Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By maciekandr -  24 lut 2011, 18:51
 mazowieckie
#38848
witam!!! wymieniłem ostatnio tylne tuleje wahacza przedniego(aluminiowo gumowe) lecz nie ustawialem jeszcze zbieżności, natomiast zauważyłem że na postoju przy włączonym silniku ruszając kierownicą na boki (delikatnie)słychać pukanie w zawieszeniu jakby w maglownicy:/ lub drążki kierownicze, nie wiem czy było to wczesniej czy teraz poprostu zwrocilem na to uwage podczas jazdy nie slychac zadnych stuków jedynie na postoju.Czy może to mieć związek z rozregulowaną zbieżnością? a może to efekt dużych mrozów?
By piter_ldz -  25 lut 2011, 22:04
 łódzkie
#38923
maciekandr pisze:witam!!! wymieniłem ostatnio tylne tuleje wahacza przedniego(aluminiowo gumowe) lecz nie ustawialem jeszcze zbieżności, natomiast zauważyłem że na postoju przy włączonym silniku ruszając kierownicą na boki (delikatnie)słychać pukanie w zawieszeniu jakby w maglownicy:/ lub drążki kierownicze, nie wiem czy było to wczesniej czy teraz poprostu zwrocilem na to uwage podczas jazdy nie slychac zadnych stuków jedynie na postoju.Czy może to mieć związek z rozregulowaną zbieżnością? a może to efekt dużych mrozów?
co do tulejek to ja prawdopodobnie mam to teraz u siebie. W Poniedzialek auto pojdzie na warsztat wjedzie na podnosnik i sie okaze co i jak.
By piter_ldz -  26 lut 2011, 13:32
 łódzkie
#38949
jasne efekt na razie jest taki, ze jadac glownie na 1 lub 2 biegu dodajac i puszczajac gaz slychac tarcie metalu o metal. Jesli auto jedzie powyzej 40 i dodaje lub puszcza gaz tego nie slychac. Wiec ewidentnie to cos w zawieszeniu mam nadzieje, ze to tylko bedzie ...


edit://
U Mnie stuki byly w przedniej czesci, wczesniej wymienialem przegub zewnetrzny.
a wiec juz po wizycie. Od spodu okazalo sie, ze nic nie widac co mogloby powodowac tego typu objawy.

Wstepnie to co do sprawdzenia to:
silent block przy wahaczu
przegub wewnetrzny
poduszki pod silnikiem

u mnie prawdopodobnie okazalo sie, ze bylo to spowodowane poluzowana sruba przy poduszkach pod silnikiem. Po odkreceniu calosci wyjeciu poduszki sprawdzeniu czy nie jest peknieta (stuk dochodzil glownie od strony kierowcy). Poducha okazala sie cala, zlozono wszystko skrecono, jazda probna dzwiek zniknal, wiec prawdopodobnie to. Czy w 100% to sie okaze :)