Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  26 wrz 2016, 19:49
 pomorskie
#239821
Jak chcesz mieć ori zawieszenie to jak już wspominałem dobierz po VIN albo kup cały komplet tak jak napisał @Ramzes i po temacie

jak masz fabryczne amortyzatory to kup tylne sprężyny z 1 niebieskim i 3 brąz takie jakie były i po temacie

Dodano po 39 minutach 49 sekundach:
rodzaje zawieszenia, klasy ciężaru, masy
może się komuś przyda przy odczytywaniu kodów zawieszenia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By sidewinder3 -  26 wrz 2016, 20:39
 pomorskie
#239829
Wywołany do tablicy, przez [mention]Mettenoos[/mention] chciałbym zauważyć, że najprościej byłoby zobaczyć, co siedzi z przodu. Jeżeli czerwony/czerwony/czerwony/szary albo fiolet/brąz/brąz/brąz a w kodach siedzi 2UC L55, to z dużą dozą prawdopodobieństwa mamy do czynienia z zawiasem od wersji sportline, w dodatku od Diesla (tak się składa, że mam właśnie taką parę w garażu). Do takiej sprężyny przeznaczony jest amortyzator 1K0 413 031 BH, ewentualnie BJ.
Dla tylnej osi amortyzatory do zawieszenia sportowego posiadają oznaczenie 1K0 513 029 FG, CF lub FK, z naciskiem na ten pierwszy w przypadku wspomnianych sprężyn z kodem niebieski/brąz/brąz/brąz ( 1K0 511 115 GC)
Po drugie, też ważne pamiętajmy, że zawsze nowe sprężyny nie są tak zmęczone i miękkie jak używane i potrzebują trochę czasu, żeby się "ułożyć". W przypadku tylnej osi dodatkowo w rachubę wchodzi jej obciążenie, czyli od zawartości bagażnika, przez stan amortyzatorów, po ilość paliwa w zbiorniku.
By Mariuszy77 -  26 wrz 2016, 22:10
 wielkopolskie
#239843
Taa tylko mam tak dobrane felgi, że tarło by solidnie o nadkole... Tak jak teraz był prawdopodobnie oryginał -15mm (sportline) było na styk a i tak koło w lekkim negatywie przy załadunku tarło minimalnie na wybojach to nawet na tym pro-kit co by amory nie dostawały w du*e było by -30mm od serii czyli jak dobrze rozumiem jeszcze dodatkowe -15mm od sportline. Myślę, że -15 jest optymalne a i tak skubany był twardy nie to co teraz jak na statku ^^
Pozdro.
By Mariuszy77 -  26 wrz 2016, 22:31
 wielkopolskie
#239845
7,5j et 42 (jak dobrze pamiętam) opona 225/45/17. Z przodu wystają trochę poza obrys. Tragedii nie ma ale mam wrażenie, że to jest już granica :oczko:
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2016, 22:33 przez Mariuszy77, łącznie zmieniany 1 raz.
By Mariuszy77 -  26 wrz 2016, 22:35
 wielkopolskie
#239847
No i nie trze (może raz czy dwa ale był spory garb na drodze i auto było solidnie obciążone) dlatego wydaje mi się, że na pro kit już by tarło bo to by było jeszcze dodatkowe -15mm.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17