Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By Regirr -  31 maja 2016, 9:54
 śląskie
#229703
Siema wszystkim :)
Się podepnę pod temat :tooth:

Wczoraj mi kumpel powiedział żebym se sprawdził bo coś mi nisko siedzi tył,MAM Varianta.
W sumie jakoś od dawna mi coś tak się wydawało że tył jest nisko,a jak dwie osoby siedziały z tyłu to już w ogóle.
Zacząłem czytać,szukać czy mam wymieniać amorki czy sprężyny?
Sprężyny całe nie pęknięte,cała zawiecha od nowości (ok.120tys.) :cool:
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  31 maja 2016, 11:53
 dolnośląskie
#229718
Regirr pisze:Siema wszystkim :)
Się podepnę pod temat :tooth:

Wczoraj mi kumpel powiedział żebym se sprawdził bo coś mi nisko siedzi tył,MAM Varianta.
W sumie jakoś od dawna mi coś tak się wydawało że tył jest nisko,a jak dwie osoby siedziały z tyłu to już w ogóle.
Zacząłem czytać,szukać czy mam wymieniać amorki czy sprężyny?
Sprężyny całe nie pęknięte,cała zawiecha od nowości (ok.120tys.) :cool:
stacja diagnostyczna się kłania i badanie amortyzatorów
ale jak na moje to wymień i jedno drugie :naughty:
Awatar użytkownika
By BUBER. -  31 maja 2016, 17:11
 mazowieckie
#229752
A-R-T-U-R pisze:
Regirr pisze:Siema wszystkim :)
Się podepnę pod temat :tooth:

Wczoraj mi kumpel powiedział żebym se sprawdził bo coś mi nisko siedzi tył,MAM Varianta.
W sumie jakoś od dawna mi coś tak się wydawało że tył jest nisko,a jak dwie osoby siedziały z tyłu to już w ogóle.
Zacząłem czytać,szukać czy mam wymieniać amorki czy sprężyny?
Sprężyny całe nie pęknięte,cała zawiecha od nowości (ok.120tys.) :cool:
stacja diagnostyczna się kłania i badanie amortyzatorów
ale jak na moje to wymień i jedno drugie :naughty:
Co do badania na stacji to nie polecam miałem już nie raz przypadek że na maszynie pokarze sprawność amorków ok 80% a w rzeczywistości amorek mógł służyć jak pompka do roweru :tooth:

Może często woziłeś obciążony bagażnik i sprężyny siadły co do amorków to najlepiej wyjąć i sprawdzi jak pracują w dłoni czy nie wylały i same się wysuwają w całym zakresie.
Awatar użytkownika
By Regirr -  13 cze 2016, 22:17
 śląskie
#231185
Wszystko jasne :cool:
Po kłopocie zerknijcie sami :tooth:
Obrazek
Wiem że o amorkach tutaj ale jak by co dokończę że to varianta idealnie pasują :
- SACHS 994 329 Dł. 365mm
By kupszczelisty -  24 cze 2016, 5:02
 wielkopolskie
#232252
Pokaż jak auto siedzi na sprężynach sachs, ja właśnie poszukuję sprężyn na przód do jednego auta i nie wiem co kupić.
Awatar użytkownika
By Regirr -  27 cze 2016, 9:01
 śląskie
#232466
kupszczelisty pisze:Pokaż jak auto siedzi na sprężynach sachs, ja właśnie poszukuję sprężyn na przód do jednego auta i nie wiem co kupić.
Tylko ja robiłem tył,przodu nie ruszałem. :tooth: Jeszcze :cool:

A tak teraz jest :
Obrazek
By kupszczelisty -  27 cze 2016, 11:20
 wielkopolskie
#232476
Wydaje mi się że siedzi idealnie tak jak fabryka wypuściła samochód. Ja szukam spręzyn na przód ale boje się że auto podniesie się do góry względem fabrycznego zawieszenia.
Awatar użytkownika
By Regirr -  28 cze 2016, 12:26
 śląskie
#232575
kupszczelisty pisze:Wydaje mi się że siedzi idealnie tak jak fabryka wypuściła samochód. Ja szukam spręzyn na przód ale boje się że auto podniesie się do góry względem fabrycznego zawieszenia.
Ogólnie troche wyzej jeszcze jest ale jak sie ma 0.5 baku paliwa,w bagazniku kolo dojazdowe 18",butla z gazem sama butla ok. 20 kg i jeszcze 60 l gazu to tak wtedy wyglada :tooth:
A co to przednich jak wymienisz to i tak pewnie nowe powinny stac jak fabryka. Ale glowy nie dam :cool:
By wuwok -  14 lip 2016, 9:24
 małopolskie
#234023
Panowie,mam do wyboru amorki Sachs,Kyb,Bilstein. I teraz zastanawiam się które założyć. Na aledrogo różnice nie są tak wielkie. Czytałem na necie i generalnie każdy chwali swoje. Oczekuje by zawieszenie było komfortowe. Nie interesuje mnie sportowe,utwardzane. Zresztą z silnikiem 1.6 nie można jeździć wyczynowo :laugh: ...
Awatar użytkownika
By Regirr -  14 lip 2016, 10:00
 śląskie
#234025
Jedno co Ci mogę powiedzieć i doradzić,ja jestem świeżo po wymianie.
Spr. jaką masz mieć dł. amorków bo ja miałem 355 mm a z kyb niby które miały pasować miały 325 mm więc auto już by dostało 3 cm w dół. (spr. według katalogu inter cars).
Ja ogólnie wybrałem Sachs tylko dlatego że mieli wzmocnione(butla z gazem,koło i pół baku paliwa = ok. 150 kg na tyle non-stop ) i pasujące bo 365 mm dł.
Czytałem że na naszych wybojach potrafią pękać - Sachs ale to spr. bo je kupiłem i sam przetestuje. :tooth:
By kupszczelisty -  14 lip 2016, 14:16
 wielkopolskie
#234047
Seryjnie jest Sachs i jeszcze widziałem Monroe, ale to do VW z regulacją sztywności zawieszenia.
Awatar użytkownika
By BUBER. -  14 lip 2016, 19:32
 mazowieckie
#234094
Co do sztywności to wszystkie będą serią więc co do firmy nie powinieneś odczuć różnicy pomiędzy nimi, pewnie odczujesz porównując twoje stare zużyte. Ja polecam Sachs,Bilstein sam jeżdżę na tych drugich i jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
By Regirr -  15 lip 2016, 12:46
 śląskie
#234168
No a ja nie powiem nic bo wziąłem wzmacniane wiec są twardsze już od nowości. :cool:
Ale jakoś nie widzę specjalnie różnicy,normalny komfort jazdy mam :tooth:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14