Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Bolek10 -  19 wrz 2014, 15:43
 śląskie
#143577
krz_p pisze:zależy jakiej wagi są te trzy osoby :)
i od przebiegu auta, jak jest spory, to mogą być już trochę zmęczone i uklepane
Waga lekka :D a przebieg, 200 tk za chwilę przejdzie. Czy u Was jest podobnie - że koła tak się "chowają" pod naprawdę niedużym ciężarem ?
piotrekp pisze:U mnie przy 150 tyś km to było normalne zachowanie. Założyłem Eibach ProKit - samochód poszedł lekko w dół, ale zrobił się zauważalnie twardszy i sztywniejszy. Nie buja na zakrętach, a przy pełnym załadunku schodzi podobnie jak na serii.
Jak rozumiem, Eibach ProKit mają charakterystykę inną niż seryjne, myle się ? Czy może założyć sprężyny od kombi, czy nie będą twardsze ?
By dareckiigo2 -  08 lis 2014, 14:00
 dolnośląskie
#149798
Czy sprężyny Eibach pro kit dedykowane do golfa v będą takie same jak do jetty? Bo mam okazję takie kupić. Niby różnią się zestawy numerami katalogowymi, ale sprężyny w zestawach mają takie same numery.??!!
By grotof -  21 lis 2014, 10:08
#151340
Przy zmianie kół zauważyłem, że jedna z tylnych sprężyn jest pęknięta. Może ktoś wyjaśnić co oznaczają kropki - u mnie jedna biała i jedna żółta. Domyślam się, że chodzi twardość, tylko jaka jest w tym przypadku. Chciałbym kupić o podobnych parametrach. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
By piter_golf -  15 sty 2015, 12:13
 kujawsko-pomorskie
#160729
Witam
Czy ktoś jest w stanie określić różnice między sprężynami tylnymi o ozn. "biały/żółty/żółty" a "biały/żółty"?

Fabrycznie zamontowane mam te pierwsze. Niestety muszę je wymienić - jedna pękła u dolnej nasady na ostatnim zwoju.
Ogólnie myślałem o wymianie przodu i tyłu od razu na odrobinę niższe, od GT - jeśli się nie mylę, ale nie znam oznaczeń.
(5D/1,9L/Comfortline).
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By BUBER. -  07 mar 2015, 8:31
 mazowieckie
#169138
Czy ktoś wie od jakiej wersji są sprężyny z kropkowaniem,
czerwony czerwony czerwony szary .
Mam jeszcze niebieski czerwony żółty ale wiem że te są od gti z dsg i na tych wydaje mi się że golf stoi troszkę wyżej.
Awatar użytkownika
By sidewinder3 -  22 mar 2015, 19:11
 pomorskie
#170948
Ostatnio trochę drążyłem temat w sprawie sprężyn od sportline'a i chciałbym się podzielić zdobytą wiedzą:
Aby określić rodzaj sprężyn, musimy odczytać z nich kod w postaci kolorowych znaków (przeważnie kropek):
np. przednie czerwony/czerwony/czerwony/szary

Mając już kolorki, odpalamy ETKA rys 411-00 i szukamy w kolumnie "oznaczenie". Czasami sprężyny mają 2 wersje oznaczeń.
znajdujemy 1K0 411 105 DA. Okazuje się, że mogą również mieć kolorki fiolet/brąz/brąz/brąz/brąz

Spoglądamy w kolumnę "podanie modelu" w tej samej linijce i odczytujemy magiczne znaki
PR-2UC+L55

Żeby je rozszyfrować, przydadzą nam się "opisy wyposażenia dodatkowego" otwierane z menu "informacje katalogowe" (trzeba kliknąć pierwszy przycisk - prostokącik od lewej u dołu w górnym pasku z przyciskami), gdzie odszukujemy podane ciągi znaków
2UC - zawieszenie sportowe-przód,
L55 - klasa masy pojazdu-oś przednia >>> zakres mas: 2UC - 721-755


Podobnie robimy z tylnymi sprężynami:
np. niebieski/brązowy/brązowy/brązowy

Tym razem szukamy na rysunku 511-00:
i znajdujemy 1K0 511 115 GC. Tu jest prościej, bo nie ma dwóch sposobów oznaczania.

Spoglądamy w kolumnę "podanie modelu" w tej samej linijce i odczytujemy magiczne znaki:
PR-1JC+0YB PR-1JK+0YB

Znowu udajemy się do "opisów wyposażenia dodatkowego", gdzie znajdujemy:
1JC - zawieszenie sportowe - tył
1JK - zawieszenie sportowe tył wyposażenie indywidualne
0YB - klasy ciężaru -oś tylna >>> zakres ciężaru 1JC: 491-519, i tyle samo dla 1JK


Zatem wysoce prawdopodobne jest, że opisane powyżej sprężyny pochodzą od auta w wersji sportline.
Szukając do swojego auta, najprościej byłoby porównać posiadane parametry zawieszenia (odczytać z nalepki w bagażniku lub w książce serwisowej) i szukać z podobnymi parametrami
np. 2UA 1JA L29 Y0A =
2UA - zawieszenie i amortyzatory - standard przód
1JA - zawieszenie i amortyzatory - tył standard
L29 - klasa masy pojazdu-oś przednia >>> zakres mas: 2UA 596-620
0YA - klasy ciężaru - oś tylna >>> zakres ciężaru: 455-479
By Kopter -  29 mar 2015, 19:19
 małopolskie
#171879
Mam pytanko odnośnie sprężyn Eibach Sportline. Producent przewiduje dwie wersje przeznaczone do samochodów o różnym nacisku na osie i tak mamy:

E20-85-014-01-22 dla:
Nacisk na przednią oś: 1040kg
Nacisk na tylną oś: 930kg

E20-85-014-02-22 dla:
Nacisk na przednią oś: 1130kg
Nacisk na tylną oś: 930kg

Sprawdziłem nacisk na osie w moim GTI na słupku B na dole i są tam wypisane takie wartości (dla cyfr 1 i 2, dwa ostatnie numery od dołu):
1 - 1060kg
2 - 910kg

Wnioskuje po tym, że powinienem kupić sprężyny w pierwszym wariancie o niższym nacisku na oś przednią (wartości bliższe temu, co jest napisane na naklejce na słupku B) ale widzę, że sporo z Was tu jeździ na tych sprężynach i sporo z Was posiada wariant drugi sprężyn o nacisku większym i leży to raczej dobrze. Dodam, że właśnie wariant drugi jest o wiele łatwiej dostać i to w lepszych pieniądzach.

I tu pytanie, myślicie, że raczej czekać na wariant pierwszy i płacić za niego więcej czy zamówić dostępny od zaraz wariant drugi ?
Awatar użytkownika
By piotrekp -  01 maja 2015, 15:20
 małopolskie
#176471
Hej,

Założyłem rok temu na auto spreżyny Eibach Pro-Kit, przód siadł bardzo fajnie, ale z tyłu nadal jest spory prześwit. Czytałem gdzieś, że można to rozwiązać lekko obcinając odboje (ok. 2cm), czy to prawda, bawił się ktoś w taką operacje?
By antoś -  01 maja 2015, 22:19
 łódzkie
#176573
Obcinanie odbojow nic nie da, bo amortyzator sie na nich nie opiera przy normalnym obciazeniu.

Byly rozne grubosci gumowych podkladek pod sprezyny, mozesz miec te grubsze.

U mnie w GTI tyl tez stal troche za wysoko, a mojemu koledze od ktorego odkupilem sprezyny GTI stal zdecydowanie nizej. Nie mam pojecia z jakiego powodu.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 17