Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
Awatar użytkownika
By reecpat -  30 sie 2016, 22:43
 śląskie
#238100
Witam,

U mnie sytuacja wygląda tak, że kupiłem do swojego varianta felgi 17 i opony z dość wysokim profilem, co powoduje, że przy wiechaniu w dziurę opony trą mi o nadkola. Nie dziwiłoby mnie to w ogóle, gdyby nie fakt, że auto bez pasażerów wygląda całkiem normalnie (jest dość dużo miejsca między oponą, a nadkolem), a wystarczy jeden pasażer na tylnej kanapie i samochód przypomina lowridera. Słyszałem, że to częsta przypadłość golfów V, tzn miękkie zawieszenie z tyłu. Z racji tego, że szkoda mi opon chciałbym w jakiś sposób utwardzić zawieszenie i tutaj pytanie do Was: Jakie najlepiej kupić? Czy wystarczy na sam tył (z przodu nie trze)? Czy wystarczy wymienić same sprężyny, czy całe zawieszenie?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By sopel_95 -  31 sie 2016, 8:08
 mazowieckie
#238108
Witam, moim zdaniem masz za wysoki profil opony niż zalecany przez producenta. Niemożliwym jest, też mam 17 koło i mogę załadować samochód mocno i 3 osoby z tyłu i nie będzie nic obcierać :fluff:
Opony na 17 felge powinny być albo 225/45 albo 205/50
Awatar użytkownika
By reecpat -  01 wrz 2016, 2:26
 śląskie
#238212
Hej,

Z tyłu mam 245/55 o ile dobrze kojarzę, tak, wiem profil bardzo wysoki, ale jednak... jak miałem 15' felgi a opony 205/45, to też tyłek samochodu mocno osiadał po załadowaniu chociażby zakupów. Czy to z moim variantem jest coś nie tak, czy Wy też tak macie?

Pozdrawiam
By kupszczelisty -  01 wrz 2016, 7:30
 wielkopolskie
#238214
Mam podobny problem z jednym autem. Miało ono dokładany hak i ciągnęło przyczepy, efektem są bardzo miękkie sprężyny z tyłu i zniszczone poliuretanowe odbojniki. Może masz ułamane po jednym zwoju? Wsadź inne sprężyny, ale nie wiem czy amortyzatory też nie będą do wymiany.
By wuwok -  22 paź 2016, 10:43
 małopolskie
#241362
Wita,kiedyś pytałem o amorki jakie zastosować. A wiec wymieniłem wszystkie 4 amorki. Z tyłu amorki wręcz masakra,zero trzymania,mało tego sprężyny ułamane po jednym zwoju. Czyli wymieniony komplet.W przodzie okazało się że ułamana jedna sprężyna ,a amorki też wypracowane. Czyli wymiana kompletu na dwa koła. Amorki stare to jeszcze oryginał był:). Wrażenia? najlepsze były po wymianie samego tyłu . Czuć było jak przód podskakuje na nierównościach :D . Gdy wymieniłem przód to trakcja poprawiła się. Teraz jedzie wprost przyklejony do asfaltu,jedynie że wydaje się twardszy..ale odczucie zrozumiałe bo tamte amorki praktycznie nic nie trzymały.
Sam wszytko robiłem i jeśli tył to bajka to przód to maskara. Pół auta należy rozkręcić dla amortyzatorów :) . Zaleta taka że i klocki hamulcowe wymieniłem.
Generalnie polecam Kayaby +Lesjofors ... Całkiem spoko się jeździ z tym że samochód teraz wysoko podniesiony.Na zimę jak znalazł :)
By Rost -  30 kwie 2017, 18:42
 małopolskie
#251277
Jakie amortyzatory w miarę rozsądnej cenie byłyby najlepsze pod Eibach Sportline? bo domyślam się że seryjne nie podołają
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14