Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 wrz 2016, 21:19
 pomorskie
#239670
Gietek vw pisze:Mariuszy77 nie ma sensu wkładać kija w mrowisko, bo nawet jak masz rację to i tak jej nie masz
jesteś ostatnią osobą na tym forum, aby móc komentować moje posty! Jaką @Mariuszy77 ma rację? Proponuję przeczytać dokładnie mój cały post!
By Mariuszy77 -  23 wrz 2016, 23:11
 wielkopolskie
#239678
Gietek vw dzięki za zainteresowanie i podesłanego linka.

Mettenoos zapewne uważnie czytając mój pierwszy post zauważyłeś, że zadałem również pytanie "PS. czy jest możliwe aby obniżyć tak dużo zawieszenie samymi amortyzatorami na seryjnych sprężynach?" (chodź mam wrażenie, że doczytałeś post jedynie do post scriptum wypowiedzi) Miej na uwadze również to, że nie tylko sami specjaliści odwiedzają to forum w kwestii zawieszenia raczej nim nie jestem stąd mój post na tym forum :roll: .
Mechanik stwierdził, że jednak są oznaczenia na sprężynach i podobno są to oryginały i posiadają kropki 3x brązowe i 1 niebieska. Mógł by Mi ktoś przybliżyć parametry tych sprężyn?

Pozdrawiam :yahoo:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 wrz 2016, 14:34
 pomorskie
#239700
Mariuszy77 pisze:
Mechanik stwierdził, że jednak są oznaczenia na sprężynach i podobno są to oryginały i posiadają kropki 3x brązowe i 1 niebieska. Mógł by Mi ktoś przybliżyć parametry tych sprężyn?
1 niebieska i 3 brązowe występują na takich tylnych /poniżej foto/, na przednich nie znajduję zestawu z taką kolorystyką
Obrazek
By Mariuszy77 -  26 wrz 2016, 15:43
 wielkopolskie
#239792
Witam ponownie. Auto już po wymianie sprężyn z tyłu. Niestety auto "wstało" o ok. 4 cm :\. Sprężyny, które teraz zostały założone to KAYABA RH6782 K-FLEX
Specyfikacja:
Projekt resora: sprężyna zwojowa
Ciężar [kg]: 1,93
Grubość 1 [mm]: 12
średnica zewnętrzna [mm]: 108
Długość [mm]: 318

Chciał bym aby auto z powrotem siedziało tak jak na poprzednich oryginalnych sprężynach (1 niebieska 3 brązowe). jest to trochę dziwne bo specyfikacja oryginalnych sprężyn jest co najmniej podobna:
Średnica [mm]: 11,25
Średnica zewnętrzna [mm]: 112
Długość [mm]: 320

Co proponujecie z nieoryginalnych sprężyn?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 wrz 2016, 16:01
 pomorskie
#239794
Mariuszy77 pisze:v Auto już po wymianie sprężyn z tyłu. Niestety auto "wstało" o ok. 4 cm .
uważam że popełniono błąd, zakłądając sprężyny nieoryginalne nie znając ich specyfikacji powinno się założyć cały komplet o jednakowej specyfikacji do tyłu i przodu, sam tył można wymienić na oryginały z identycznymi oznaczeniami
By Mariuszy77 -  26 wrz 2016, 16:17
 wielkopolskie
#239795
Wydaje Mi się (chodź mogę się mylić), że zakładając identyczne sprężyny jakie były mogły by Mi znowu pęknąć przez to, że i tak mam już inne amortyzatory- jakiś powód był, że pękły oby dwie oryginalne sprężyny z tyłu.
Co proponujesz?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 wrz 2016, 16:26
 pomorskie
#239797
może to że pękły po prostu zbieg okoliczności, mało prawdopodobne aczkolwiek możliwe. Gdybym ja był na twoim miejscu, to - jeśli nie chcesz ruszać przodu - założyłbym oryginał amory i sprężyny na tył pod warunkiem oczywiście że przód masz oryginał. Jeśli masz nieoryginalne i nie wiesz jakie to wyjściem z sytuacji moim zdaniem jest wymiana całego kompletu sprężyn
i tak mam już inne amortyzatory
ale inne bo inna specyfikacja czy inne bo inna po prostu firma ? Nie jestem specjalistą w dziedzinie zawiasów ale moim zdaniem mając nieoryginalne zawieszenie ciężko będzie dobrać tylko jedną oś

Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
jak chcesz wiedzieć jaki komplet siedzi u ciebie oryginalnie włożony przez fabrykę to podaj VIN to ci ustalę ale to może potrwać kilka dni, po drugie sam możesz zadzwonić do ASO i po VIN ci ustalą w dziale części
By Mariuszy77 -  26 wrz 2016, 16:40
 wielkopolskie
#239798
Czy wiesz skąd mógł bym kupić nowe sprężyny z takimi oznaczeniami jakie miałem 1 niebieska 3 brązowe poza ASO?
W ostateczności kupię używki (znalazłem 2 aukcje z takimi samymi sprężynami co miałem) lecz wolał bym kupić nowe.
Mógł byś podać e-maila bo nie mogę wysłać PW a nie chcę podawać tutaj VIN. Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 wrz 2016, 16:44
 pomorskie
#239799
Mariuszy77 pisze:Czy wiesz skąd mógł bym kupić nowe sprężyny z takimi oznaczeniami jakie miałem 1 niebieska 3 brązowe poza ASO?i.
myślę że porządny sklep typu intercars powinien ci dobrać zamienniki

Dodano po 1 minucie 11 sekundach:
@Pro-choice https://www.vwgolfv.pl/memberlist.php?m ... le&u=11090 też pewnie ci dobierze

Dodano po 1 minucie :
Mariuszy77 pisze:
Mógł byś podać e-maila bo nie mogę wysłać PW
co się dzieje?

Dodano po 4 minutach 25 sekundach:
po kliknięciu na na zaznaczoną ikonkę powinieneś mieć te opcje:
Obrazek

Dodano po 30 minutach 53 sekundach:
Mariuszy77 pisze:
Chciał bym aby auto z powrotem siedziało tak jak na poprzednich oryginalnych sprężynach (1 niebieska 3 brązowe).
ok, nie zagłębiłem się dość w twój post, czyli masz oryginalne sprężyny i nieoryginalne amortyzatory
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 wrz 2016, 17:35
 pomorskie
#239805
A-R-T-U-R pisze:a czytałeś ten post?
https://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f= ... 3&start=75
dobrze byłoby rozszyfrować i wtedy można cokolwiek dobierać
dokładnie :ok: zwłaszcza post Przemka @sidewinder3
sidewinder3 - 22 marca 2015, 19:11 - ndz
pomorskie
Ostatnio trochę drążyłem temat w sprawie sprężyn od sportline'a i chciałbym się podzielić zdobytą wiedzą:
Aby określić rodzaj sprężyn, musimy odczytać z nich kod w postaci kolorowych znaków (przeważnie kropek):
np. przednie czerwony/czerwony/czerwony/szary

Mając już kolorki, odpalamy ETKA rys 411-00 i szukamy w kolumnie "oznaczenie". Czasami sprężyny mają 2 wersje oznaczeń.
znajdujemy 1K0 411 105 DA. Okazuje się, że mogą również mieć kolorki fiolet/brąz/brąz/brąz/brąz

Spoglądamy w kolumnę "podanie modelu" w tej samej linijce i odczytujemy magiczne znaki
PR-2UC+L55

Żeby je rozszyfrować, przydadzą nam się "opisy wyposażenia dodatkowego" otwierane z menu "informacje katalogowe" (trzeba kliknąć pierwszy przycisk - prostokącik od lewej u dołu w górnym pasku z przyciskami), gdzie odszukujemy podane ciągi znaków
2UC - zawieszenie sportowe-przód,
L55 - klasa masy pojazdu-oś przednia >>> zakres mas: 2UC - 721-755

Podobnie robimy z tylnymi sprężynami:
np. niebieski/brązowy/brązowy/brązowy

Tym razem szukamy na rysunku 511-00:
i znajdujemy 1K0 511 115 GC. Tu jest prościej, bo nie ma dwóch sposobów oznaczania.

Spoglądamy w kolumnę "podanie modelu" w tej samej linijce i odczytujemy magiczne znaki:
PR-1JC+0YB PR-1JK+0YB

Znowu udajemy się do "opisów wyposażenia dodatkowego", gdzie znajdujemy:
1JC - zawieszenie sportowe - tył
1JK - zawieszenie sportowe tył wyposażenie indywidualne
0YB - klasy ciężaru -oś tylna >>> zakres ciężaru 1JC: 491-519, i tyle samo dla 1JK

Zatem wysoce prawdopodobne jest, że opisane powyżej sprężyny pochodzą od auta w wersji sportline.
Szukając do swojego auta, najprościej byłoby porównać posiadane parametry zawieszenia (odczytać z nalepki w bagażniku lub w książce serwisowej) i szukać z podobnymi parametrami
np. 2UA 1JA L29 Y0A =
2UA - zawieszenie i amortyzatory - standard przód
1JA - zawieszenie i amortyzatory - tył standard
L29 - klasa masy pojazdu-oś przednia >>> zakres mas: 2UA 596-620
0YA - klasy ciężaru - oś tylna >>> zakres ciężaru: 455-479
By Mariuszy77 -  26 wrz 2016, 17:43
 wielkopolskie
#239809
Ok może zadam inaczej pytanie może będzie to jakiś punk odniesienia. Załóżmy, że mam seryjne amortyzatory i seryjne sprężyny. Auto z fotek w pierwszym poście, który napisałem stało na równej nawierzchni. Pytanie jest takie czy na seryjnym zawiasie jest możliwy taki mały prześwit między tylnym kołem a blotnikiem (spotkaliście się kiedyś z czymś takim). Opona 225/45/17.

EDIT:
Wróciłem do domu i na spokojnie sprawdziłem kody wyposażenia. Jeśli to coś wyjaśni to zgodnie z cytatem z posta Mettenoos'a posiadam kod 1JC - zawieszenie sportowe - tył
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17