Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
przez mateklu567 -  01 mar 2019, 17:50
 艣l膮skie
#272226
Witam szanownych forumowicz贸w!

Zwracam si臋 do Was z pro艣b膮 :)

Posiadam od 6 lat swojego golfika V 1,9 tdi BLS z 2007r. z przebiegiem 280tys na zegarach i od d艂u偶szego czasu oko艂o 3-4 lat zmagam si臋 z problemem takim jak:
- szarpanie podczas przy艣pieszenia w granicach 1600-1800 obr/min - problem od oko艂o 3 lat ( przy pr贸bie szarpania odejmujac peda艂 gazu i ponowne wci艣ni臋cie to wtedy idzie dobrze - jest moc)
Na hamowni wykazano 65 koni podczas szarpania
Obecnie po wymianie wa艂ka rozrz膮du szklanek itp do szarapania dosz艂o gruchotanie, nie r贸wna praca slinika, skusi艂em si臋 na wymiane pompowtrysk贸w i problem usta艂 na miesi膮c gdzie problem pojawi艂 sie podobny
Dodatkowo dosz艂o
- ci臋偶kie odpalanie na ciep艂ym silniku - raz kr臋ci d艂ugo raz kr贸tko jakby paliwa nie dostawa艂.

W przeci膮gu trzech lat jestem po wymianie:
2x wa艂ek rozrz膮du, 2x turbo, 2x pompowtryski, wyciety DPF i za艣lepiony EGR.

Pytanie czy mia艂 kto艣 podobny przypadek i go rozwi膮za艂.
Wklejam logi, kt贸re wskazuje na turbo, kt贸re nie藕le prze艂adowuje i tak te偶 twierdz膮 tunerzy, 偶e turbawka jest 藕le wyregulowana - jednak mechanik za艂o偶y艂 zregenerwoane gdzie na gwarancji wymieni艂 mi na podobno nowe i efekt ten sam.

HELP!
http://vaglogi.pl/log-003_011_013_NN8T943.html STAMP 0d 145 do 149, 418-424 itd
przez mateklu567 -  14 mar 2019, 20:08
 艣l膮skie
#272559
Nie sprawdza艂em i nie wiem jak sie regeuluje gruszke??? Mechanik za ka偶dym razem m贸wi艂 ze gruszka ok.. ale turbine do regeneracji oddawa艂 ca艂膮 z kolektorem i gruszk膮 wi臋c powinni sprawdzi膰.
Zastanawaim sie nad regulacj膮 sztangi ( zderzaka ) na czuja tylko,偶e bedzie po gwarancji - podobnie偶 w turbinach kkk ciezko to wyregulowa膰. m贸j mechanik skraca艂 i wyd艂u偶al sztange i pojawia艂 sie mniejszy overboost ( fukanie po odj臋ciu gazu ) jednak problem po kr贸tkiej je藕dzie powraca艂.

Dodam, i偶 po mocniejszym bucie czu膰 zapach spalonego plastiku.. dodatkowo autko po wirusie od 3 lat na 135km.

Doczyta艂em r贸wnie偶 gdzie艣 na forum, 偶e po wirusie turbo dostaje wi臋ksza ilo艣膰 spalin i sobie z tym nie radzi dlatego powoduje szarpania, ale czy to ma jaki艣 zwi膮zek.. nie wiem.

Pomocn膮 na pewno sytuacj膮 jest psikanie WD 40 w w臋偶yk id膮cy od filtra do N75. przez jeden dzien dzia艂a jak nowy i szarpanie powraca.
N75 dzia艂a prawid艂owo i pr贸buje zbi膰 turbine w d贸艂 ale sobie nie radzi i jest prze艂adowanie. zaworek N75 mam juz trzeci nowy :)

Dodano po 10 minutach 32 sekundach:
Wrzucam linki do dw贸ch zdj臋膰 z hamowni podczas szarpania, gdzie wida膰 na drugim zdj臋ciu jak turbina prze艂adowuje ( 偶贸艂talinia ) a zaworek N75 pr贸buje zbi膰 turbine ale sobie nie radzi ( linia niebieska )

https://ibb.co/Ws5Gvnx
https://ibb.co/wzqknq4