Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By matmixmix -  13 mar 2017, 18:38
 dolnośląskie
#248758
witam. czy ktos mogl by mi doradzic czy na felge 7,5 17 opony 205/50r17 beda ok ? nie chce jakis naciagow tylko zeby to normalnie wygladalo, i czy nie bedzie to wplywac na jakies szybsze czy nie rownomierne zluzycie opon ? wczesniej mialem 205/55 r16 teraz zmienilem na 225/45 r17 . auto prezetuje sie super. ladny wzor felg i nie chce ich zmieniac, tylko chcialbym zalozyc wezsze opony bo na 225 jest tragadia. spalanie litr wieksze i duuuza utrata mocy. na 205/55 16 zbiera sie rewelacyjnie jak na te 105 koni a na 225 jedzie bo jedzie a od 120 w gore to juz w ogole jak bym 1,4 jechal. nie spodziewalem sie ze az taka roznica bedzie.
By Bendżi -  20 mar 2017, 20:52
 mazowieckie
#249197
Może ktoś podpowiedzieć co może mieć większy wpływ na zwiększenie zużycie średniego spalania z 6,5 na 7,5 l. Wcześniej jeździłem na oponach goodyyear 16/205 i felgach stalowych 16 et 50, 6 cali. Teraz opony toyo 16/205 i alufelgi 16 et 42, 6,5 cala. Czy spowodowane jest to że auto ma ciężej na alusach czy może opona może mieć większy współczynnik oporów toczenia?
Dodam jeszcze że wydaje mi się iż auto jest trochę słabsze. (litr to jest według mnie dość dużo przy tak małych zmianach).
By Bendżi -  21 mar 2017, 7:09
 mazowieckie
#249216
marmi m pisze:Zapomnij że przy tej samej szerokości zwiększyło Ci się zużycie paliwa... a szczególnie o litr... szukaj przyczyn w mechanice...
Ale to stało się dokładnie po zmianie pierwsza trasa i zaraz to zauważyłem następne tak samo. Mogla wpłynąć na to alufelga. A może trzeba ustawić zboeznosc przy nowych alusach( kupiłem używane)
Awatar użytkownika
By tazman -  21 mar 2017, 8:18
 lubelskie
#249219
Wymiana alufelg nie ma nic związanego ze zbieżnością auta, nie rozpinałeś przecież zawieszenia.

To że stało się to po wymianie kół to pewnie czysty przypadek. Nie ma szans, żeby zmiana stalówek na alu o tej samej wielkości felgi i opon miała tak duży wpływ na spalanie.
By Bartezz -  22 mar 2017, 16:02
 wielkopolskie
#249278
Witam Panowie,
zdecydowałem się na zakup opon Dębica Presto Ultra High 2 (UHP2) w rozmiarze 225/40R18. Po pokonaniu paru tysięcy km przyznam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, w mojej opinii to najlepszy stosunek ceny do jakości. Wygląd bieżnika zachęca bardzo (jeśli ktoś zwraca na to uwagę), a europejska etykieta podaje świetne oceny efektywności paliwowej (klasa C) i przyczepności na mokrej nawierzchni (klasa A). Natomiast poziom hałasu zewnętrznego w moim odczuciu rewelacja (67db). Jest to jeden z niższych, a w swojej klasie bije konkurencyjne opony na głowę.
Poprzednio miałem przyjemność jeździć z nowym kompletem opon Uniroyal Rainsport 3, które są już droższe, poziom hałasu mają dużo większy (sprawdzone i potwierdzone na własnym aucie), a ścieralność bieżnika pozostawia wiele do życzenia.
Reasumując, opona świetnie klei się nawierzchni i tak samo spisuje się na mokrym (ogarnia BKC+ 150KM/314Nm). Jeśli ktoś ma uprzedzenia do "polskiej" marki (de facto Dębica należy już do koncernu Goodyear), jakie ja miałem sam, to polecam z czystym sumieniem.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 82