Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  25 gru 2019, 21:28
 lubelskie
#279231
W lecie grzało mi sie lewe tylne kolo. Zdemontowalem cale hamulce z tyłu, oczysciłem cylinderki, wymiana płynu z odpowietrzeniem rowniez byla.
Nie rozbierałem tego elementu gdzie jest dzwignia od recznego. Po tym nastąpiła poprawa, na 4 czy 5 mies.
Wymianiełem klocki i tarcze tył na Textar bo poprzednie mi spalilo. Temp była dochodząca do 200 stopni aż opona smierdziała.

Kilka dni temu zauważyłem, ze problem powrócił.
Zrobiłem test - zdjąlem linke od recznego z lewego zacisku i jest poprawa. Rowna temp..na tylnej osi. Brak roznicy miedzy tarczami prawie 50st po 20km jazdy poza miastem.
Zrobiłem tez test jazdy ostrej, na tyle bylo na obu ponad 140 st ale rowno, nie ze jedna 110 a druga 60...

To linka jest winna czy mechanizm ? Nie chce wymieniać wszystkiego bo to koszty. Troche w Golfa przez 6 lat wpakowałem :blush:
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  25 gru 2019, 22:44
 śląskie
#279233
Wymień zaciski hamulcowe.
U mnie chwyciło klocki i smierdzialo na całym parkingu. Mechanik wymienil gumki itp i od samego początku po regeneracji mi to nie dawało spokoju ze kola tył na lewarku jak pokrecisz to zatrzymują sie po jednym obrocie.
Na jesień znow chwyciło to samo kolo i kupiłem fabrycznie nowe zaciski chyba nty i po zamontowaniu pokrecone koło obraca sie lekko i zatrzymuje sie po ponad dwóch obrotach. Po trasie okolo 100km i dotknięcu palcami tarczy co jest poasta jest autentycznie zimna. Na poprzednich zregenerowanych zaciskach zawsze po sprawdzeniu palcami temp były cieple. Nie chłodne nie gorące ale cieple.
Zauważyłem ze przed wymiana palił lpg okolo 11-12L a teraz wychodzi 9-10L
Kup nowe dwa zaciski i spokój
Awatar użytkownika
By pitt52 -  26 gru 2019, 9:52
 śląskie
#279236
Lukasz89 pisze:
25 gru 2019, 22:54
Jak odłączyłem reczny od grzejącego sie lewego zacisku to temperatura jest juz normalna... zacisk chyba ok...
Nie piszesz czy w końcu sprawdziłeś linkę. Moja tak była zapieczona, że w ogóle nie chodziła. Od tego bym wyszedł, a zacisk tak jak pisze kolega Dexter23, wymień i nie wracasz do tematu.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  26 gru 2019, 16:32
 lubelskie
#279243
Ręczny działa normalnie. Byc moze linka nie odbija do końca z1 do 2 mm ...
Ze zdjętą linką jest ok.

Zaczne od wymiany sprężyny z tyłu zacisku. Ona w końcu odciąga linke jak jest luźno.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  26 gru 2019, 17:45
 warmińsko-mazurskie
#279244
Przecież wystarczy zaciągnąć/popuścić ręczny i sprawdzić czy odbił przy zacisku. Jak nie możesz dalej cofnąć ręką mechanizmu co sprężynka odciąga to jest ok. Jeśli tu odbija to zostaje tłoczek lub prowadnice, które można łatwo sprawdzić czy lekko chodzą.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  26 gru 2019, 18:33
 lubelskie
#279247
Sprawdze jutro linke.
Prowadnice, gumki prowadnic wszystko wymieniłem i nasmarowałem 4 mies temu przy wymianie tarcz i klocków.

Dodano po 15 godzinach 9 minutach 22 sekundach:
Linka jest sprawna. Chodzi luźno w całym zakresie swoim.

Dodano po 4 minutach 3 sekundach:
Zacisk wydaje sie odbijać do końca do tej blokady na ktorej sie zatrzymuje to ramię ze sprężyną.
Koło chodzi z oporem dużym, gdy linka jest podpięta. Gdy ją odepnę to dwa obroty i chodzi dużo lżej.

Na odpiętej lince spalanie mi spadlo na tej samej weekendowej trasie o ponad 1 L na 100km. Z przodu mam ok.20 st na tarczach z roznicą do 5 stopni na kazdej, z tylu mam ok 49 stopni na kazdej tarczy.
Dziwne jest to że tył jest cieplejszy.
By Tomyyy -  27 gru 2019, 15:39
 podlaskie
#279254
Lukasz89 pisze:
27 gru 2019, 9:46
Na odpiętej lince spalanie mi spadlo na tej samej weekendowej trasie o ponad 1 L na 100km. Z przodu mam ok.20 st na tarczach z roznicą do 5 stopni na kazdej, z tylu mam ok 49 stopni na kazdej tarczy.
Dziwne jest to że tył jest cieplejszy.
lepiej kup używe zacisk na allegro, ja kupiłem za 36zł i problem z głowy. sam wyczyściłem

możesz też zmienić przewód elastyczny jak są niezmienione od nowości

co ciekawe w starym zacisku przegrzanym - jak przeciąłem przewód metalowy (łączący z elastycznym i zaciskiem) to był prawie cały wypchany białym nalotem - nie wiem czy to syf z przegrzanego płynu czy tak miało być.

druga sprawa, czy po złożeniu odpowietrzałeś zacisk, po zmontowaniu, zdjęty z prowadnic, tłokiem do dołu ? tam na tyle lubi siedzieć powietrze

mi na czujnikach tmps temperature praktycznie os przód i tył prawie tak samo pokazuje -+5 stopni, przy minimalnym wzniesieniu czy spadku sam się toczy - czyli hamulce odbijają ok. co ciekawe alarm mam chyba na 40 stopniach na kole i ani razu nie było takiej sytuacji nawet w lato.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  27 gru 2019, 19:10
 śląskie
#279259
U mnie przed wymiana tylne tarcze byly zawsze cieplejsze od przednich. Zawsze mnie to ciekawiło dlaczego tak jest.
Po wymianie jak pisalem. Są zimne jak karoseria auta w dotyku
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  28 gru 2019, 15:36
 lubelskie
#279278
Zacisk zakupiony.
Teraz tylko zamontować, odpowietrzyc i pojezdzić.

Intercars TRW ze zdartym logo VW nowy nieregenerowany za 321 zł
A w serwisie z logo VW tez TRW 1100 zł... :eek:
By Tomyyy -  28 gru 2019, 16:26
 podlaskie
#279280
Lukasz89 pisze:
28 gru 2019, 15:36
Zacisk zakupiony.
Teraz tylko zamontować, odpowietrzyc i pojezdzić.

Intercars TRW ze zdartym logo VW nowy nieregenerowany za 321 zł
A w serwisie z logo VW tez TRW 1100 zł... :eek:
wojtas4589 pisze:
28 gru 2019, 16:09
O matko.... Niezła cena. Było kupić na allegro miałbyś dwa nowe za tę cenę tak jak @Dexter23pl pisał np. NTY
na allegro od groma używek po 50 zł, rozebrać, wyczyścić, złożyć i jak nowe.

przypomniało mi się, że jak będziesz odpowietrzał to odkręć zacisk i na odkręconym odpowietrzniku wkręć tłoczek jego frontem do podłogi - wtedy wyjdą resztki powietrza z tłoka.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  29 gru 2019, 13:40
 śląskie
#279287
@Tomyyy ja tak robiłem 3 lata temu. od początku nie odbijał tłok jak w nowym zakupionym i chwyciło któregoś dnia i teraz przy okazji mam do wymiany piastę bo dostała takiej temp że smar z łożyska wypłynął i teraz jest efekt helikoptera podczas jazdy.
koszt zacisku SKV na all 154zł tak kupowałem
trw nowy na all były chyba około 250zł
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  02 sty 2020, 21:19
 lubelskie
#279318
I po wymianie.

Teraz przód po dlugiej jeździe ma 30 stopni, tylny ten wymianiany zacisk ok.26 stopni a niewymieniany tylny okolo 78 stopni...

Trzeba zbierać kasę na drugi zacisk :wacko:

Jeszcze wiązka drzwi od kierowcy w tym roku sie szykuje... samochód przestał sie zamykać z pilota. :eek: