Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By fali22 -  01 mar 2007, 15:04
 -------
#2615
camelg pisze:Witam

Jakim kluczem odkrêciæ zacikski, standardowo imbus 7 a mo¿e torx ??
Witam.

Wiesz co , jak malowa³em zaciski to z tego co pamiêtam to IMBUSEM odkrêca³em , ale nie pamiêtam jakim :roll:
By camelg -  01 mar 2007, 15:39
 -------
#2620
fali22 pisze:
camelg pisze:Witam

Jakim kluczem odkrêciæ zacikski, standardowo imbus 7 a mo¿e torx ??
Witam.

Wiesz co , jak malowa³em zaciski to z tego co pamiêtam to IMBUSEM odkrêca³em , ale nie pamiêtam jakim :roll:


E to spoko jak imbus to na bank "7".
Awatar użytkownika
By fali22 -  01 mar 2007, 17:47
 -------
#2630
camelg pisze:
fali22 pisze:
camelg pisze:Witam

Jakim kluczem odkrêciæ zacikski, standardowo imbus 7 a mo¿e torx ??
Witam.

Wiesz co , jak malowa³em zaciski to z tego co pamiêtam to IMBUSEM odkrêca³em , ale nie pamiêtam jakim :roll:


E to spoko jak imbus to na bank "7".
Tego to ju¿ nie wiem jaki imbus :wink:
A co chcesz robiæ ?
Czy¿by malowaæ zaciski ?
By camelg -  02 mar 2007, 9:34
 -------
#2647
fali22 pisze:
camelg pisze:
fali22 pisze: Witam.

Wiesz co , jak malowa³em zaciski to z tego co pamiêtam to IMBUSEM odkrêca³em , ale nie pamiêtam jakim :roll:


E to spoko jak imbus to na bank "7".
Tego to ju¿ nie wiem jaki imbus :wink:
A co chcesz robiæ ?
Czy¿by malowaæ zaciski ?

Nie, generalnie by³em na S³owacji a tam sypia kamieniami i wpad³ mi miedzy zacisk a tarcze. By³em w serwisie oczy¶cili ale chcê jeszcze ¶ci±gnaæ ca³e kopyto (hehe z zaciskiem ) i obaczyæ czy gdzie¶ jeszcze nie siedz± kamyki.
Notabene mam ju¿ kilka odprysków na lakierze od tych kamieni ehhh
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  02 mar 2007, 14:04
 kujawsko-pomorskie
#2653
Prosty wniosek . Nie je¿dziæ na S³owacjê. hehehe :D
Awatar użytkownika
By maluszek -  02 mar 2007, 15:07
 mazowieckie
#2657
patrz±c na tytu³ my¶la³em, ¿e bêdziesz wymienia³ klocki. Tak na przysz³o¶æ: przednie t³oczki mo¿na wepchn±æ czymkolwiek, tylne trzeba wkrêcaæ przy wciskaniu do ¶rodka (przydaje siê do tego narzêdzie, które na upartego mo¿na sobie samemu zrobiæ ze ¶ruby i kawa³ka blachy).
By Gość -  15 mar 2007, 10:50
#3064
maluszek pisze:patrz±c na tytu³ my¶la³em, ¿e bêdziesz wymienia³ klocki. Tak na przysz³o¶æ: przednie t³oczki mo¿na wepchn±æ czymkolwiek, tylne trzeba wkrêcaæ przy wciskaniu do ¶rodka (przydaje siê do tego narzêdzie, które na upartego mo¿na sobie samemu zrobiæ ze ¶ruby i kawa³ka blachy).
Dobra zaczynam.
Po wczorajszej wizycie u Gajosa Sopot dalej zgrzyta³o w kole.
Ponoæ wsio wyczy¶cili ¶ci±gneli zaciski i przeczy¶cili klocki.
Przy je¼dzie próbnej - przy odbiorze to samo-powiedzieli ¿e jeszcze kilka kamyków wbitych jest w klocki.
Pojecha³em do domu - w gara¿.
¦ci±gn±³em zaciski i co, pomiêdzy blach± klocka a tarcz± na kopycie le¿y kamyk oko³o 1cm. Klocki przeczy¶ci³em zmontowa³em i cisza.


Odno¶nie klucza jak pisa³em na bank - i tak jest imbus 7. :D
By larix -  04 wrz 2007, 13:06
 -------
#6305
Czy wymiana klocków to skomplikowana sprawa i czy jak wymieniæ to odrazy z tarczami i tu czy potrzeby jest klucz dynamometryczny.
A mo¿e kto¶ ma kilka fotek jak to sie wymienia itp itd tdi
Awatar użytkownika
By maluszek -  05 wrz 2007, 1:16
 mazowieckie
#6312
larix pisze:Czy wymiana klocków to skomplikowana sprawa i czy jak wymieniæ to odrazy z tarczami i tu czy potrzeby jest klucz dynamometryczny.
A mo¿e kto¶ ma kilka fotek jak to sie wymienia itp itd tdi
tylne t³oczki musz± byc wkrêcane przy wciskaniu (patrz zdjêcia z mk4: http://furmanka.blogspot.com/2006/10/wy ... owych.html)
nie trzeba wymieniac tarcz. klucz dynanometryczny nie jest konieczny, aczkolwiek wskazany: przy odkrêcaniu poczujesz jak mocno siedz± obudowy t³oczków.
Awatar użytkownika
By Bruce -  01 lis 2007, 23:44
 mazowieckie
#6834
Hej.
Po jakim przebiegu wymienialiscie klocki hamulcowe ?
W tej chwili mam 24.000 km i cos piszczy mi tyl, kontrolka sie nie pali :?:
Niby wszystko ok, ale odglos delikatnie mowiac niepokojacy i drazniacy :?
Awatar użytkownika
By maluszek -  02 lis 2007, 0:49
 mazowieckie
#6835
piszczeæ mo¿e kamyk uwiêziony miêdzy klockiem i tarcz±. obejrzyj grubo¶æ ok³adzin. to, ¿e ty³ siê szybciej zu¿ywa to standard w mk5. 24,000 to jednak trochê ma³o.
Awatar użytkownika
By kamil 8000 -  02 lis 2007, 15:06
 -------
#6839
piszczenie przy koñcu klocków to domena japoñskich samochodów i tylko tych u nas nie ma czego¶ takiego, ja mam przejechane prawie 60 ty¶ i jeszcze nie wymieni³ nawet z przodu wiec nie mo¿liwe ¿eby u ciebie pad³y ju¿ z ty³u ??!!
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  06 lis 2007, 9:39
 kujawsko-pomorskie
#6875
Ostatnio jak wymienia³em ko³a na zimówki, stwierdzi³em ¿e przednie klocki s± ju¿ s³abiutkie szczególnie na prawej stronie. Tak wiêc jestem przed wymian± tych klocków bowiem nie bêdê czeka³ do samego koñca. Kiedy¶ przy Golfie IV poczeka³em i zerwa³ siê element cierny klocka -- wtedy by³a jazda bez hamulcy zby nie zniszczeæ tarczy. Nie warto czekaæ mimo ¿e mam przejechane nieca³e 60000km
Jak ju¿ wyczyta³em do wymiany potrzebny jest imbus "7".
A mo¿e ma kto¶ dokumentacjê fotograficzn± ?
Je¿eli nie to trudno my¶lê ¿e operacja nie jest wcale trudna mo¿e przy wymianie ja wykonam zdjêcia i przedstawie.
Awatar użytkownika
By BRUNO55 -  07 gru 2007, 20:34
 kujawsko-pomorskie
#7196
Bruce pisze:Hej.
Po jakim przebiegu wymienialiscie klocki hamulcowe ?
W tej chwili mam 24.000 km i cos piszczy mi tyl, kontrolka sie nie pali :?:
Niby wszystko ok, ale odglos delikatnie mowiac niepokojacy i drazniacy :?
Jak tam w koñcu z tym piszczeniem.
Te¿ uwa¿am jak maluszek ¿e co¶ siê tam dosta³o. Lampka nie bêdzie siê pali³a bo w tylnych klockach nie ma czujnika, a taki przebieg absolutnie wyklucza zu¿ycie klocków.
Pamiêtam kiedy mia³em jeszcze Mk4 to oryginalne tylne klocki wytrzyma³y mi 87000 km i do koñca nic nie piszcza³o tylko jeden klocek siê zerwa³.
Teraz w V-ce mam 60000 km i muszê wymieniæ przednie i oceniam ¿e tylne powinny wytrzymaæ te 80000 km.