Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
#284491
Witam,
Mam nadzieję ,że Panowie pomożecie w tej sprawie, bo już cierpliwość co do tego problemu mi się kończy :P
Mianowicie chodzi o to ,że wymieniałem w swoim samochodzie wahacze przednie plus drążki kierownicze oraz dwa sworznie. Wyjechałem z warsztatu i odczułem dziwne problemy z kierownicą mianowicie kiedy skręcałem w prawo ona kontrowała mój ruch w lewo . Nawet jak jadę prosto to czuję dziwne zachowanie tej kierownicy (nigdy czegoś takiego nie miałem, a auto posiadam dwa lata). Pomyślałem to pewnie zbieżność i geometria. Pojechałem wymienić opony po czym podjechałem na wyżej wymienione badanie. Po zbieżności nadal posiadałem owe zachowanie kierownicy. Podjechałem znowu do warsztatu i Panowie stwierdzili ,że to może łożyska amortyzatorów. Skasowali za robotę i nadal jest to samo.
Reasumując kierownica podczas skrętów zachowuje się dziwnie odbija podczas skrętu w prawo / lewo w przeciwną stronę. Panowie jeszcze mi zaproponowali z warsztatu wymianę drążków kierowniczych ale myślę ,że chyba odpuszczę sobie już z nimi współpracę.
Proszę o zapoznanie się z moim problemem i mam nadzieję ,że ktoś pomoże w tej sprawie :)

Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
By Cimek -  21 gru 2020, 9:34
 opolskie
#284499
@bali43 VCDS masz? Trudne pytania teraz będą :tooth: maglownica której generacji? (Z tego co kiedyś czytałem , to w 3gen można ustawić tryby pracy i wtedy kierownica ciężej kręci). Adaptacje czujnika kąta warto zrobić, mimo że nie świeci się kontrolka. Do tego jeszcze adaptacja w ABS (do tego komputer potrzebny). Możliwe, że źle ustawili wartości kąta i kierownica też może szaleć (chyba inny zakład musi zweryfikować).
By bali43 -  21 gru 2020, 10:31
 kujawsko-pomorskie
#284500
Ciężko mi stwierdzić ,której generacji jest maglownica :blush:
Jedynie co mogę powiedzieć ,że rocznik tego auta to 2007 :P
Ogólnie dzięki zawsze jakiś nowy punkt zaczepienia.
#284568
Robili geometrię i zaczęło z ciągać w prawo -na gorąco zażądaj wydruki z geometrii. Najpierw kity żenili że jest dobrze, dopiero gdy do ASO chciałem wstawić raptem wzięli i poprawili. U mnie była ustawiana kierownica na środku i teraz jest na pewno i poprawnie ustawiona -(sprzęt pokazuje 0 w środkowym położeniu). Jedyna rzecz jaka występuje to świecąca kontrolka kierownicy po wymianie akumulatora do czasu aż sie przejedzie 200m, potem sama gaśnie. Zdarzyło się że nie zgaśnie to kasowałem błąd kierownicy. Kalibracje jak wykonać vcds masz na YouTube "regulacja kierownicy".
Nie daj się, ktoś wziął kasę za usługę -powinien to zrobić z urzędu. Myślę ze też sam to jesteś w stanie zrobić vcds.
Wymieniłem tylne tuleje wahacza sam a oni po miesiącu mi chcieli wymieniać -bo mieli zaznaczone w komputerze że do wymiany. Banda oszustów. Silnik sam wyregulowałem uszczelnienia pompowtrysków i od pół roku odpukać wszystko działa b/u. 160 km /h bez problemu i więcej (gdy kupiłem to ze 140 km/h do 150max), teraz mam jeszcze zapas w gazie. (więcej nie mam gdzie się rozpędzić i tak zdjęcie przyjdzie z mandatem). Najpierw wydruki z geometrii to ważne, a potem kalibracja kierownicy. "Mechanicy z bożej łaski -pilnuj drani walcz o swoje to bezpieczeństwo twoje i pasażera -tą regulację raczej zepsuć się nie da.".
:yes:

Dodano po 9 minutach 19 sekundach:
Wrzuć wydruki z geometrii to samo się działo jak źle ustawili minimalny ruch a on tańczy na drodze zdejmuję gaz a on w prawo jedzie, dodaję gazu w lewo. Geometria obowiązkowo 3D i do skutku.. "Wydruk zarządzaj -podstawa przed regulacją i po"