Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By dlugiiii -  13 lip 2020, 20:47
 śląskie
#282590
Zamierzam wymienić osłonę zewnętrznego przegubu w 1.9 TDI 105KM (pęknięta guma). Ogólnie nie chcę robić zbieżności dlatego mam pytanie do Was jako nie robiłem tego jeszcze w MK5:
1) Czy odłączenie końcówki drążka kierowniczego pozwoli mi na wyciągnięcie przegubu z koła? Ogólnie wszyscy piszą o demontażu trzpieniu na wahaczu, ale znalazłem też opis, że ktoś ściągnął tylko końcówkę drążka.
2) Mam zestaw GKN 656444590 gdzie znajdują się 2 woreczki smaru po 80g. Przeważnie jak kupowałem osłony znajdował się jeden woreczek. Czy to znaczy, że ta osłona jest większa i muszę wcisnąć dwa woreczki ?
Awatar użytkownika
By Cimek -  14 lip 2020, 5:55
 opolskie
#282597
@dlugiiii 1) nic nie będzie trzeba ustawiać. O ile nie będziesz kręcić regulacją drążka kierowniczego. Wypięcie ze sworznia daje więcej możliwości przestawienia zwrotnicy.

2)Tego Ci nikt nie powie, zapewne będziesz pierwszym, który będzie to wiedział. Jeżeli jest instrukcja, to zobacz tam.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  14 lip 2020, 9:32
 śląskie
#282599
Niestety, ale u mnie po odpięciu zwrotnicy na sworzniu musiałem robić zbieżność, bo kierownica się pochyliła lekko w jedną stronę. Smaru wciśnij ile wejdzie i nie patrz na to, że dali dwie tubki a u mnie weszła jedna. Jeśli chcesz mieć pewność, że zbieżność się nie przestawi to po prostu wyjmij całą półoś i po sprawie.
By Nokian1234 -  15 lip 2020, 11:33
 małopolskie
#282615
Witam, też wymieniałem z lewej strony od koła ,odkręcasz śrubę przegubu ,potem luzujesz koło, auto do góry ,odkręcasz wahacz od sworznia 3 śruby ,łącznik drążka ,odchylasz zwrotnicę w stronę progu ,rozcinasz starą osłonę ,wybijasz przegub z półosi ,czyścisz wszystko, zakładasz nową osłonę smar do przegubu i składasz w odwrotnej kolejności .Śruba przegubu oczyścić ze starego kleju nałożyć kropelkę nowego i dokręcić 160nm .Nie trzeba ustawiać zbieżności ,sprawdzałem na diagnostyce po wymianie .
Golf 5 ,1,9tdi BLS .
Pozdrawiam /.
Awatar użytkownika
By Cimek -  15 lip 2020, 11:46
 opolskie
#282616
Nokian1234 pisze:
15 lip 2020, 11:33
Śruba przegubu oczyścić ze starego kleju nałożyć kropelkę nowego i dokręcić 160nm .
Co do dokręcania to zależy od śruby. Są 2 rodzaje, z wypustkami od strony gwintu dokręcamy słabiej oraz gładka-trzeba mocno dokręcić. Można je rozpoznać po główce.

Polecam obejrzeć [youtube]https://m.youtube.com/watch?v=9k3MPyZqeWQ[/youtube]
By Nokian1234 -  18 lip 2020, 21:20
 małopolskie
#282667
Witam, nie zauważyłem luzu ciasno spasowany w wahacz ,sworznie wymieniałem po przeglądzie w lutym 2020 bo był wyczuwalny luz na prawym , mam założone swag .

Dodano po 4 minutach 42 sekundach:
Wszystkie 3 otwory są identyczne ,sworznie są oznaczone lewy i prawy