Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By Breeg1 -  18 maja 2018, 15:22
 wielkopolskie
#264939
Pompki regenerowali poprzedniemu właścicielowi ok 2 miesiące temu w boschu siedzę w Niemczech i tak jest że nie mogę to wrócić bo potrzebuje go do jazdy dlatego jakieś płukanki z moich obserwacji wyszło że jak jest np 20st + to go nie trzęsie dziś jeździłem ok 2 godzin temp 13st i nic się nie działo.. temat zagadka

Dodano po 6 godzinach 52 minutach 51 sekundach:
Tzn jak więcej jak np 20stopni na dworze to ma drgawki
Jak mniej ok 13 15 to niema drgawek dziś stałem dużo w korkach więc bym zauważył A tu żadnej podejrzanej drgawki aż dziwne... auto stało miało 1 dzień przerwy
By michal2080 -  30 maja 2018, 14:45
 pomorskie
#265176
Witam,
Podłączę się pod temat. Z Waszych wypowiedzi wyczytałem, że lekkie podwyższenie obrotów może zniwelować problem drgawek. Czy jest sposób żebym samodzielnie to zrobił? Próbowałem za pomocą VCDS, ale niestety przy logowaniu kod 12233 nie działa i nie mam możliwości zmiany obrotów. Zauważyłem, że jest problem z dostępem do kodu logowania dla silników EDC16 (mój silnik to BRU).
By michal2080 -  30 maja 2018, 17:58
 pomorskie
#265183
Pomogło! Dzięki :)

Swoją drogą jakie obroty powinien mieć BRU? Miałem ustawione 830 i dopiero przy ustawieniu 880 nastąpiła wyraźna poprawa.

Przy okazji pozwolę sobie również zapytać o poprawnie wartości:
- kąta synchronizacji - gdzieś wyczytałem że odpowiedni jest zakres od -1,5 do 0 (u mnie jest -2,9)
- dawka paliwa - u mnie jest 4,1-4,4 na postoju i 36-38 przy gwałtownym przyspieszaniu
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 maja 2018, 22:12
 pomorskie
#265211
michal2080 pisze:
30 maja 2018, 17:58
Pomogło! Dzięki :)
:super: nie obrażę się za kliknięcie łapki :naughty:
michal2080 pisze:
30 maja 2018, 17:58
Swoją drogą jakie obroty powinien mieć BRU? Miałem ustawione 830 i dopiero przy ustawieniu 880 nastąpiła wyraźna poprawa.
takie same jak większość TDI PD z serii Bxx czyli BKC BRU BLS BXE itp... pamiętaj że te cyferki 830 czy 880 to nie wartość obrotów, musisz dopasować takie jakie wg ciebie najlepiej się sprawdzają, ja w swoim BRU ostatecznie ustawiałem powyżej 900 rpm z tego co pamiętam
michal2080 pisze:
30 maja 2018, 17:58
Przy okazji pozwolę sobie również zapytać o poprawnie wartości:
- kąta synchronizacji - gdzieś wyczytałem że odpowiedni jest zakres od -1,5 do 0 (u mnie jest -2,9)
nie ma jednoznacznej odp[owiedzi, jeśli się sprawuje dobrze to może być choć ja miałem -1
- dawka paliwa - u mnie jest 4,1-4,4 na postoju i 36-38 przy gwałtownym przyspieszaniu
4,1 mg/suw jest w normie a te 36-38 to typowe dla wykastrowanych BRU
Awatar użytkownika
By mmx166 -  02 cze 2018, 14:57
 małopolskie
#265311
Ja u siebie zauwazylem ze silnik na biegu jalowym jak jest zimny to sie trzesie, wymieniona poduszka pod silnikiem, zostala ta kosc przednia bo ma tuleje juz widze wybita, ale raczej to nie ma nic do rzeczy?
Pytanie czy poduszka skrzyni ewentualnie silnika pod pokrywa silnika ma cos do tego? czy poprostu wtrysk ktory nie domaga?
Na rozgrzanym chodzi ladnie rowno nie ma tego trzesienia :sad:
By shadowman2501 -  06 cze 2018, 10:39
 dolnośląskie
#265435
Witam wszystkich,ja się podepne pod temat ponieważ mam właśnie wyciągnięte pompowtryski i potrzebuje porady co dalej.Objawy miałem podobne jak większość,czyli lekkie drgawki sporadycznie na biegu jałowym i niekiedy problem z odpalaniem po nocy.Sprawdzilem auto na kompie i wyszło,że 4 wtrysk się kończy,pozostałe pracowały w normie.Postanowilem więc zregenerować ten jeden wtrysk w Bosch diesel servis Pawlik.Moje pytanie do was,co zrobić z pozostałymi wtryskarki,czy przy okazji wymienić w pozostałych uszczelniacze,czy zostawić pracują właściwie.Jeśli wymieniać uszczelniacze to,czy trzeba też wysyłać do specjalistycznego serwisu,czy poradzi sobie z tym mój mechanik w normalnych warunkach warsztatowych.Jak sprawdzić,czy wtryski leją na VCDS-ie by to wyszło??Będę wdzięczny za wszelkie rady :D

Dodano po 35 sekundach:
Acha może jeszcze dodam,że silnik to 1.9 tdi BLS z DPF :)

Dodano po 5 minutach 49 sekundach:
Zamieszczam jeszcze zdjęcie wałki rozrządu do Waszej oceny.Mechanik twierdzi,że jest jeszcze ok.Mam jeszcze pytanie odnośnie ustawienia wtrysku po jedno wyciągnięciu,czy musi być jakiś precyzyjnie ustawiony,są jakieś na to wytyczne??
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  06 cze 2018, 20:16
 dolnośląskie
#265470
"Moje pytanie do was,co zrobić z pozostałymi wtryskarki" - wyjąć i sprawdzić na stole probierczym .
"czy przy okazji wymienić w pozostałych uszczelniacze," - tak wymienić zestawy ,tylko Bosch 1417010997 żadne zamienniki !!! , nowe śruby !!!!! regulacja !!!
"Jeśli wymieniać uszczelniacze to,czy trzeba też wysyłać do specjalistycznego serwisu" - nie ,zrobi to warsztat .

"czy poradzi sobie z tym mój mechanik w normalnych warunkach warsztatowych" - a skąd ja czy kto inny ma to wiedzieć ?
jak już to robił to tak ,najważniejsza jest CZYSTOŚĆ i doświadczenie w tym zakresie .

"jak sprawdzić,czy wtryski leją na VCDS-ie by to wyszło?? - nie ,tylko badanie na stole probierczym .

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Zdravko -  23 mar 2019, 12:21
 łódzkie
#272891
U mnie drgawki na biegu jałowym występują nie zawsze i to jest najbardziej irytujące. Ale zauważyłem że im jest zimniej na zewnątrz to drgawki są mniejsze np. przy temperaturze +1,+2 ich nie ma a przy temperaturze +7,+10 już są.
By makus0012 -  26 lip 2022, 12:19
 podlaskie
#289233
Witam, mam problem z 1.9 tdi bkc.
Na postoju na biegu jałowym trzesie silnikiem, jak dodam toche gazu to przestaje. Podczas jazdy jest wszystko ok. Pompki po regeneracji, nowy dwumas. Na komputerze pokazalo blad - sinik klapy zamykajace kolektor dolotowy- brak sygnalu. Powiedzcie mi czy przez to moze tak telepac silnikiem?? Czy jedno nie ma nic wspolnego z drugim? Dodam ze swiece mam do wymiany
By Grzegorz881 -  26 lip 2022, 15:52
 śląskie
#289235
Zdravko pisze:
23 mar 2019, 12:21
U mnie drgawki na biegu jałowym występują nie zawsze i to jest najbardziej irytujące. Ale zauważyłem że im jest zimniej na zewnątrz to drgawki są mniejsze np. przy temperaturze +1,+2 ich nie ma a przy temperaturze +7,+10 już są.
Mam dokładnie to samo :/ ciekawe czemu się tak dzieje :/
By Grzegorz881 -  29 sie 2022, 13:27
 śląskie
#289403
makus0012 pisze:
26 lip 2022, 12:19
Witam, mam problem z 1.9 tdi bkc.
Na postoju na biegu jałowym trzesie silnikiem, jak dodam toche gazu to przestaje. Podczas jazdy jest wszystko ok. Pompki po regeneracji, nowy dwumas. Na komputerze pokazalo blad - sinik klapy zamykajace kolektor dolotowy- brak sygnalu. Powiedzcie mi czy przez to moze tak telepac silnikiem?? Czy jedno nie ma nic wspolnego z drugim? Dodam ze swiece mam do wymiany
Ja miałem taki problem przy zaworach i wtryskach.
By Thomas -  02 gru 2022, 22:01
 wielkopolskie
#289896
u mnie jest niesttey tak na jałowym jak zimny na jednym skrzyzowaniu oborty sa na 900 a na drugim juz 1100 nie ma reguły spalanie na jałowym 0.9 a ostatnio nawet 1.1 silnik 1.9 tdi 105 km BXE jak go kupiłem pani mówła ze wtryski wymieniała a dodam ze na weżu powrotnym od filtra paliwa ktos zamontował zawór zwrotny . MA ktos jakie pomysły bo moje sie juz koncza

Dodano po 3 minutach 49 sekundach:
Thomas pisze:
02 gru 2022, 22:01
u mnie jest niesttey tak na jałowym jak zimny na jednym skrzyzowaniu oborty sa na 900 a na drugim juz 1100 nie ma reguły spalanie na jałowym 0.9 a ostatnio nawet 1.1 silnik 1.9 tdi 105 km BXE jak go kupiłem pani mówła ze wtryski wymieniała a dodam ze na weżu powrotnym od filtra paliwa ktos zamontował zawór zwrotny . MA ktos jakie pomysły bo moje sie juz koncza
Dodam ze spalanie według komputera po miescie wychodzi ok 9 litrów na trasie koło 5
Awatar użytkownika
By Dziadek13 -  08 gru 2022, 20:29
 śląskie
#289913
Sprawdź wszystkie masy koło akumulatora i połączenia samego akumulatora oraz jego stan naładowania, jak jest za niskie napięcie to sterownik podnosi obroty celem doładowania. Może gdzieś masz tam nie kontakt i obroty świrują. Tak że mnie się wydaje że masz problem z instalacją no ale jest zawsze jakieś ale.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19