Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By autodoktorzy -  01 lip 2018, 22:02
 warmińsko-mazurskie
#266251
Cześć,

wczoraj robiłem w warsztacie VW5. Zmieniłem z Kolegą łączniki stabilizatora i gumę. Rzeczywiście gumy znajdują się w blaszanej osłonie. My zdemontowaliśmy stabilizator, potem korzystając z imadła, młotka i przecinaka udało się rozłączyć metalową "budkę". Pod podwoziem umieściliśmy przenośny podnośnik skrzyni biegów, wiadomo po co :) Odkręciliśmy co się da, tak żeby wyjąć stabilizator. Dwie gumy kosztowały 58 zł brutto. Jeżeli zostało opakowanie to prześlę numery części. Ale były identyczne jak te które były w aucie. Co prawda rzeczywiście po włożeniu gumek i założeniu blaszek, nasunęły się wątpliwości, czy śruba "zbierze", i ugniecie gumę. Ale daje rady. Jazdę próbną mamy za sobą, jest w porządku. Zrobiłem zdjęcia.
PS. Sam gwint jest tuleją o cienkich ściankach. Przed rozłączeniem przecinakiem próbowałem ją osłabić, przynajmniej żeby nie uszkodzić gwintu (widać na zdjęciu). Ale lepiej jest od razu wziąć do ręki odpowiedni "argument" i przejść do rzeczy. Po 3-4 uderzeniach blaszki rozpoławiają się.

http://www.fotem.pl/show/full/1eb8be6e1 ... 6b1fb9003d
http://www.fotem.pl/show/full/0b0312e1c ... f99bcb352c
http://www.fotem.pl/show/full/13cfe4557 ... fa7b250e1b
Obrazek