Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Neproify -  26 lut 2021, 0:36
 dolnośląskie
#285258
Cześć wszystkim, posiadam Golfa V 1.9 TDI BKC, 2005 rok. Jest to wersja sportline. Przymierzam się do wymiany hamulców na 312mm(aktualnie posiadam 280). Wiem że amortyzator jest inny(50mm vs 55), tak samo zwrotnica, zacisk, itd. Zastanawia mnie jaka jest różnica jeżeli chodzi o amortyzatory z GTI a innych wersji silnikowych(GTI ma 1T0413031EQ). Czy jest odczuwalna różnica między amortyzatorami GTI i sprężynami GTI w porównaniu do innych wersji? Czy auto lepiej się prowadzi w porównaniu do zawieszenia sportowego? Chcę wrzucić od razu tuleję metalowo-gumową pełną zamiast tej z otworami.
Przepraszam jeżeli taki temat już był, ale szukam informacji od kilku dni, porównuję numery części i dalej nie mam jakichkolwiek informacji.

Moje auto ma obecnie zawieszenie o kodach G02, 2UC, L55.

EDIT: Wie ktoś może czy odboje z przodu są takie same? Numery cześci są inne, ale obydwa są 55mm.
By wojtek-e30 -  26 lut 2021, 10:29
 warmińsko-mazurskie
#285260
W GTI masz jeszcze stabilizatory grubsze niż w innych wersjach, amortyzatory mają mniejszy skok i są bardziej usztywnione (ale ile procent to nie wiem).
Nie jeździłem za wiele zwykłym golfem żeby się wypowiadać z całą stanowczością ale jeśli chodzi o jazdę GTI to zawieszenie nawet w pełni seryjne radzi sobie bardzo dobrze w zakrętach, ciasnych łukach, gwałtownych manewrach przy powiedzmy dozwolonych prędkościach (jest sztywno i pewnie się prowadzi, auto nie buja się w zakrętach - oczywiście do pewnych prędkości).
Tuleje pełne bardzo dobry pomysł, a jak będziesz zakładał całe zawieszenie od GTI to montuj też stabilizatory :ok: