Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Ramzes -  27 wrz 2016, 16:53
 kujawsko-pomorskie
#239875
Mariuszy77 pisze:Ramzes ile dodatkowo usiadł ci tył na tych eibach sportline w stosunku do oryginalnego zawiasu sportline? Jest dużo twardszy? Amorki seria?
Amory seria, nie jest twardszy, a ile usiadł to nie powiem bo nie mierzyłem przed. Wejdź do kartoteki i zobacz jak wyglądał przed i jak wyglada teraz.
By Mariuszy77 -  27 wrz 2016, 17:25
 wielkopolskie
#239877
A jakie przykładowe sprężyny mogą być odpowiednikami pro kit i sportline od eibach'a (chodzi o obniżenie) ale aby utwardziły dodatkowo auto?

Edit:
Co do Eibach sportline gdybym chciał je kupić to które wybrać E20-85-014-02-22 czy E20-85-014-01-22. Sprężyny różnią się dopuszczalnym naciskiem na oś przednią te pierwsze 1130kg a drugie 1040kg, który lepszy zestaw?
Awatar użytkownika
By Ramzes -  12 paź 2016, 10:35
 kujawsko-pomorskie
#240801
miodek89 pisze:Hej,

Czy ktoś mógłby mi podesłać zdjęcie jak wygląda Golf na sprężynach Eibach Sportline?
Zerknij w moja kartoteke
By Mariuszy77 -  13 paź 2016, 20:25
 wielkopolskie
#240932
Ramzes a tak z ciekawości. Wiem, że masz sportline założone na oryginalne amortyzatory. Jak długo już jeździsz w takiej konfiguracji i czy rzeczywiście widać szybsze zużycie amorka przy sportline? Chodzi mi o zmiany procentowe sprawności amorka przy corocznym przeglądzie oraz twoje odzczucia. Jakie ewentualnie amorki podpasowały by do tych sprężyn poza dedykowanymi bilstein'ami bo komplet drogi w :censored: :)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
By Ramzes -  13 paź 2016, 23:10
 kujawsko-pomorskie
#240940
Mariuszy77 pisze:Ramzes a tak z ciekawości. Wiem, że masz sportline założone na oryginalne amortyzatory. Jak długo już jeździsz w takiej konfiguracji i czy rzeczywiście widać szybsze zużycie amorka przy sportline? Chodzi mi o zmiany procentowe sprawności amorka przy corocznym przeglądzie oraz twoje odzczucia. Jakie ewentualnie amorki podpasowały by do tych sprężyn poza dedykowanymi bilstein'ami bo komplet drogi w :censored: :)
Pozdrawiam.
Musisz sprawdzić na datę dodania postu o sprężynach, nie pamietam jak długo. Na przeglądzie nie widac zużycia amorów ale cos na pewno sie zuzywaja choć nadal sa do szyku. Co do amorów innych niż bilsteiny to nie pomoge.
Awatar użytkownika
By WACEK -  14 paź 2016, 8:16
 pomorskie
#240951
Ramzes pisze:Ja mam et 48 8j i eibach sportline i nic nie trze wiec et42 tym bardziej nie powinno
Tu z zapisem " et42 tym bardziej nie powinno " się nie zgodzę takie ET szybciej będzie obcierać niż ET48 przecież wysuwa felgę o 6 mm bardziej na zewnątrz jeśli nie mówimy o szerokości felgi , opony lecz tylko o ET

Czym mniejsze ET felgi tym gorzej
By Mariuszy77 -  14 paź 2016, 15:35
 wielkopolskie
#241003
WACEK dobrze mówisz... Bilstein b6 dał by radę ze sprężynami eibach sportline? Czytałem opinie, że pomimo braku skróconego skoku amorka b6 w porównaniu do b8 to b6 jest na tyle "pancerne", że nie robi to na nich większego wrażenia no i są zdecydowanie tańsze od b8...
Awatar użytkownika
By miodek89 -  25 paź 2016, 22:37
 mazowieckie
#241561
Ramzes pisze:
miodek89 pisze:Hej,

Czy ktoś mógłby mi podesłać zdjęcie jak wygląda Golf na sprężynach Eibach Sportline?
Zerknij w moja kartoteke
Hej,

W ten weekend co był kupiłem sprezyny Eibach Sportline :-) powiedz mi, na niektórych sprężynach są założone takie gumowe osłony na środku. U mnie tego nie ma. Jak założę na auto sprezyny bez tych gum nic się nie stanie?
By -oli- -  28 paź 2016, 7:28
 opolskie
#241711
Witam, na przeglądzie okazało się że muszę wymienić tylną sprężynę bo jest pęknięta. No i jest problem: jest jakaś różnica między zwykła wersją a Blue motion? na allegro sprzedawcy piszą że sprężyny pasują do zwykłego Golfa, Kombi, i Golfa Plus. Mój Golf Kombi jest Blue Motion i jest problem :tooth:
By Dzemowy -  12 lis 2016, 0:20
 wielkopolskie
#242624
Post trochę stary, ale jako że nie znalazłem odpowiedzi to podłączam się do pytania z tą różnicą że chodzi o zestaw Pro-Kit :)


Kopter pisze:Mam pytanko odnośnie sprężyn Eibach Sportline. Producent przewiduje dwie wersje przeznaczone do samochodów o różnym nacisku na osie i tak mamy:

E20-85-014-01-22 dla:
Nacisk na przednią oś: 1040kg
Nacisk na tylną oś: 930kg

E20-85-014-02-22 dla:
Nacisk na przednią oś: 1130kg
Nacisk na tylną oś: 930kg

Sprawdziłem nacisk na osie w moim GTI na słupku B na dole i są tam wypisane takie wartości (dla cyfr 1 i 2, dwa ostatnie numery od dołu):
1 - 1060kg
2 - 910kg

Wnioskuje po tym, że powinienem kupić sprężyny w pierwszym wariancie o niższym nacisku na oś przednią (wartości bliższe temu, co jest napisane na naklejce na słupku B) ale widzę, że sporo z Was tu jeździ na tych sprężynach i sporo z Was posiada wariant drugi sprężyn o nacisku większym i leży to raczej dobrze. Dodam, że właśnie wariant drugi jest o wiele łatwiej dostać i to w lepszych pieniądzach.

I tu pytanie, myślicie, że raczej czekać na wariant pierwszy i płacić za niego więcej czy zamówić dostępny od zaraz wariant drugi ?
Awatar użytkownika
By miodek89 -  16 lis 2016, 16:33
 mazowieckie
#242866
Panowie dzisiaj przy wymianie opon zobaczyłem sprezyny obnizajace, które montowal mi mechanik niedawno. I ciekawi mnie jedno.

Napisy Eibach są do góry nogami. Czy nie ma to znaczenia, czy są złe zamontowane?

Obrazek
Awatar użytkownika
By andre1992 -  11 gru 2016, 19:59
 wielkopolskie
#244185
Witam wszystkich, mam pytanie :
Pękła przednia sprężyna w moim Golfie V 1.4 fsi

Jakie sprężyny kupić by PRZÓD nie stał wyżej niż tył???
Niestety przerobiłem parę samochodów, w których po zamontowaniu nowych przednich sprężyn przód się lekko uniósł . Nie chce efektu "motorówki"

Będę wdzięczny za pomoc co w takim przypadku zrobić, patrzyłem na Eibachy wcześniej wspominane jednak samych przednich sprężyn nie znalazłem

Dodano po 10 godzinach 50 minutach 49 sekundach:
Nie chciał bym eibacha niczego obniżającego bo już jest twardo na 18tkach...
Może od wersji GT lub GTI ? Warto spróbować zważywszy na to że mam 1.4 ?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17