Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  01 lip 2019, 14:39
 warmińsko-mazurskie
#275451
Rafal333 pisze:
01 lip 2019, 13:26
Widziałem jeszcze gumowe podkładki pod sprężyny, ale chciałbym spróbować z wymianą sprężyn, zwłaszcza że auto ma hak i ponad 200tys przebiegu.
Tylko podkładki podniosą auto do góry i nie będzie to ładnie wyglądało , a te gumy w sprężynę nie powinny, będzie tylko potrzeba więcej siły na ściskanie sprężyny. Koszt jest niewielki to nawet nie żal wyrzucić jak się nie sprawdzi. Kiedyś nawet Duda to wstawiał w 101 napraw w TVN turbo i polecał :super:
By kupszczelisty -  02 lip 2019, 19:27
 wielkopolskie
#275492
W katalogu Sachs producent podaje średnicę drutu z jakiego jest sprężyna oraz ich długość, dodatkowo pokazuje że ma sprężyny wzmacniane które są z grubszego drutu. Ja do jednego golfa takie wzmacniane kupowałem i auto względem starych podniosło się może centymetr , ale jest zdecydowanie sztywniejsze. Kolejne rozwiązanie w katalogu Sachs porównaj sobie ze sprężynami z większego auta które z tyłu miało takie samo zawieszenie, przykładowo Passat B6 kombi, Tiguan, Touran, taką opcję też rozważałem i pamiętam że średnica drutu była jeszcze większa niż wzmacnianych które kupowałem.

Dodano po 17 minutach 51 sekundach:
Katalog Sachs dla Twojego auta ma średnicę drutu 11,75; 12,00; 12,4 mm do tego trzeba dobrać jakie masz zawieszenie.
Przykładowo:
Passat b6 kombi TDI średnica drutu 12,6; 12,75 mm.
Tiguan 2.0 TDI średnica drutu 12,5; 12,75 mm.