Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By Jares -  08 gru 2014, 9:25
 podkarpackie
#153334
witek77723 pisze:Witam! Mam zawieszenie fabryczne. Teraz posiadam 16-stki. Chcialbym zalozyc 3sdm 0.05. Prosze o porade. Czylalem ze 18 cali na pewno wejdzie. Mysle jeszcze nad 19 cali. Mam do wyboru rozne et i nie wiem ktore wybrac. Wie ktos jakie kolo mi sie zmiesci przy tym zawiasie aby nie przycieralo?
Dodam ze nie musze martwic sie "polskimi" drogami ;))
Jak masz seryjne zawieszenie to odpuść sobie 18-19" bo nie będzie to wyglądało, chyba że planujesz potem obniżyć to ok :]

Soad7 pisze:Jesli chodzi o felgi 3sdm to w 18 calach pod rozstaw 5x112 jest tylko jedne wybór:
przód 8,5 et 42 i tył 9,5 et 40 i jest to zestaw dedykowany do piatki,
jesli chodzi o 19 cali to sprawa wyglada tak samo....
Przecież można sobie wziąć 4x8.5" et42 lub nawet 4x9.5"et40 jak dasz rade upchnąć, a jak z tym 9.5" et 40 z tyłu? chyba jedynie przy dobrej glebie i negatywach? :szok:
By witek77723 -  10 gru 2014, 19:40
 kujawsko-pomorskie
#153638
Takiej odpowiedzi oczekiwalem ;)) dziekuje bardzo. Czyli przed felami przyjdzie gwint. Wiem ze to podstawy ale chcialbym sie dowiedziec jak najwiecej. Czy po zalozeniu gwintu musze ustawiac zbieznosc? Czy po opuszczeniu auta najnizej jak sie da negatyw sam sie zrobi? Tzn mam na mysli czy zmieszcze wtedy felge 9j?
By trzeci5 -  11 gru 2014, 1:53
 śląskie
#153695
witek77723 pisze:Takiej odpowiedzi oczekiwalem ;)) dziekuje bardzo. Czyli przed felami przyjdzie gwint. Wiem ze to podstawy ale chcialbym sie dowiedziec jak najwiecej. Czy po zalozeniu gwintu musze ustawiac zbieznosc? Czy po opuszczeniu auta najnizej jak sie da negatyw sam sie zrobi? Tzn mam na mysli czy zmieszcze wtedy felge 9j?
siłą rzeczy przy opuszczaniu auta w dół będzie się robił negatyw ale można to jeszcze skorygować na tylnej osi bo jest tam regulacja,z przodu można zastosować aluminiowe wahacze o od TT są nieco dłuższe i koło idzie w negatyw
By witek77723 -  11 gru 2014, 14:12
 kujawsko-pomorskie
#153729
Rozumiem. Wlasnie chcialbym uniknac negatywu jak na razie. Troche dowiadywalem sie co nie co. Po zalozeniu gwintu ustawiam swoja wysokosc i jade na geometrie. Obnizam na zloty tylko. A jak sprawa stoi z lacznikami stabilizatorow. Trzeba je wymieniac?
By antoś -  13 gru 2014, 0:45
 łódzkie
#153916
Nie trzeba.

Negatyw można regulować w Golfie praktycznie od zerowego, do pochylenia na 4 stopnie. Reguluje się go na górnym wahaczu, przez co koło w maksymalnym negatywie chowa się mocno w nadkole (chyba z 5 cm bardziej niż w serii).
By JohnTitor -  14 gru 2014, 12:58
 lubelskie
#154078
trzeci5 pisze:jakim cudem ja miałem 8,5J i et38 i nieco wystawało
Obrazek
Ja tez juz nie wiem o co chodzi z tym ET. Szukam jakichś kół na sezon k15 i nieraz widziałem 8,5 et jak u ciebie i wystawało jak cholera a 9,5 et40-43 było równo z błotnikiem. W jaki sposób. Może to zalezy od kształtu i grubosci rantu w feldze? Kąty w oby autach z tyłu były podobne albo takie same.
By witek77723 -  14 gru 2014, 15:11
 kujawsko-pomorskie
#154106
Ja czesciowo sie poddalem z doborem felg. Decyzja zapadla, jesli nie chcesz zalozyc byle jakiego kola i szukac przyzwoitych rozmiarow felgi najpierw zaloz gwint a felga wejdzie prawie kazda. Apropo gwintu juz zalozylem temat ale probuje sie dowiedziec co nie co o firmie PRO SPORT.
By witek77723 -  14 gru 2014, 22:25
 kujawsko-pomorskie
#154192
Sorki, zle sie wyrazilem. Na seryjnym zawiasie szuka sie felg, ktore wejda bez problemu i nie beda ocierac. Na gwincie nie trzeba sie przejmowac ocieraniem.