#27048
Jakjuż zapewne wiele osób na forum się domyśliło zanabyłem hamulce z R32
w związku z tym mam parę pytań, mam nadzieję, że znajdę na forum pomoc
zaciski i jarzma mają niebieski kolor, mam zamiar je przemalować na czerwono, auto ma wyglądać jak najbardziej seryjnie, i niebieski jakoś mi nie pasuje do srebrnego auta
mam o te hamulce sporo pytań, mamnadzieję, że pomożecie
najpierw o przód:
przeglądając zdjęcia w necie doszedłem do wniosku, że przedni zacisk składa się z dwóch części, jedna jest lakierowana, druga nie
jakimi śrubami to jest skręcone? torx? jaki? niestety ETKA nic tutaj nie wyjaśnia
mogę sobie bezkarnie rozpołowić ten zacisk i po pomalowaniu ponownie skręcić tymi samymi śrubami? (nie ma ich nr w ETCE), jakim momentem muszą być dokręcone?
kolejne pytanie to jakimi śrubami skręcony jest zacisk z jarzmem?, z blogu maluszka wiem, że jest to M7 imbus (moment jakim są dokręcone to 190 Nm), ale przydałby się jeszcze nr z ETKI, trzeba je wymienić na nowe po odkręceniu zacisku od jarzma?
co do śrub, którymi przykręca się jarzmo do zwrotnicy to posiadają one zabezpieczenie przed odkręceniem i wszędzie się spotkałem z opinią, iż są one jednorazowe, także należy je wymienić, tutaj sprawa jest jasna wg. ETKI mają nr N90948802
należy jeszcze wymienić przewody hamulcowe, te z R32 są dłuższe, przewody mają nr 1K0 611 701 L
blachy osłaniające tarczę też muszą być wymienione,tu nie ma problemu, nr blach 1K0 615 311 C i 1K0 615 312 C, pasują plug&play
chyba wyczerpałem pytania jeśli chodzi o przednie hamulce, teraz tył:
czy zacisk da się rozkręcić tak samo jak przedni?
tutaj mam podobne pytanie jakdo przednich zacisków, jakimi śrubami są przykręcone do jarzm? tu trzeba użyć kluczy M13 i M15 i to wszystko co wiem, wg ETKI wydaje mi się, że mają nr WHT 003 250
śruby, którymi przykręca się jarzmo wymienię na nowe, nr N 910 815 01 tu mam jasność, sprawa wygląda podobnie jak ze śrubami mocującymi jarzma z przodu, śruby należy dokręcić momentem 90 Nm + 90 stopni
pozostaje jeszcze sprawa blach osłaniających tarczę (nr 5N0 615 611 E i 5N0 615 611 E, rozmieszczenie śrub w osłonach od R32 jest inne niż w GTI u maluszka osłony dało się przykręcić tylko na dwóch śrubach, u mnie będzie podobnie?
przewody hamulcowe pozostają te co mam, chyba we wszystkich wersjach są takie same
jeszcze mam wątpliwości jeśli chodzi o malowanie zacisków, najchętniej oddałbym je do wypiaskowania i malowania proszkowego, mam wątpliwości czy przy piaskowaniu nie uszkodzą tłoczków w tylnich zaciskach
drugą opcją jest nabycie zestawu motipa lub samego spreju tej firmy, objechanie jarzm i zacisków drucianą nakładką do wiertarki i papierem ściernym i pomalowaniu ich samemu
koszty malowania są w obu przypadkach porównywalne
w związku z tym mam parę pytań, mam nadzieję, że znajdę na forum pomoc
zaciski i jarzma mają niebieski kolor, mam zamiar je przemalować na czerwono, auto ma wyglądać jak najbardziej seryjnie, i niebieski jakoś mi nie pasuje do srebrnego auta
mam o te hamulce sporo pytań, mamnadzieję, że pomożecie
najpierw o przód:
przeglądając zdjęcia w necie doszedłem do wniosku, że przedni zacisk składa się z dwóch części, jedna jest lakierowana, druga nie
jakimi śrubami to jest skręcone? torx? jaki? niestety ETKA nic tutaj nie wyjaśnia
mogę sobie bezkarnie rozpołowić ten zacisk i po pomalowaniu ponownie skręcić tymi samymi śrubami? (nie ma ich nr w ETCE), jakim momentem muszą być dokręcone?
kolejne pytanie to jakimi śrubami skręcony jest zacisk z jarzmem?, z blogu maluszka wiem, że jest to M7 imbus (moment jakim są dokręcone to 190 Nm), ale przydałby się jeszcze nr z ETKI, trzeba je wymienić na nowe po odkręceniu zacisku od jarzma?
co do śrub, którymi przykręca się jarzmo do zwrotnicy to posiadają one zabezpieczenie przed odkręceniem i wszędzie się spotkałem z opinią, iż są one jednorazowe, także należy je wymienić, tutaj sprawa jest jasna wg. ETKI mają nr N90948802
należy jeszcze wymienić przewody hamulcowe, te z R32 są dłuższe, przewody mają nr 1K0 611 701 L
blachy osłaniające tarczę też muszą być wymienione,tu nie ma problemu, nr blach 1K0 615 311 C i 1K0 615 312 C, pasują plug&play
chyba wyczerpałem pytania jeśli chodzi o przednie hamulce, teraz tył:
czy zacisk da się rozkręcić tak samo jak przedni?
tutaj mam podobne pytanie jakdo przednich zacisków, jakimi śrubami są przykręcone do jarzm? tu trzeba użyć kluczy M13 i M15 i to wszystko co wiem, wg ETKI wydaje mi się, że mają nr WHT 003 250
śruby, którymi przykręca się jarzmo wymienię na nowe, nr N 910 815 01 tu mam jasność, sprawa wygląda podobnie jak ze śrubami mocującymi jarzma z przodu, śruby należy dokręcić momentem 90 Nm + 90 stopni
pozostaje jeszcze sprawa blach osłaniających tarczę (nr 5N0 615 611 E i 5N0 615 611 E, rozmieszczenie śrub w osłonach od R32 jest inne niż w GTI u maluszka osłony dało się przykręcić tylko na dwóch śrubach, u mnie będzie podobnie?
przewody hamulcowe pozostają te co mam, chyba we wszystkich wersjach są takie same
jeszcze mam wątpliwości jeśli chodzi o malowanie zacisków, najchętniej oddałbym je do wypiaskowania i malowania proszkowego, mam wątpliwości czy przy piaskowaniu nie uszkodzą tłoczków w tylnich zaciskach
drugą opcją jest nabycie zestawu motipa lub samego spreju tej firmy, objechanie jarzm i zacisków drucianą nakładką do wiertarki i papierem ściernym i pomalowaniu ich samemu
koszty malowania są w obu przypadkach porównywalne