Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By Bartolomeo171 -  07 sty 2017, 16:13
 wielkopolskie
#245593
Podczas jazdy kilka razy szarpnęło mi autem, wyskoczył komunikat "engine fault, workshop" miga kontrolka od świec żarowych, świeci się kontrola trakcji. Auto delikatnie niedomaga przy przyspieszaniu. Po zgaszeniu ma problem z odpaleniem ale po którymś odpala. Trzęsie na wolnych, spalanie na wolnych wzrost z 0,7 do 1,5.
Komputer pokazał błąd w:
ABS
01314 - Engine Control Module
013 - Check dtc memory
W silniku
Najpierw
000801 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

A później pokazało brak sygnału z G28 ale nie zapisałem.

Dodatkowo słyszę i widzę po parametrach, że egr jest otwarty.
Oraz przy blokach pomiarowych w grupie 013 są same 0.00 mg/str...


Pomocy...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 sty 2017, 7:22
 pomorskie
#245696
Jak nie czyta wartości czujnika wału czy też wałka rozrządu to pompki nie podają bo i tak "nie widzą" w którym momencie.
Awatar użytkownika
By Bartolomeo171 -  16 sty 2017, 22:25
 wielkopolskie
#246144
Problem rozwiązany

Podzielę się - może na przyszłość się komuś przyda.

Objawy jakie były u mnie:
Bartolomeo171 pisze:Podczas jazdy kilka razy szarpnęło mi autem, wyskoczył komunikat "engine fault, workshop" miga kontrolka od świec żarowych, świeci się kontrola trakcji. Auto delikatnie niedomaga przy przyspieszaniu. Po zgaszeniu ma problem z odpaleniem ale po którymś odpala. Trzęsie na wolnych, spalanie na wolnych wzrost z 0,7 do 1,5.
Komputer pokazał błąd w:
ABS
01314 - Engine Control Module
013 - Check dtc memory
W silniku
Najpierw
000801 - Engine Speed Sensor (G28)
P0321 - 000 - Implausible Signal - MIL ON

A później pokazało brak sygnału z G28 ale nie zapisałem.

Dodatkowo słyszę i widzę po parametrach, że egr jest otwarty.
Oraz przy blokach pomiarowych w grupie 013 są same 0.00 mg/str...
Mechanik zrobił przegląd całej instalacji od czujnika do komputera, uszkodzony był jeden z przewodów. Mieścił się w sztywnym plastikowym peszlu więc przetarł się w sumie o peszel i o inne kable. Wydawało się, że problem jest rozwiązany ale silnik pracował poprawnie 15 min, potem podobnie z tym, że wysypało wszystkie możliwe błędy. Jako, że spec się znał na elektronice doszedł do tego, że (nie pamiętam dokładnie) przepaliła się jakaś dioda w komputerze która nie przepuszczała sygnału. Zrobił jakieś obejście i wszystko działa, obyło się bez wymiany komputera(straciłbym program). Dodatkowo zamontował jakiś inny czujnik wału, ponoć lepszy i będący bliżej zimmeringu niż fabryczny(nie wiem jaki dokładnie).

Biedniejszy o 400zł ale wszystko działa, gra i buczy :)

Jeśli dzieje się coś z temperaturą, czujnikami to warto sprawdzić wiązkę z czujników do komputera a nawet profilaktycznie wcześniej zabezpieczyć. Ja jeszcze miałem przetarte kable od czujnika temperatury przez co szalała temperatura i wentylatory mimo nowego czujnika. Przetarł się pod filtrem powietrza o gruby przewód masowy.
By kad20 -  23 sty 2017, 14:11
 warmińsko-mazurskie
#246445
Witam
I mnie nie ominęły problemy z odpalaniem :cry:
Ale od początku.
Jestem posiadaczem golfa 5 plus od niecałego roku.
Ostatnio zaczął się dziwnie zachowywać, po dłuższym postoju 2-3 godzin nie chce odpalić.
Zdarza się to nie za każdym razem czasami potrafi przestać pod chmurką 48 godzin i siadam odpalam od razu a czasami kilka razy na dobę nie odpali.
Objawy:
Siadam do samochodu przekręcam kluczyk na zapłon, zaczyna migać kontrolka od świec żarowych i piszczeć. Samochód z tymi objawami odpala na ułamek sekundy i gaśnie. Kilkukrotna próba nic nie daje, pomaga tylko zdjęcie na dosłownie 10 sekund klemy z akumulatora, po tym zabiegu samochód odpala normalnie. I tak do następnego razu.
Najgorzej że przestał samochód u mechanika kilka dni i zawsze u niego odpalał - mechanik stwierdził że jak się kiedyś zdarzy usterka to aby nie ściągać klemy i przyciągnąć do niego autko.
Nadmienię tylko że dzieje się to nie zależnie czy jest zimno czy ciepło czy pada deszcz czy jest ładna pogoda, -20 czy 10 na plusie.
Po podłączeniu interfejsu do komputera wyskakuje błąd "brak komunikacji ze sterownikiem silnika"
Dane samochodu to:
Golf 5 Plus 1,9 TDI 105 kM, Rok 2005, silnik BKC
Może ktoś z kolegów miał podobny problem?
link do filmiku z problemem:
https://www.youtube.com/watch?v=0bfP3in6wHE
Dziękuję za zainteresowanie
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  23 sty 2017, 16:41
 pomorskie
#246459
@kad20 skoro mruga kontrolka to znaczy że krzyczy błędem, przede wszystkim wpierw odczyt błędów ze sterownika interfejsem diagnostycznym, bo tak to wróżenie z fusów. Całkiem możliwe że czujnik położenia wałka rozrządu lub położenia wału szwankuje ale tak jak napisałem wpierw zrób diagnostykę bo to nie Polonez ani Duży Fiat. Przychodzi mi do głowy jeszcze elektrozawór klapy gaszącej
By kad20 -  23 sty 2017, 18:34
 warmińsko-mazurskie
#246469
Jutro pojadę jeszcze raz do mechanika i spisze wszystkie błędy jakie interfejs pokarze. Ale ostatnio jak samochód stał u mechanika to nie było żadnego błędu oprócz "brak połączania z ecu" nic poza tym. Nadmienię tylko że po takiej nie udanej próbie odpalenia samochodu wyskakuje kontrolka poduszki powierzanej. Nie gaśnie do czasu skasowani ich przez interfejs i nie zapala się do następnego incydentu.
Przykład z dzisiaj:
Samochód stoi w nocy (9godzin) pod chmurka - rano odpala od strzała, Po 8 godzinach w pracy - siadam do samochodu nie pali - odłączam akumulator dosłownie na 2 sekundy - siadam pali od strzału. Jadę do domu jem obiad (przerwa ok 2 godzin) jadę na zakupy wszystko w porządku ( 4 sklepy odpalany co ok 20min). Wracam do domku po około 3 godzinach chciałem pojechać na piłkę i nie odpala (znowu klema i jadę).
Jak sprawdzić czujniki? Czy tylko diagnostyka poprzez interfejs?
pozdrawiam
By kad20 -  06 mar 2017, 12:37
 warmińsko-mazurskie
#248424
Witam
Musiałem wyjechać na parę tygodni
Dzisiaj byłem u mechanika - takie błędy wyświetlił mi interfejs
pozdrawiam
Obrazek
By Patryk1 -  27 paź 2017, 0:00
 spoza Polski
#258083
Poczytałem teoche temat, i podejrzewam ze może to być coś z masa. Ale może Wy mi podpowiecie. Moj golf jeździł normalnie cały dzień, godzinę temu zgasiłem go, po 20 minutach chciałem jechać znowu, ale nieodpalił. Prąd jest, wszystko działa jednak po przekręceniu kluczyka jak zgasną kontorlki nic sie nie dzieje. Z gory dziękuje za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
By Werts -  20 lis 2017, 3:15
 wielkopolskie
#259122
Witam nie zakładam nowego tematu piszę tutaj mam taki problem z moim golfem v 1.9 tdi bkc ciężko odpala np. po nocy zapali na dosłownie sekundę i gaśnie trzeba wtedy nim kręcić z 15s i odpala zgaszę go natychmiast i odpala normalnie. Gdy włączę zapłon do kontrolek poczekam aż zgasną i powtórzę tą operację tak z 10 razy to odpala od strzała. W sobotę wymieniłem świece na nowe i pompę w baku na używkę przez jeden dzień odpalał normalnie już się cieszyłem że problem pożegnany i dzisiaj to samo nie odpala za pierwszym :wall: ma ktoś jakiś pomysł co może mieć winę ? :ireful:
Awatar użytkownika
By Werts -  20 lis 2017, 4:00
 wielkopolskie
#259124
Pompę słychać po przekręceniu zapłonu "bzyczy" dzieje się to dzień w dzień już mi szkoda silnik tak męczyć :cray2:
Awatar użytkownika
By pitt52 -  20 lis 2017, 7:48
 śląskie
#259127
A kompa podłączałeś? Jakie błędy? Sprawdź ustawienie rozrządu. Jak to się robi znajdziesz na forum. Jeszcze jedno, jakie paliwo tankujesz? Pzdr
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17