Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z zawieszeniem /amortyzatory, sprężyny, układ kierowniczy, felgi, opony, hamulce, tarcze itp.../
By adas_pl -  26 sie 2014, 8:02
 -------
#141212
nie upadłem jeszcze na głowę i nie oddaję samochodu do naprawy do ASO...koszt samego przeglądu i stwierdzenia co jest do wymiany to koszt 150 zł - nie ma dramatu...pytanie jak bardzo takie sprawdzenie różni się od takiego w zwykłej stacji kontroli pojazdów za 20 zł do kieszeni diagnosty:) bo jak mi przyjdzie gość z breszką i skasuje 150 zł to będzie porażka:) :ireful:
By adas_pl -  27 sie 2014, 22:16
 -------
#141456
Dzisiaj byłem w ASO w Zabrzu. Hmmm...gość się przejechał i stwierdził drgania, ale po kontroli zawieszenia nic nie stwierdził...nic czego bym nie wiedział wcześniej czyli albo przeguby wewnętrzne albo półośki...jedynie co to nie skasował mnie 150 zł a 80...jutro szukam kompletnych półosiek na allegro i metodą prób i błędów będę wymieniać....koszt nowej 1780 zł....oczywiście w ASO....może i bym się skusił, ale nie wiadomo która jest ewentualnie do wymiany.
Awatar użytkownika
By krz_p -  27 sie 2014, 22:45
 wielkopolskie
#141460
adas_pl pisze:Dzisiaj byłem w ASO w Zabrzu. Hmmm...gość się przejechał i stwierdził drgania, ale po kontroli zawieszenia nic nie stwierdził...nic czego bym nie wiedział wcześniej czyli albo przeguby wewnętrzne albo półośki...jedynie co to nie skasował mnie 150 zł a 80...jutro szukam kompletnych półosiek na allegro i metodą prób i błędów będę wymieniać....koszt nowej 1780 zł....oczywiście w ASO....może i bym się skusił, ale nie wiadomo która jest ewentualnie do wymiany.
używki chcesz kupić?
możesz kupić gorsze niż masz teraz
By adas_pl -  28 sie 2014, 12:04
 -------
#141489
Jak już zacząłem pisać to skończę:) :bored: dzisiaj odbieram dwie półosie kompletne z przegubami. Najlepiej byłoby kupić nowe ale z wiadomych powodów kupuję używki. Dogadałem się ze sprzedającym, że jedna z nich będę mógł oddać, bo prawdopodobnie jedna jest strzelona. Innej możliwości nie widzę, jak to nie przyniesie rezultatu to się poddam :ireful: ...póki co pełen nadziei oddaję jutro samochód do warsztatu... :tooth:
By adas_pl -  30 sie 2014, 10:08
 -------
#141634
Mechanik po wymianie półosi lewej stwierdził że jest poprawa..po wymianie prawej kolejna poprawa ale nie do końca...zmiana na oryginalne felgi stalowe...ustało drżenie i sam się przejechałem i czułem że jest ok....ale wróciliśmy do felg aluminiowych i wróciłem do domu i kapa...dalej drży. Dzisiaj zmieniłem przód na stal i co?? lekkie drgania są odczuwalne:/ Teraz mam dwie inne półośki z przegubami i nie ma pewności czy była potrzeba je wymieniać...coraz bardziej myślę że to nie był udany zakup (mówię o samochodzie). Jest jakiś feler którego nie da się wytępić... Szczerze to się poddaję...jeszcze słyszałem jedną opinię że drgania mogą powstawać od dwumasu...co wy na to??jest to możliwe?? pozdrawiam :ireful: :/
By wiktor -  02 wrz 2014, 23:07
 małopolskie
#142009
a byłeś w dobrym serwisie wulkanizacyjnym? Też już chciałem pół auta wymienić bo byłem pewny, że to nie wina źle wyważonych kół skoro kilkukrotnie je wyważałem na 0. Ale jedna ku mojemu zdziwieni po profesjonalnym wulkanizatorze pomogło. Pierdoła, a robiła zamieszanie. Dlatego teraz z każdym problemem zaczynam od najtańszych rzeczy. Golf to mój trzeci VW wcześniej miałem Passata B3 i Polo 6N - i w każdym dawało się odczuć drgania.
By adas_pl -  03 wrz 2014, 8:00
 -------
#142016
wiktor pisze:a byłeś w dobrym serwisie wulkanizacyjnym?
Witam, byłem tak...niestety nie pomogło...zawsze można wyważyć dynamicznie koła ale to nie o to przecież chodzi...mechanik powiedział, że jak by to był dwumas to drgania by mijały przy wyrzucaniu na luz podczas jazdy a tego nie zaobserwowałem. Jest jeszcze podejrzenie, że te przeguby które wymieniłem są lekko zużyte. Ostatnią rzeczą jaką zrobię to zmienię przeguby wewnętrzne na nowe...jak to nie pomoże to olewam sprawę.
By adas_pl -  24 wrz 2014, 20:27
 -------
#144034
wiktor pisze: Pomogło?
Witam...hmmm jeszcze nie byłem bo mechanik zajęty i mam wizytę dopiero 13tego października... ale tak szczerze mówiąc to ja mam mieszane uczucia już bo w tej chwili raz jest dobrze a czasami coś czuję że leciutko drży...chyba że jestem już za bardzo przeczulony...z mechanikiem jestem umówiony w ten sposób że ma się przejechać i albo coś stwierdzi albo i nie...na pewno nie należy do "wymieniaczy":) także czekam i póki co jest jak jest...

Proszę łączyć posty // moderator

Przeguby wewnętrzne mam nowe...mechanik twierdzi że jest już wszystko ok...przeguby półosie koła...ja stwierdzam że jest ok...wczoraj jak robiłem próbę to wszystko wydawało się ok...jedynie przy delikatnym skręcie kierownicą przy prędkości ok 120 km czułem bardzo delikatne drgania...nie wiem czy nie ma na to wpływu przekładnia która ma luzy...niby ona nie przenosi drgań na kierownicę...hmmm może kiedyś jak ją zregeneruję to się wyjaśni, póki co nie mam więcej pomysłów ani pieniędzy na dalsze naprawy :p

EDIT:
Doważanie dynamiczne nie przyniosło efektu...a powiem że jest chyba nawet gorzej...rozłożyłem ręce... w sumie zacząłem na nowo przeglądać neta i wpadłem na podobny problem gościa w skodzie superb. Auto było nowe ale objawy identyczne, nawet podobne zabiegi robił w celu wyeliminowania drgań. Po wymianie sanek problem ustał. Myślę nad ruszeniem sanek, może nie nad wymianą, ale poluzowaniem i dokręceniem na nowo + geometria. Być może to pomoże.

edit:
Szkoda że temat właściwie się wyczerpał...mam wrażenie że piszę sam ze sobą...jednak będę dalej walczyć. Ostatnio natknąłem się na gościa u którego wymiana tuleji wahacza przyniosła poprawę...nie mówię że u mnie będzie tak samo ale może warto spróbować...hmmm każdy mechanik zapewniał mnie, że można mieć mega luzy w zawieszeniu a drgania i tak nie będą występować na kierownicy...było podejrzenie piasty, że może krzywa ale przecież wyważenie dynamiczne nie pomogło....ok. przy wyważaniu kierownica nawet nie drgnęła...jednak auto stało w miejscu....i chyba jeszcze się skuszę na te tuleje tylne albo wszystkie 4. Panowie co myślicie, może ktoś się wypowie....:/ :cray2:
By hubson77 -  28 paź 2015, 10:19
 mazowieckie
#198220
Temat sie nie wyczerpał tylko podejrzewam, że niektórzy już nie mają na to siły, a na pewno ja :)
u mnie problem cały czas jest obecny, trzy komplety różnych kół i cały czas drży, kilka dni temu sprawdzałem zawieszenie - wszystko w porządku jedynie amortyzator na tyle jest do wymiany, zobaczę niedługo wymienię i dam znać.

Mam jednak nowy trop :) ostatnio miałem wymieniane łożysko, z tym, że mechanik nie miał pewności które jest do wymiany i zdemontował oba. oczywiście zepsute wymienił, ale powiedział, że to drugie ma niewielkie luzy i pewnie niedługo też padnie, może to przez te luzy na łożysku występują drgania...

troche mi szkoda wydac 400 zeby sprawdzić czy drgania ustąpią :)
Awatar użytkownika
By Cimek -  28 paź 2015, 14:34
 opolskie
#198241
hubson77 pisze:Mam jednak nowy trop :) ostatnio miałem wymieniane łożysko, z tym, że mechanik nie miał pewności które jest do wymiany i zdemontował oba. oczywiście zepsute wymienił, ale powiedział, że to drugie ma niewielkie luzy i pewnie niedługo też padnie, może to przez te luzy na łożysku występują drgania...
Skoro są luzy, to warto wymienić przy "troszkę" wolnej gotówce
Jak podniesiesz auto, to sprawdź czy koło rusza się na boki. Przy dużej prędkości drobne luzy nie są wcale drobne :-/
U mnie tuleje wahacza dały o sobie znak. Wymiana rozwiązała problem.
By hubson77 -  29 paź 2015, 9:56
 mazowieckie
#198332
Cimek pisze:Jak podniesiesz auto, to sprawdź czy koło rusza się na boki
taki mam plan na weekend

niestety u mnie jest piasta na trzech śrubach i kosztuje ok 350 zł, ale jak będzie trzeba to trudno.
Cimek pisze:U mnie tuleje wahacza dały o sobie znak. Wymiana rozwiązała problem.
niby u mnie zawieszenie jest ok, byłem na szarpakach i nic nie wyszło, ale muszę się zdać na mechanika, który to oceniał.

jest w sumie jeszcze jedna metoda, pojechać na podnośnik, brecha w dłoń i samemu sprawdzić luzy.

tak na marginesie, ostatnio przy wymianie kół zauwazyłem, że tylne amortyzatory mają luzy na dolnej śrubie, ciekawe czy to w jakiś sposób wpływa na drgania. Za dwa tygodnie wymieniam na bilsteiny więc podzielę się doznaniami :)
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  29 paź 2015, 10:06
 dolnośląskie
#198333
hubson77 pisze: niby u mnie zawieszenie jest ok, byłem na szarpakach i nic nie wyszło, ale muszę się zdać na mechanika, który to oceniał.
tak na marginesie, ostatnio przy wymianie kół zauwazyłem, że tylne amortyzatory mają luzy na dolnej śrubie, ciekawe czy to w jakiś sposób wpływa na drgania. Za dwa tygodnie wymieniam na bilsteiny więc podzielę się doznaniami :)
to jakie to OK skoro sa luzy na mocowaniach amortyzatorów :wacko:
jedno przeczy drugiemu
By hubson77 -  29 paź 2015, 12:27
 mazowieckie
#198342
A-R-T-U-R pisze:to jakie to OK skoro sa luzy na mocowaniach amortyzatorów
jedno przeczy drugiemu
to zauważyłem sam, jak zmieniałem koła, poruszałem amortyzatorem i widać było że na dole ma luzy, a kilka dni wcześniej byłem na szarpakach i mechanik stwierdził, ze nie widzi luzów w zawieszeniu, nie wiem może nie zwrócił na to uwagi, nie wchodziłem z nim pod samochód..

chyba dla pewności wybiorę się w inne miejsce, najlepiej na podnośnik, żebym tez mógł zobaczyć jak to wygląda.

albo ten pan miał bardzo dużą torenację w stosunku do zużytych elementów :)