Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By winek1986 -  15 mar 2016, 18:28
 pomorskie
#220132
paku pisze:Golf po wymianie pompy paliwa zaczał gadać jak należy. Potwierdziła się moja diagnoza ;)
U mnie też padła niespodziewanie zaraz po wymianie filtra paliwa :oczko:
By tofuPL -  03 kwie 2016, 9:30
 pomorskie
#222776
Witam,

aby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten jeżeli to nie problem.

Auto:

Golf V TDI 1.9 BLS Variant 2007

Opis problemu:

Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki się palą, słychać cyknięcie, jedak przy dalszej próbie odpalenia nic się nie dzieje, kompletnie nic (tak jak by rozrusznik nie dostawał prądu?).

Dziwne jest to bo raz działa poprawnie i pali od strzała a raz nie chce wogóle załapać (częściej palił normalnie, co któryś raz nie chciał odpalić). Dodam, że jak nie chciał odpalić to kilka razy zrobiłem tak, że po kilkorazowym przekręcaniu szybko kluczyka zapali. Jednak ostatniej nocy już nie chciał tego zrobić, niestety musiałem go odpalić na pych.

Dodam, że akumulator jest nówka, gdy odpala za pierwszym razem to nie ma nawet jęknięcia ze strony rozrusznika.

Zastanawiam, się czy może to być wina stacyjki? Czy może prąd nie dochodzi do rozrusznika? Gdzieś coś zaśniedziało? Nie styka? Czy przekaźnik może mieć na to jakiś wpływ?

Prosił bym Was o pomoć i radę gdzie szukać od czego ewentualnie zacząć.
By tofuPL -  03 kwie 2016, 10:09
 pomorskie
#222780
Przepraszam za nie uzupełniony profil. Już poprawiłem.

Dziś sytuacja wyglądała następująco. Za pierwszym razem nie odpalił, nic się kompletnie nie działo. Po kilku próbach (3-4 przekręcenia kluczyka) odpalił bez problemu, i po porwanym odpaleniu następne uruchamianie silnika już były bezproblemowe.

Dodaje logi z autoscanu (wypisałem tylko te gdzie pojawiły się błędy):

Chassis Type: 1K0
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 56 62 72 76 77

VIN: WVWZZZ1KZ8M339483 Mileage: 258750km/160779miles

01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: Malfunction 0010
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: Sporadic communication error 1000
72-Door, Rear Right -- Status: Malfunction 0010
76-Park Assist -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 QJ HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 1340
Revision: --H07--- Serial number: VWX7Z0G924E0T4
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 77F65CB6061A52A6BEF

2 Faults Found
005661 - Glowplug for Cylinder 4 (Q13)
P161D - 000 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Mileage: 257551 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:18:47

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Bin. Bits: 00101100
Temperature: 2.7°C
Bin. Bits: 00110000

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
P161A - 000 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 18
Mileage: 257741 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 15:33:56

Freeze Frame:
RPM: 1092 /min
Speed: 16.0 km/h
Load: 56.1 %
Voltage: 14.67 V
Bin. Bits: 00101000
Temperature: 15.3°C
Bin. Bits: 10110000

Readiness: 0 0 0 0 0


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1K0 907 044 BR HW: 1K0 907 044 BR
Component: ClimatronicPQ35 120 1111
Revision: 00120021 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 78F45F8A0B045DDEB75

1 Fault Found
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
000 - - - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 AJ HW: 3C0 937 049 AJ
Component: Bordnetz-SG H54 2202
Revision: 00H54000 Serial number: 00000000744777
Coding: FD890F2700041500410000001C000000801973075A00010C000000000000
Shop #: WSC 00066 123 12345
VCID: 71E262AE687E0C9670B

Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 E
Component: Wischer 131007 020 0501
Coding: 00038805
Shop #: WSC 00066

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AF
Component: RLS 170807 046 0204
Coding: 02175013
Shop #: WSC 00066

3 Faults Found
01504 - Bulb for License-Plate Light (X)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 57
Reset counter: 188
Mileage: 257560 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63

Freeze Frame:
ON
Voltage: 12.00 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 227
Mileage: 257560 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63

Freeze Frame:
OFF
Voltage: 12.20 V
OFF
ON
OFF
OFF
OFF

01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 220
Mileage: 257978 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63

Freeze Frame:
OFF
Voltage: 12.55 V
OFF
ON
OFF
OFF
OFF




-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V3.clb
Part No SW: 1K0 907 530 L HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H07 0052
Revision: H07 01 Serial number: 180807F2000771
Coding: E9807F0E4006022002
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3064A7AAA3F4459E3F5

1 Fault Found
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 220
Mileage: 257978 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:19:48




-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1K0-959-433-MAX.clb
Part No SW: 1K0 959 433 BT HW: 1K0 959 433 BT
Component: KSG PQ35 G2 020 0204
Revision: 00020000 Serial number: 00000000000000
Coding: 8090020052830C7F2D0484056008CF03E0FC00
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 830EB866C2C28E06127

Subsystem 1 - Component: Sounder n.mounted

Subsystem 2 - Component: NGS n.mounted

Subsystem 3 - Component: IRUE n.mounted

1 Fault Found
00332 - Control Circuit for Tank Flap
007 - Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01100111
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 254
Reset counter: 138
Mileage: 257551 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:44:29



-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
Part No SW: 1K0 959 704 P HW: 1K0 959 794 G
Component: J389 TUER-SG HR 1120
Revision: 11006001 Serial number: 00000002266581
Coding: 0000144
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 3E78899269A0A3EEBD9

1 Fault Found
00931 - Locking Module for Central Locking; Rear Right (F223)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 192
Reset counter: 188
Mileage: 257551 km
Time Indication: 0
z góry dziękuję za pomoc.
By tofuPL -  03 kwie 2016, 11:54
 pomorskie
#222800
Hiszpanek_28 pisze:zmień świece, skasuj błędy, i zobacz jak pali :pepsi:
Świece ok, ale czy gdyby to była tylko wina świec to nie było by tak, że by palił ale z problemami? Albo chociaż by coś kręcił?

Zastanawia mnie to, że jak już nie chce odpalić to po przekręceniu nawet nie drgnie, martwa cisza :)

A co myślicie o tym błędzie?:
00093 - Terminal 15 for Starting Relevant Consumers
008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 227
Mileage: 257560 km
Time Indication: 0
Date: 2005.09.13
Time: 31:63:63

Freeze Frame:
OFF
Voltage: 12.20 V
OFF
ON
OFF
OFF
OFF
Dodam jeszcze, nie wiem czy to jest dobry trop. Ale jak wczoraj nie chciał odpalić, to auto stało przodem na delikatnym wzniesieniu. Ale powtórze, że nie wiem czy to coś ma wspólnego i czy to dobry trop.
By tofuPL -  03 kwie 2016, 12:12
 pomorskie
#222802
Hiszpanek_28 pisze:"martwa cisza" nawet pyknięcia na cewkę rozrusznika nie słychać?
Przepraszam, cykniecie słychać, miałem na myśli to, że rozrusznik nawet nie startuje.

Dziwne jest też to, że występuje to bardzo nieregularnie, teraz np odpala za każdym razem bez żadnego jęknięcia.
Awatar użytkownika
By Hiszpanek_28 -  03 kwie 2016, 12:27
 dolnośląskie
#222807
akumulator sprawny? trzeba zrobić test przyrządem
poczyść klemy, masy koło kielicha i na rozruszniku
zobacz przewód prądowy na rozruszniku czy nie jest bardzo skorodowany
i sprawdź jakie masz ładowanie
By tofuPL -  03 kwie 2016, 12:34
 pomorskie
#222811
Hiszpanek_28 pisze:akumulator sprawny? trzeba zrobić test przyrządem
poczyść klemy, masy koło kielicha i na rozruszniku
zobacz przewód prądowy na rozruszniku czy nie jest bardzo skorodowany
i sprawdź jakie masz ładowanie
Akumulator ma 3 miesiące, Centra Futura 74ah 760A. Do rozrusznika najlepiej dobierać się od dołu auta?
Awatar użytkownika
By Hiszpanek_28 -  03 kwie 2016, 12:37
 dolnośląskie
#222813
od góry . wyjmij obudowę filtra powietrza i masz rozrusznik na wierzchu, ale jakbyś chciał go wyciągnąć to musisz odkręcić płytę pod autem bo od spodu jest śruba.
Awatar użytkownika
By Radauskas -  08 maja 2016, 1:00
 mazowieckie
#227287
No dobra,.. przyszła pora i na mnie. W ostatnich miesiącach zdarzało mi się, że po dłuższym postoju po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie usłyszałem pompy paliwa. Auto wtedy zapalało na pół sekundy i gasło. Potem musiałem ładnych kilka sekund kręcić żeby zaczęło załapywać i zapalało. Ale ostatnio zdarza się też tak ( po dłuższej przerwie, np. po nocy ), że pompe paliwa słysze, a silnik w ogóle nie odpala,.. nawet na te pół sekundy jak wcześniej. I też muszę pokręcić ok 5-6 sekund żeby zapaliło.
Mógłbym sądzić, że gdzieś się zapowietrza ale przecież przy elektrycznej pompie w zbiorniku i tak pompa powinna "nabić" paliwa do układu i powinien zapalać (?). Zastanawiam się też czemu wcześniej bez załączenia pompy zapalał na pół sekundy, a teraz nie. Zaraz ktoś napisze - oringi na pompkach. Ale rok temu miałem robiona głowice i poszły nowe oringi. Chyba, że mechanik się nie postarał i przyciął nowe oringi przy wkładaniu,.. to się zdarza. Chyba wyjmę pompki sam i sprawdzę.
jakieś inne sugestie ?
By Crix91 -  17 cze 2016, 18:27
 dolnośląskie
#231583
Witam,
Panowie tak jak w temacie 1.9 tdi bls nie pali głównie po powrocie z trasy na ciepłym ale czasami i po nopcy nie chce odpalić, na plaka odpala na strzał. Wymieniona pompa paliwa na gorze baku i dalej to samo,zamieniona na inna sprawna (stara pompa była zasyfiona i bardzo sie grzała), czasami pali cięzko, czasami kręci i nie chce załapać. Pompowtryski pokazuja wyniki od 0,1 do 0,15 czyli jest ok, jakieś rady ? czujnik wałka rozrzadu moze( jeśli tak gdzie jest umiejscowiony, trzeba sćiągnąć skrzynię biegów, zeby wymienić?)
Awatar użytkownika
By pitt52 -  17 cze 2016, 19:31
 śląskie
#231586
Crix91 pisze:Witam,
Panowie tak jak w temacie 1.9 tdi bls nie pali głównie po powrocie z trasy na ciepłym ale czasami i po nopcy nie chce odpalić, na plaka odpala na strzał. Wymieniona pompa paliwa na gorze baku i dalej to samo,zamieniona na inna sprawna (stara pompa była zasyfiona i bardzo sie grzała), czasami pali cięzko, czasami kręci i nie chce załapać. Pompowtryski pokazuja wyniki od 0,1 do 0,15 czyli jest ok, jakieś rady ? czujnik wałka rozrzadu moze( jeśli tak gdzie jest umiejscowiony, trzeba sćiągnąć skrzynię biegów, zeby wymienić?)
Ja tam nie wiem, ale zapewne zaraz ktoś ci powie "zrób logi".
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17