Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Stratoss -  13 maja 2019, 9:49
 łódzkie
#274164
Witam mam 2 pytania.
Czy jest możliwość zamontowania źle górnego mocowania? Są 3 śruby ten sam rozstaw z tego co wiem plus wypustka, ona gdzieś wchodzi czy coś? I te strzałki one jakoś maja konkretnie iść na to jakąś różnice ? Czy jakoś inaczej się powinno to przekręcić? Nie zauważyłem żeby przy montażu w samochodzie coś było.
Z tego co doczytałem strzałki maja iść do wewnątrz auta w stronę drugiej kolumny a wypustka ma być z przodu. Czyli będę musiał przekręcić. Mam nadzieję że dam radę to zrobić lewarujac auto i odkrecajac samą górę bez rozpinania czego kolwiek :(

Wymieniłem Amory przód i zamiast odkręcić sworzeń od zwrotnicy to odkrecilem 3 śruby na wahaczu, wg to włożenie amora w poprzednie miejsce bez młotka graniczy z cudem, uderzałem w ten wpust żeby po minimetrze wchodził plus rozwieralem długo zeszło ale wszedł. Zwrotnica w sensie mocowanie dolne trochę obite ale raczej nie możliwe żeby się skrzywila. Ogólnie udało mi się to zrobić bez wyciągania zwrotnicy, nie wiem jak ale dałem radę xd :/. Po wymianie lekko mnie ściąga plus przy skrecaniu w prawo czuje mały opór jakby koła chciały się wyprostować . Końcówka drążka nie odkrecana tylko wybita ze zwrotnicy. Puszczajac kierownicę podczas skrętu wraca do prosta normalnie. Wydaje mi się że zbierznosc plus pk przez odkrecenie niepotrzebne tych śrub przy wahaczu do zrobienia . Czy coś skompalem po drodze? Wiem że kątów pk się nie ustawia z przodu. Wcześniej wszystko było idealnie. A teraz lipa.
Obrazek
By Stratoss -  13 maja 2019, 16:37
 łódzkie
#274189
Poduchy poprawione, bilem tam gdzie wchodzi amortyzator, w ten wsad żeby w niego wchodził bo samo rozparcie nic nie dawało. Tam gdzie drążek jest uderzylem ze 2 razy i wyskoczył i to nie mocno. Wiem że pk się nie ustawia czekam na zrobienie geometrii, zobaczę co wyjdzie, może zbieżność się rozjechala.

Dodano po 3 godzinach 3 minutach 15 sekundach:
Więc tak po wizycie na stacji okazało się że moje całe zawieszenie jest oryginalne więc zaczyna się powoli wszystko sypać :/ Przemiły pan odmówił mi zrobienia geometrii ponieważ powiedział że mam uszkodzone dwa wahacze zawieszenia koła oraz 2 tuleje z tyłu , stwierdził że nie ma to sensu póki ich nie wymienię.
Póki nie naprawie tego nic nie ruszam. Skoro wszystko jest ori wyrzuce też końcówki drążka chociaż nic o nich nie mówił, ale znając życie wymienię jedno rozsypie się drugie. Zastanawiam się jeszcze nad sworzniem w przednim wahaczu tutaj mówił że jest wszystko dobrze , ale guma ewidentnie jest zmęczona ale nie przerwana a koszta duże nie są żeby je wymienić. Chociaż bije się z głową trochę że to jednak oryginał .
Awatar użytkownika
By Slavo_RZ -  01 gru 2020, 8:22
 pomorskie
#284299
Stratoss pisze:
13 maja 2019, 9:49
Witam mam 2 pytania.
Czy jest możliwość zamontowania źle górnego mocowania? Są 3 śruby ten sam rozstaw z tego co wiem plus wypustka, ona gdzieś wchodzi czy coś? I te strzałki one jakoś maja konkretnie iść na to jakąś różnice ? Czy jakoś inaczej się powinno to przekręcić? Nie zauważyłem żeby przy montażu w samochodzie coś było.
Z tego co doczytałem strzałki maja iść do wewnątrz auta w stronę drugiej kolumny a wypustka ma być z przodu. Czyli będę musiał przekręcić.

Obrazek
Z tego co ja czytałem według książki „Sam naprawiam” to jedna ze strzałek (bo są dwie obok siebie) poduszki amortyzatora ma się pokrywać z kierunkiem jazdy. Sam ostatnio miałem przygodę z wymianą amorów z z poduchami i też tak zrobiłem - strzałka w kierunku jazdy, a czy po wewnętrznej czy zewnętrznej to nie zwróciłem uwagi bo nic o tym nie wyczytałem...
Awatar użytkownika
By Cimek -  02 gru 2020, 18:02
 opolskie
#284303
Jak strzałki mają być w kierunku jazdy, to nie da się ich inaczej założyć. Są w jednej pozycji. One są wtedy od zewnętrznej albo wewnętrznej. Są obrócone 180*.