tylnych tarcz R32 nie pasują P&P do zwykłej piatki. Są one przykręcone na 3 śrubki m6. Należy wykonać jeden nowy otwór w osłonie i wtedy jest cacy.
Obrazek
By Bartas -  22 sty 2016, 23:38
 kujawsko-pomorskie
#211598
JohnTitor pisze:Ja cały zestaw wyrwałem za 1600zł pochodzący a A3. Cały 4 zaciski, jarzma, tarcze, osłony, przewody, śruby. Pomalowałem wszystko proszkowo i jedynie kupiłem nowe klocki. Co do cen nowych części to jak komuś nie chce się poszukac na mieście po sklepach motoryzacyjnych to jedzie do ASO i tam trzy razy przepłaca. Nowe tarcze na przód ok 500zł kpl nie pamiętam nazwy ZImmerman chyba. Przewody na przód 100zł komplet TRW. Klocki TRW na całe auto ok 470zł. Są to ceny z początku 2015r. Jak się chce to mozna wszysko kupic tanio. Moje tarcze miały dużo mięsa wiec zostały przetoczone. Musisz polowac na taki zestaw na portalach aukcyjnych. Ludzie często sprzedają je za psie pieniądze. Osłony tylnych tarcz R32 nie pasują P&P do zwykłej piatki. Są one przykręcone na 3 śrubki m6. Należy wykonać jeden nowy otwór w osłonie i wtedy jest cacy.
Obrazek
Zazdraszczam tez poluje :P