Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By jarek60 -  02 paź 2019, 21:44
 zachodniopomorskie
#277345
Ponowne sprawdzenie wyważenia opon "czy nie mają pęcherzy i nie "wy ząbkowane" Czy nie grzeją się hamulce wystarczy ręką dotknąć kuł po jeździe mogę się grzać łożyska lub tarcze. (zwróć uwagę jakie masz opony i do czego przeznaczone). Podnieś na lewarku obróć przednie koła na osi posłuchaj czy nie słychać niepokojących odgłosów.
Dobry diagnosta natychmiast inne wady wychwyci na "trzęsawce" wszelkie luzy i drgania.
Po kolei: wyważenie kuł, felga, zużycie opony, łożyska, hamulce, przeguby, zbieżność .
Obstawiam opony i zbieżność , hamulec.
JA DOSŁOWNIE JAK ZAPOZNAŁEM SIĘ Z HISTORIĄ SERWISOWĄ DOKŁADNIE NAPRAWIAM TO CO BYŁO ROBIONE W SERWISIE 97%. :wall:

Dodano po 3 minutach 11 sekundach:
Ostatnia pozycja robili zbieżność i jutro jadę ją zrobić.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 paź 2019, 22:47
 pomorskie
#277346
jarek60 pisze:
02 paź 2019, 21:47
Ponowne sprawdzenie wyważenia opon "czy nie mają pęcherzy i nie "wy ząbkowane" Czy nie grzeją się hamulce wystarczy ręką dotknąć kuł po jeździe mogę się grzać łożyska lub tarcze. (zwróć uwagę jakie masz opony i do czego przeznaczone). Podnieś na lewarku obróć przednie koła na osi posłuchaj czy nie słychać niepokojących odgłosów.
Dobry diagnosta natychmiast inne wady wychwyci na "trzęsawce" wszelkie luzy i drgania.
Po kolei: wyważenie kuł, felga, zużycie opony, łożyska, hamulce, przeguby, zbieżność .
Obstawiam opony i zbieżność , hamulec.
JA DOSŁOWNIE JAK ZAPOZNAŁEM SIĘ Z HISTORIĄ SERWISOWĄ DOKŁADNIE NAPRAWIAM TO CO BYŁO ROBIONE W SERWISIE 97%. :wall:

Dodano po 3 minutach 11 sekundach:
Ostatnia pozycja robili zbieżność i jutro jadę ją zrobić.
:O mądrego to i przyjemnie posłuchać :unsure:

ps. Je tu jaki tłumacz :?:
Awatar użytkownika
By jarek60 -  03 paź 2019, 10:24
 zachodniopomorskie
#277352
Wystarczyło zdjąć koła i na tyle mam "wy-ząbkowane" opony -wniosek coś jest nie tak z tylnym zawieszeniem.
(wymieniałem na zimowe) Jutro ścieżka zdrowia- przegląd zawieszenia i regulacja zbieżności 3d i ewentualne naprawy.
ps.Też tłumaczyć? :wall:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 paź 2019, 10:57
 pomorskie
#277355
Opony ząbkują najczęściej z uwagi na niesprawność amortyzatorów a wielowahacz temu sprzyja bardziej niż belka, poza tym opony od zbieżności nie ząbkują tylko się ścierają od zewnątrz lub wewnątrz w zależności czy koła są zbieżne czy rozbieżne.
jarek60 pisze:
03 paź 2019, 10:24
ps.Też tłumaczyć? :wall:
Język polski jest pięknym językiem niestety strasznie go kaleczysz, poprzedniego posta po prostu nie da się czytać. Ja też profesorem Miodkiem nie jestem, ale staram się na publicznym forum pisać poprawnie
Awatar użytkownika
By jarek60 -  03 paź 2019, 12:30
 zachodniopomorskie
#277361
To w/g ciebie ścierają się wzdłuż czy poprzek opony? Ja sądziłem do tej pory ze nie równomiernie się zużywają na obwodzie (ząbkowanie) i takie z tyłu pewno od amortyzatorów jutro będę wiedział co do wymiany. Takie coś zdecydowanie wpływa na drgania kierownicy wystarczy założyć na przód i masz drgania teraz tak zrobiłem tył na przód (ten sezon i na śmietnik).
:yes:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 paź 2019, 15:40
 pomorskie
#277363
jarek60 pisze:
03 paź 2019, 12:30
To w/g ciebie ścierają się wzdłuż czy poprzek opony? Ja sądziłem do tej pory ze nie równomiernie się zużywają na obwodzie (ząbkowanie)

jak jest żle ustawiona zbieżność oraz geometria to opony się tak wycierają:

Obrazek

co do ząbkowania:
„Ząbkowanie” jest efektem współpracy ogumienia z nawierzchnią drogi – nierównomiernym zużywaniem się bieżnika. W wyniku jednostajnego tarcia, ale z różnym naciskiem, klocki czoła opony ścierają się mocniej w pewnych miejscach jej styku z asfaltem.

Początkowo problem jest niezauważalny, jednak gdy się pogłębia, kierowca zaczyna odczuwać dyskomfort związany z rosnącym hałasem i silniejszym wibrowaniem auta, wtedy też objawy ząbkowania możemy dostrzec gołym okiem. Nazwę takiego zużycia nietrudno zdekodować, gdyż opona zaczyna przypominać wówczas tarczę piły z charakterystycznymi „ząbkami”.

Najczęściej ząbkują opony tylnej osi nienapędowej (wleczonej).

Przyczyny ząbkowania opon: Na ząbkowanie opon najczęściej mają wpływ:

rzeźba bieżnika - ryzyko ząbkowania zwiększa się wraz z odległością między klockami bieżnika,

twardość mieszanki - twarde opony będą miały większą tendencję do ząbkowania i hałasowania,

ciśnienie opon - zbyt wysokie ciśnienie powoduje zwiększenie ryzyka ząbkowania,

stan zawieszenia i amortyzacja samochodu - zużyte amortyzatory i uszkodzone zawieszenie również zwiększają ryzyko ząbkowania,

styl jazdy kierowcy - gwałtowne przyśpieszanie i hamowanie będzie potęgowało zjawisko ząbkowania na osiach nienapędzanych; szybka jazda po krętych drogach będzie zacierać ślady ząbkowania,

zły stan nawierzchni dróg (nierówności, koleiny itd.), po których się poruszamy.
Poza tym jest wiele innych powodów, dla których drgać może kieroqwnica; uszkodzone przeguby wewnętrzne, skrzywiona półoś napędowa, krzywe tarcze hamulcowe, uszkodzenie opony np. rozwarstwienie do środka lubdo zewnątrz itd...

Dodano po 10 minutach 19 sekundach:
jarek60 pisze:
03 paź 2019, 12:30
To w/g ciebie ścierają się wzdłuż czy poprzek opony? Ja sądziłem do tej pory ze nie równomiernie się zużywają na obwodzie (ząbkowanie) i takie z tyłu pewno od amortyzatorów jutro będę wiedział co do wymiany. Takie coś zdecydowanie wpływa na drgania kierownicy wystarczy założyć na przód i masz drgania teraz tak zrobiłem tył na przód (ten sezon i na śmietnik).
:yes:
Jak chcesz to potrafisz pisać poprawnie :ok: