Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By jakub002 -  02 wrz 2013, 15:57
 -------
#105008
Witam!
Tak jak w temacie pojawiło się bicie kierownicy oraz karoserii przy 130-150 km/h jadąc wolniej lub duzo szybciej oczywiście drgania nie ma tylko w tym zakresie prędkości , na samym początku wyeliminowałem oczywiście wywazenie opon oraz prostowanie felg 17, nastepnie wymieniłem na nowe opony nie byle jakie FULDA, Geometria kół zrobiona tarcze przednie przetaczałem klocków przednich nie wymieniałem ponieważ sa prawie nowe. Pozniej stwierdzono u mehanika ze muszę wymienic łożyska na amortyzatorach wymienione a problem nie ustepuje... Prosze o pomoc bo wywaliłem kupe kasy a problem nie znikł a jezdze dużo trasa i po prostu meczy mnie taka jazda.
By hubson77 -  03 wrz 2013, 8:58
 mazowieckie
#105062
od jakiegoś czasu mam podobny problem i wymiana przegubu wewnętrznego nie pomogła. Kasa w błoto. Wybierz dobrego mechanika żeby Cię nie naciągnął, przegub można łatwo sprawdzić. Poza tym przegub drży głównie przy przyspieszaniu.
u mnie drgania prawdopodobnie są spowodowane krzywymi tarczami ale z tyłu. Były już na tokarce, ale pomogło na chwilę, widocznie są już zbyt cienkie 7,7 mm i gdy dostały wyższej temp. znowu się delikatnie zwichrowały i samochód drży. Przymierzam się do wymiany, więc niedługo będę miał pewność czy to na pewno tarcze z tyłu. (przód wymieniony więc odpada).
By jakub002 -  03 wrz 2013, 13:49
 -------
#105080
własie ostatnią rzeczą która bedzie wymieniana to ten przegub wew. sprawdziłem juz te pierscienie centrujące i na pewno to nie to jutro zabieram sie od samego rana za przetoczenie tylnich tarcz przód nie dawno przetaczłem i nie pomogło ani troszke
By hubson77 -  03 wrz 2013, 15:08
 mazowieckie
#105087
zanim przetoczysz tarcze sprawdz ich grubość, bo może się okazać, że po zebraniu 1-2 mm nie będzie sensu ich zakładać. Jeśli masz oryginały to powinna być zaznaczona wartość min. u mnie była 8 mm. Za przetoczenie tyłu zapłaciłem 50 zł a i tak muszę nowe kupić, o straconym czasie już nie będę wspominał bo demontaż-toczenie-montaż, trochę to trwa.
rozpędź samochód i stopniowo zaciągaj ręczny hamulec, jak drgania się nasilą to będziesz miał kolejny argument, że to tarcze z tyłu.
a ile km zrobiłeś na tych tarczach?
By kupszczelisty -  15 wrz 2013, 19:21
 wielkopolskie
#105948
Jeżeli wyważałeś koła, to czy dokładnie je umyłeś? U mnie wielokrotnie była sytuacja że przykleił się jakiś syf i przez to kierownica biła. Felgi zdjąłem i dokładnie umyłem odpowiednią chemią i był spokój. Wyczyść też styk piasty z felgą.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  08 maja 2014, 14:00
 dolnośląskie
#130417
to i ja się podepnę....
zauważyłem niedawno taki objaw ze przy przyspieszaniu gdzieś od 120-130 km/h zaczynam czuć drgania na kierownicy i dziwnie trzęsie chyba całym autem...
dziś jadę na sprawdzenie wyważenia kół oraz sprawdzenie geometrii.

tarcze przednie zmieniane były w listopadzie...

dam znać jak poszło...
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  08 maja 2014, 18:24
 dolnośląskie
#130457
zrobione ponowne wyważenie kół (były korekty potrzebne), ale jednak tuleje wahaczy przednich już do wymiany...
gdzie najlepiej kupić tuleje??
wiem ze te duże mają numery
1K0 199 232 J - tą już mam (kupiłem okazyjnie za 100 zł - nówka sztuka)
1K0 199 231 J - tą też już mam
jakie będą numery tych mniejszych tulei??
Ostatnio zmieniony 09 maja 2014, 11:37 przez A-R-T-U-R, łącznie zmieniany 1 raz.