Re: Wibracje kierownicy oraz karoserii 130-150km/h
: 29 paź 2015, 18:04
Sprawdź, może przy kielichu amortyzatora jest luz.
Forum Volkswagen Golf V
https://vwgolfv.pl/
wg ciebie to to jest metoda sprawdzania łożyska?hubson77 pisze:Dzisiaj podniosłem przód i próbowałem poruszyć kołem na boki, nawet do góry, żeby sprawdzić górne mocowanie amortyzatora ..
Maglownica w mk5 jest elektryczna.Cimek pisze:A jak u Ciebie jest z maglownicą? Nic nie cieknie?
Mam pytanko o te tuleje. Czy przy hamowaniu też odczuwałeś drgania?Cimek pisze:U mnie tuleje wahacza dały o sobie znak. Wymiana rozwiązała problem.
Tez myślałem ostatnio o tarczach, ale przed wymiana tarcz i klocków (przód tył ok 50 tys temu) drgania tez występowały...Mettenoos pisze:wystarczy że tarcza jest minimalnie zwichrowana bo same tuleje nie będą powodować drgań, ja przed wymianą tulei nie miałem żadnych drgań
No to mnie przekonałeś tuleje idą do wymiany.PinkFloyd pisze:Ja raz miałem, ze przy hamowaniu drgało mimo nowych tarcz i prostych piast, tuleje wahacza wyglądały jeszcze w miare ale były popękane. Po wymianie zero wibracji. Raz przez rok męczyłem sie z wibracjami powyżej 150km/h. Sprawdzane było wszystko łącznie z kołami, oponami i nic. Trafiłem do super warsztatu zajmującego sie regeneracją felgi, posprawdzali i okazało sie ze felgi miały 2mm bicia, którego nikt nie widział. Po prostowaniu, oczyszczeniu felg z resztek starego kleju z odważników, optymalizacji opony względem felgi i bardzo dokładnemu wyważeniu problem zupełnie minął To samo miałem na stalowkach, ale w zakresie 130-150Km/h, koła wyważone. Pojechałem do nich, oczuscili felgi, optymalizacja opony, dokładne wyważenie i Mój samochód jest bardzo czuły na małe odchylenia na kołach, albo ja taki jestem
Jeśli wszystko definitywnie wyeliminowałeś to pozostaje luz na przegubach wewnętrznych, dodajesz gazu półoś się przemieszcza o posiadany luz, przyjmuje nieprawidłową pozycję i traci wyważenie dlatego bije, po puszczeniu gazu półoś wraca na swoją nominalną pozycję. Przynajmniej u mnie właśnie tak było. Ponadto czy przy przyspieszaniu delikatnie nie trzęsie się drążek zmiany biegów?