Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Tomyyy -  10 maja 2020, 21:53
 podlaskie
#281511
Marcin1991 pisze:
07 maja 2020, 2:08
Witajcie.

Może mi ktoś doradzi.
Mianowicie dużo podróżuje z pełnym bagaznikiem często na haku wisi jeszcze wózek z łódką.
Niestety ale dupa ostro mi siada na oryginalnych sprezynach. Słyszałem że.mozna zamontować gumy w między swoje sprężyny ale ta opcja wydaje mi się tandetne. Może ktoś mi poleci jakieś twardsze sprężyny? Auto to golf 5 2008 tdi :friends:
do wersji z hakiem są specjalne sprężyny. jak nie miałes haka ori to pewnie masz "słabsze" i siedzi.
Awatar użytkownika
By wojtas4589 -  12 cze 2020, 20:44
 warmińsko-mazurskie
#282110
Cimek pisze:
12 cze 2020, 20:21
@wojtas4589 Od kombi, a raczej varianta-są twardsze, że względu na dupcie bardziej wysuniętą.
Pękła mi lewa a prawa ma taką kolorystykę że jak znajduje na aukcji to wszędzie pisze, że jest z combi, Niemiec taka wstawił, widocznie jak pękła mu prawa. Chyba zakupie, nie będę kupował dwóch nowych, muszę policzyć tylko zwoje bo te z kombi chyba mają o jeden więcej, jak będzie się zgadzać to biore. Ale tył stoi mi tak samo po jednej i po drugiej stronie, dodam że mam oryginalnie hak :)
By Golf4ever:) -  15 lut 2021, 17:31
 śląskie
#285136
Witam.
Wymieniłem ostatnio w swoim Golfie 1.9TDI BKC komplet amorkow i sprężyn. Nie przebierając w słowach poleciało 1700 zł na części, mechanika i geometrię. :eek:
I niestety nie jest to, czego oczekiwałem. jak na razie nie widać, żeby było coś lepiej wraz z przebiegiem :wall:
Amorki zakupione 4x KYB Excel-G
Oraz sprężyny KYB K-Flex x4.
Łożysko amortyzatora, poduszki, odbije itd wszystko od KYB. Calutki komplecik.
Przejechane na tym zestawie już 300-500km i jest tragedia! :(
Tył i przód twardszy się zrobił, tak, ze czuć każda łate i wybój na drodze.
Jeżdżę do pracy 35 km przez większość takich dróg (niestety) i na jednym 100 metrowym odcinku gdzie droga jest strasznie dolkowata, tańczy/buja mi samochód niemiłosiernie.
Ogólnie czuje wszystko, co na drodze nie jest równym asfaltem.
Niezbyt komfortowo się na takim zawieszeniu jeździ.
Przeczytałem nieskończona ilość forów nt. Tych Amorków jakie założyłem i niektórzy, co mieli takie same przypadłości, co u mnie stwierdzali jednogłośnie, ze amory o ile spełniają swoje zadanie, to sprężyny już nie bo są za twarde przez co auto tak się zachowuje na takich drogach ze buja autem. I pomogło im w takim przypadku wymiana sprężyn na innej marki.
Tylko pytanie jakiej, żeby pasowały idealnie do amortyzatorów Kayaba Excel-G?
Podobno fabrycznie amorki i (chyba) sprężyny były w golfie od SACHSA?
Zadziała taki zestaw:
KYB Excel-G 4x + 4x sprężyny Sachsa?
A może: KYB Excel-G 4x + 4x sprężyny EIBACH SPORTLINE?

Albo jakieś inne, żeby w końcu był jakiś KOMFORT?

Uprzedzając od razu... samochód był dokładnie oglądany pod względem innych części w zawieszeniu które mogłyby być przyczyny bujania po nierównościach. Wszystkie w porządku. Oprócz gum (nie pamietam dokładnie jakich), które diagnosta jakieś pare miesięcy temu poradził wymienić. Od razu został wymieniony cały komplet tych gum. Dopiero teraz wpłaciły nowy set-up amorkow i sprężyn.

zasuwam także na oponach fabrycznych 195/65/15.r. Wiec sprężyny głównie pod ten rozmiar opon jakieś polećcie mi proszę żeby nic mi nie szuralo czy coś :naughty:

Dodaje także VIN:
Numer VIN: WVWZZZ1KZ4B015197

Będę wdzięczny za pomoc ludzi, którzy wiedza coś na ten temat.
By Krzychu23Gda -  27 lut 2021, 17:54
 pomorskie
#285280
Witam, mam golfa 5 kombi , strzeliła mi jedna przednia sprężyna, mam pytanie , jakiej długości powinny być oryginalne sprężyny do tego wózka, 1.9 TDI bls bluemotion, 2008 Vin WVWZZZ1KZ9M301974. Bo mi w Intercars wciskają ciągle 318 kyb

Dodano po 3 minutach :
Dokładnie to kyb rh3556
By kaziulysy -  10 sie 2021, 21:37
 wielkopolskie
#286831
Witam w związku z pękniętymi sprężynami przedniego zawieszenia mam pytanie odnośnie oznaczeń kolorowymi kropkami
W moim MK5 1,6 fsi mam oznaczenie niebieska ,pomarańczowa ,zielona .Czy sprężyny o tym samym oznaczeniu pochodzące z 1,9 tdi są identyczne czy różnią się np. długością ,dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam
Awatar użytkownika
By jihaad -  11 sie 2021, 6:35
 dolnośląskie
#286832
Sprężyny o takim samym oznaczeniu kolorowymi kropkami są takie same.
By kaziulysy -  11 sie 2021, 19:03
 wielkopolskie
#286833
ok dzięki za odpowiedz ,Czyli mogę kupić używki od diesla i masz pewność że będą identyczne jak moje ?
Dla pewności jeszcze pytam ponieważ sprzedawca części w ASO powiedział że oznaczenia kropkami oznaczają tylko twardość i przy takich samych oznaczeniach sprężyny pomiędzy dieslem a benzyną mogą się różnić .
Awatar użytkownika
By jihaad -  11 sie 2021, 23:30
 dolnośląskie
#286839
kaziulysy pisze:
11 sie 2021, 19:03
[...] sprzedawca części w ASO powiedział że oznaczenia kropkami oznaczają tylko twardość i przy takich samych oznaczeniach sprężyny pomiędzy dieslem a benzyną mogą się różnić .

To czemu sprzedawca nie dobrał ci właściwych po numerze VIN na przykład? ;-)



Ja nie wiem, czemu większość utrudnia sobie życie.


Wchodzisz na przykład na stronę z katalogiem Sachsa: https://aftermarket.zf.com/pl/pl/sachs/katalogi/#/

Podajesz dane auta i dostajesz 6 numerów sprężyn dla twojego samochodu. Jeśli masz manual i zawieszenie standardowe to jest to Sachs 997 822, czyli OE 1K0 411 105 AJ, co by się zgadzało, bo wg ETKA ten numer ma oznaczenie barwne 1 niebieski / 1 pomarańczowy / 1 zielony lub alternatywnie 1 szary / 3 białe. Dodatkowo jest ograniczenie stosowania dla kodu PR L01.

Sprawdź więc jakie masz oznaczenie w tzw. "wlepce" w bagażniku lub książce serwisowej. Szukaj w trzycyfrowych kodach w dolnej części kodu Lxx. W poniższym przykładzie masz L03, u ciebie będzie jak pisałem wcześniej prawdopodobnie L01.

Obrazek

I jak się upewnisz, to kup jak człowiek nowe sprężyny, jakieś zamienniki Kayaby czy coś podobnego, w ostateczności nawet "chińczyki", zamiast kilkunastoletnich złomów, tym bardziej, że wg mnie sprężyny o takim oznaczeniu jak u ciebie nie występowały w dieslach fabrycznie, ale ludzie różne cuda do aut wkładają, byle by było tanio. Już widziałem nawet dwie różne sprężyny na przodzie, przy czym żadna nie była przeznaczona do tego konkretnego auta.
By kaziulysy -  12 sie 2021, 8:02
 wielkopolskie
#286840
Myślałem o używkach po bałem się ze jak włożę nowe zamienniki to za bardzo podniesie mi się przód ( tył pewnie trochę siadł po latach ) .Rozumiem ze lepiej kupić dwie nowe Sachsa 997 822 i nie martwić się ze czy przód będzie stał wysoko ?
Awatar użytkownika
By jihaad -  12 sie 2021, 8:38
 dolnośląskie
#286841
Sachs czy Monroe na pewno będzie lepszym rozwiązaniem od czegokolwiek innego, a na pewno od wygniecionych przez 15 lat oryginałów.
Oczywiście, że przód może na nowych sprężynach być nieco wyżej jak na starych zanim pękły, ale to będzie minimalny efekt.

Sam z tyłu wymieniłem jedną, o czym była dyskusja na poprzedniej stronie i różnica wysokości jest (była) minimalna, dostrzegalna jedynie po pomiarze metrówką. Przy okazji dodam, że auto ma się dobrze po blisko dwóch latach, a druga sprężyna wciąż się nie poddaje.

kaziulysy pisze:
12 sie 2021, 8:02
Rozumiem ze lepiej kupić dwie nowe Sachsa 997 822 [...]

Konkretny numer musisz wybrać sam na podstawie katalogów producentów części czy "wlepki" wyposażeniowej i katalogu ETKA.
By kaziulysy -  12 sie 2021, 9:46
 wielkopolskie
#286842
Co oznacza ze dodatkowo jest ograniczenie dla kodu PR L01. Ja na wlepce mam właśnie kod L01 ? Jeszcze mam pytanie odnośnie łożyska mc phersona czy wymienia się razem z mocowaniem. czy samo łożysko ?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17