Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Stratoss -  03 mar 2021, 19:01
 łódzkie
#285342
Panowie czy z vinu dojdę jaka średnica zacisku siedzi z tyłu wiem że jest 38 lub 41 mm i mam Jettę 2007r? Niestety jest do wymiany, rano ręczny złapał nie chciał puścić dopiero po wachlowaniu udało się częściowo odblokować, do tego często obciera coś jak wjadę w nierówności zaciagniecie i puszczenie ręcznego w czasie jazdy pomagało ale na chwilę. Było rozbierane, smarowane bez rezultatów. Do tego po podlewarowaniu to koło obraca się z dużo większym oporem, drugie to jednym palcem kręcę a tu muszę troszkę się zapierać.
By Stratoss -  03 mar 2021, 22:05
 łódzkie
#285347
Szukając na autodoc, iparts wyskakuje i 38 i 41. Czy jak zdejmę koło gdzieś na zacisku będą numery wybite? Widziałem tylko TRW made in Germany. Czy jednak zciagac zacisk suwmiarka i jazda? Etka też pokazuje różne numery 38 oraz 41 mm

Jak sprawdzić jaki system mam?
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  04 mar 2021, 10:28
 warmińsko-mazurskie
#285349
Są zaciski C-38 i C-II41 ich nazwa mogłaby wskazywać na średnicę tłoczka, ale tego nie wiem. Pierwszy z nich to taki żebrowany, drugi jest gładki.
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  04 mar 2021, 15:30
 śląskie
#285351
Takie coś mi wyrzuciło na jednym z portali.
system hamulcowy: TRW
średnica 1/średnica 2 [mm]: 41,0
dla grubości tarczy hamulcowej [mm]: 12,0
Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
By Stratoss -  06 mar 2021, 15:39
 łódzkie
#285377
Już wymienilem 41 mm. Po założeniu i odpowietrzeniu koło dużo lżej się obraca.

Mam tylko pytanie czy ramię od ręcznego przy zacisku ma się opierać o dystans? Bo z jednej i drugiej strony jakby brakowało 3mm do oparcia a koła kręcą się luźno. Słychać małe obcieranie ale wiadomo że minimalnie i tak klocek będzie dolegal.
By Stratoss -  13 mar 2021, 21:57
 łódzkie
#285465
Panowie kolejna sprawa, ten wymieniony zacisk mam wrażenie że słabiej hamuje. Po czym tak wnoszę? Po jeździe na mieście jak sprawdziłem czy tarcze się nie grzeją ta na wymienionym zacisku była ciepła ale bez przesady. Za to druga strona aż parzyła, przód to palce by się przykleiły. Więc ocb? Gdzie problem? Wiem że tak się nie sprawdza tylko na rolkach ale nie miałem dzisiaj czasu. Ogólnie auto staje dęba a jak za mocno wcisnę normalnie ABS tłucze. Wszystko przy zacisku wymienione prowadnice itp prócz przewodu elastycznego, ale to raczej nie cofał by tłoczka. Czy po prostu za bardzo przesadzam? Odpowietrzony jest na 100% tym bardziej że nowy zacisk był od nowości zalany płynem.
By Stratoss -  14 mar 2021, 8:09
 łódzkie
#285470
Chyba źle się wyraziłem. Podczas jazdy i hamowania zacisk wymieniony ma sporo mniejsza temperaturę na tarczy niż reszta tarcz. Wiadomo przód ogień ale ta nie wymieniona też gorąca a wymieniona letnia.

Dodano po 4 godzinach 41 minutach 47 sekundach:
Odpowietrzalem jeszcze raz ale nic to nie wniosło. Podlewarowanie koła rozpedzenie i naciśnięcie hamulca wszystko ok staje nie daje się ruszyć.
By Stratoss -  14 mar 2021, 18:18
 łódzkie
#285476
Regulowałem i linkę, ręczny opiera się o dystans. Wychodzi na to że drugi zacisk ten nie wymieniany też trzyma bo po hamowaniu tarcza potrafi być gorętsza niż przednie, co nie powinno mieć miejsca. Po podlewarowaniu całego tyłu na starym zacisku podczas obracania kołem słychać ciche szuranie na całym obrocie więc klocki lekko trą do tego stawia delikatnie większy opór niż druga strona gdzie zacisk jest wymieniony i jest ciszej podczas obracania, coś tam słychać ale nie aż tak. Podczas obracania próbując przyłożyć tą samą siłę do obrotu koło na starym zacisku robi mniej obrotów na nowym nie czuć tego oporu. Aż mi się wierzyć nie chce że oba padły w tak krótkim czasie. No nic zamawiam drugi zacisk tylny. Oba nowe będą. Ale ze wcześniej żadnego znaku nie dawało aż dziwne, do tego koło kręci się luźno ale nie aż tak jak na nowym zacisku.
By wojtek-e30 -  15 mar 2021, 18:20
 warmińsko-mazurskie
#285482
Po co wymieniać zacisk skoro można zregenerować, wymieniasz uszczelkę na nową ewentualnie tłoczek też i po sprawie.
Czasami też stają te blaszki od klocków z tyłu i klocek nie odbija.
By Stratoss -  15 mar 2021, 20:00
 łódzkie
#285483
Masz rację, ale patrząc na mojego pecha to i tak coś by się wydarzyło dziwnego. Cała zabawa zaczęła się od momentu wymiany tarcz i klocków,więc nie chce ryzykować bo niedługo mam dalszy wyjazd i chce mieć wszystko pewne na 100% przynajmniej hamulce.