Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Mariusz1979 -  17 cze 2012, 21:21
 -------
#75607
Witam. Czeka mnie wymiana klocków w Golfie. Czy poradzi mi ktos jakiej firmy kupic, ktore są najlepsze. I jeszcze jedno czy opłaca się kupowac klocki z czujnikem zuzycia czy tę opcję sobie darowac?
By Sylwestro -  17 cze 2012, 21:30
 -------
#75610
Ja u siebie zakladałem ATE z tyłu i z przodu.Jest to górna półka.Są ciche nie piszcza przy hamowaniu i co najważniejsze nie brudzą felg.Polecam ATE.A czujniki zużycia to juz wola kupującego nie jest to droga rzecz.
By kupszczelisty -  17 cze 2012, 22:38
 wielkopolskie
#75618
Ja kupiłem ATE do tyłu, okazało się że producent to Galfer, ściągam oryginały VW a to ten sam klocek z napisem Galfer.

Jeszcze mogę polecić Textar i poczciwego TRW-Lucas
Awatar użytkownika
By Tyson -  17 cze 2012, 23:09
 mazowieckie
#75621
Ja wrzuciłem na przód ATE a na tył TRW, bo nie mieli od ręki ATE. Z fabryki wyjechał na zestawie ATE + TRW, więc nic się nie zmieniło :)
Awatar użytkownika
By Krzycho -  18 cze 2012, 0:04
 małopolskie
#75627
a mi france ATE zaczęły ostatnio piszczeć jak hamuję delikatnie, jeszcze nie zlokalizowałem które czy przednie czy tylne.... a co do tego brudzenia to też nie za wesoło ale na poprzednich też tak samo miałem...
By rutyn -  18 cze 2012, 7:25
 małopolskie
#75631
Nie brudzą to ceramiczne klocki. Z tym że jak się schamuje auto kilka razy z 200-0 to mogą tarcze zajechać.
By hubson77 -  18 cze 2012, 15:19
 mazowieckie
#75655
a ja mam na tyle delphi, cena przyzwoita, jakość hamowania nie zauważam zmian po tym jak były oryginały. Nie piszczą, jedynie strasznie brudzą felgi praktycznie tak samo jak przednie, ale widocznie są miękkie a to według mnie plus, bo miękkie lepiej hamują. Jak będę wymieniał z przodu to też Delphi. Np. w Fordzie, Delphi są używane na pierwszy montaż.
By Sylwestro -  13 lip 2012, 21:17
 -------
#77830
Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od hamulców "check brake pad".Klocki maja okolo 3-4 mm okładziny.Ile kilometrów mozna jeszcze cyknąć na tych klockach zanim bedzie tarło?Pytam bo za tydzien wyjezdzam na urlop w góry i zrobie około 1200-1500 km a wolałbym mieć czym hamować na wyjezdzie :?: :lol:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 lip 2012, 22:09
 pomorskie
#77838
Sylwestro pisze: Z tego co wiem to ori to też ATE.Idą na 1-szy montaż do VW.
spotkałem się z ferrodo na I montażu
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 lip 2012, 22:11
 pomorskie
#77839
Sylwestro pisze:Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od hamulców "check brake pad".Klocki maja okolo 3-4 mm
przetnij kabel od czujnika i zmostkuj plus z minusem, przynajmniej nie będzie razić w oczy podczas podróży
Awatar użytkownika
By malydaras -  13 lip 2012, 23:20
 mazowieckie
#77842
Sylwestro pisze:Ile kilometrów mozna jeszcze cyknąć na tych klockach zanim bedzie tarło?Pytam bo za tydzien wyjezdzam na urlop w góry i zrobie około 1200-1500 km a wolałbym mieć czym hamować na wyjezdzie :?: :lol:
Ja zrobiłem ponad 4kkm. Podczas wymiany na przodzie miałem przebieg 57+4=61kkm.
Awatar użytkownika
By fredric -  14 lip 2012, 9:24
 mazowieckie
#77848
Sylwestro pisze:Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka od hamulców "check brake pad".Klocki maja okolo 3-4 mm okładziny.Ile kilometrów mozna jeszcze cyknąć na tych klockach zanim bedzie tarło?Pytam bo za tydzien wyjezdzam na urlop w góry i zrobie około 1200-1500 km a wolałbym mieć czym hamować na wyjezdzie :?: :lol:
koszt niewielki a będziesz spokojny więc sobie wymień. tym bardziej że lecisz w góry gdzie hamować będziesz więcej niż na płaskim. nikt ci nie da gwarancji że zrobisz 2000km albo 1000km wszystko zależne jest od stylu jazdy i warunków.
u siebie w takiej sytuacji bym wymienił.